Een condensator microfoon is veel gevoeliger, waardoor je minder last hebt van de afstand tot de microfoon. Dit is ook deels afhankelijk van de microfoon karakteristiek. Ik zie dat de C-3 meerdere karakteristieken heeft.
Bedenk je wel dat deze microfoon fantoom voeding nodig hebt. Je moet deze dus op een geluidskaart of mixer ingang aansluiten die 48 volt fantoom voeding kan leveren.
De microfoon in de hand houden raad ik niet aan, omdat je dan grote kans hebt op bijgeluiden van het bewegen. Vaste montage is beter. Shockmount kan maar ik zou eerst zonder proberen. Vast op statief kan al gele goede resultaten opleveren. Popfilter hang er van af, deze microfoon kun je vanaf grotere afstand gebruiken waardoor de noodzaak van een popfilter minder wordt. Ook hangt het af van wat en hoe ze zingt.
In wat voor ruimte gebruik je trouwens de microfoon. Is de ruimte redelijk dempend gemaakt, of maak je gebruik van een vocal booth? Houd er namelijk rekening mee dat ruimtelijke acoustiek met een condensator microfoon meer invloed gaat hebben.
Poster:?djrforce
ik zelf heb ook c-3 maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg wild van werd. eigelijk vindt het gewoon 3x niks! maar als je er een beetje mee gaat klooien met wat effecten enz kom je wel een eind.
Ik heb zelf geen ervaring met de C-3 van Behringer maar naar aanleiding van djrforce misschien het idee om inderdaad iets verder te kijken. Ik zie namelijk dat je nu voor de goedkoopste condensator microfoon gaat. Dan kun je misschien beter voor de Samson C03 gaan waar de Behringer een kloon van lijkt te zijn. Of de?AKG Perception 120. Beide zitten nog ruim onder de 100 euro.
P.S. Niet linken naar webshops, probeer naar de website van de fabrikant te linken. Dat mag namelijk wel.