Hulp bij DJ set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-123    posted on 20-07-2011 22:40
Hallo beste DJ's,

Ik ben van plan om dit te gaan doen met mijn dj set: Zel heb ik een numark mixtrack pro midi controller die ik aansluit op mn computer. Ik ben van plan de Behringer DJX 750 te kopen en eventueel 2 Numark ndx 200 cd speler er bij te kopen nu wil ik mijn laptop aansluiten op de behringer en de 2 cd spelers. ik heb hier in huis nog een laptop staan die ik ook kan aansluiten. Het is een 5 kanaals mixer en gebruik nu dus 4 kanalen: 2 laptops en 2 cd spelers. Lijkt dit jullie een goede set?

Met vriendelijke groet Berend
Berend

What do you think about Hulp bij DJ set ??

Vote :   

mrmagix    posted on 20-07-2011 23:19
Tgoh, Berend...

Pak je niet wat teveel hooi op je vork? Een maand geleden stel je jezelf nog voor als beginnende dj en nu ga je allemaal nieuw spul kopen voor op 4 decks te kunnen draaien??Ik zou minderen en rustig alle facetten van het dj'n leren kennen.?

En ook, je wilt je numark cd-spelers dan gaan aansluiten op je pc. Hoe ga je dat doen? Heb je dan rekening gehouden met het timecode systeem dat je nog gaat moeten aanschaffen? Het volledig installeren en gewoon worden. Ook als je met 2 laptops werkt, moet je de basis van dj'n echt wel goed onder de knie hebben. Je moet op 2 verschillende toestellen je tracks doorzoeken, klaarzetten, rap beatmatchen en erin smijten maar terwijl moet je al denken of je je volgende track op dezelfde laptop gaat zetten of de andere. Ook moet je dan denken ga ik er een accapela oversmijten of niet. Zoveel te doen dat je precies te weinig handen gaat hebben.

Ik zie, op basis van jouw leeftijd en kennis, niet echt veel zin om nu zo'n update te maken. Je gaat nooit ten volle kunnen genieten van je 4 decks. Enkel dat mooie plaatje hier in de dj booth sectie zal een voordeel zijn.

Ik wil je helemaal niet ontmoedigen, maar ik zou toch 2 keer nadenken voor je zoiets gaat aanschaffen Happy, laughing.

Btw: Ben je nu 11 of 30? Je hebt je voorgesteld met 11 maar op je profiel staat 30 Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 21-07-2011 00:21
Idd magix, Berend loopt wat hard van stapel en jij wil hem een beetje afremmen, terecht zeg ik ook, want hij slaagt toch wel wat stappen over, stappen?die hij eigenlijk niet mag overslagen. Je moet eerst goed leren stappen voor je gaat rennen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
venzi    posted on 21-07-2011 00:42
ppfff NDX 200.. zooi! nietdoen...
FloRise    posted on 21-07-2011 12:38
heey berend.

zelf zou k beginnen met gewoon cd's draaien omdat je dan wat meer de feeling ervoor krijgt. zoek dan voor 2 goedkope table tops. numark axis 4/9 (axis 9 heb ik er nog 3 staan die weg moeten). om zo echt het beatmatchen te leren en al wat mooie mixjes in elkaar kunt draaien.. maar je bent nu elf toch? wanneer ben je begonnen. ik ben op mn elfde begonnen met een dubbele cd-speler van mccrypt(wss zegt niemand dit iets) en een 3 kanaals mixertje dus van voor??? 320,- toen klaar. hierop heb ik beatmatchen geleert. toen (na 2-3 jaar)?heb k daarnaast 1 axis 9 gekocht. toen een tweede. toen de dubbele cd player eruit en een 3e aangeschaft.? vanuit daar ben ik weer op de zelfde manier overgestapt naar cdj 800mkII en nu ga ik richting de cdj 2000.

kortomWinking my eye doe het stapje voor stapje. en probeer in de begin fase niet de beste apparatuur te willen hebben. je kunt er spijt van krijgen...
dus ga je een beetje rond kijken wat voor jou het beste lijkt als je?goed nadenkt. mijn Numark axis 9 gaan voor 175,- p.s. weg...

dus inversteer beetje bij beetje... en begin bij twee decks!!
veel succes?? EN plezier. lukt hopelijk wel.

die spelers waar je het over hebt moet je niet nemen!! dat is speelgoed waar je spijt van krijgt..

grtz
Flo-Rise
?
User edit by FloRise on 21-07-2011 @ 12:41:19 (9%)
MichaelMiller    posted on 23-07-2011 20:16
Hey Berend, ik heb hier zelf Numark NDX 200 staan en vind het verschrikkelijke dingen, het liefst doe ik ze zsm weg!
Als je echt serieus wilt gaan DJ'en, doe 2 decks en investeer in 'redelijke' Pioneers. Het ligt eraan in hoeverre
je echt DJ wilt worden en of het een bevlieging kan zijn. Om nou CDJs 1000mk3 te kopen en DJM 700 mixer en na twee maanden weer wegflikkert omdat je wilt gaan zingen is dat heel erg zonde.

Ik zou, ligt eraan hoeveel je kan investeren, beginnen met 2 Pioneer CDJ 400 & een DJM 400 mixer als ik jou was.
Zelf heb ik echt spijt dat ik deze troep heb gekocht. Dit was omdat ik zo snel mogelijk wou beginnen met DJ'en.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Grtz Michael!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 23-07-2011 20:18
En als je ze toch wil, wat ik je toch echt niet aanraad....... Bij mij kun je terecht om ze te kopen en ben er verrekte zuinig op geweest!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
T-to-the-J    posted on 23-07-2011 21:18
Misschien is het handig om dan ook te vermelden waarom je ze afraad?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
D-From-Dutch    posted on 24-07-2011 10:52
reloop maakt ook leuke dingentjes, en koop in het begin geen complete sets maar losse onderdelen dus deck 2x en mixer 1x zodat je makkerlijker kan upgraden
music is a religion
dennisn    posted on 24-07-2011 21:46
Poster: D-From-Dutch
eloop maakt ook leuke dingentjes, en koop in het begin geen complete sets maar losse onderdelen dus deck 2x en mixer 1x zodat je makkerlijker kan upgraden

ik wou het net zeggen maar je was me voor, ik heb zelf ook een reloop set staan dus kan uit ervaring spreken dat dit hele fijne (budget) spelers zijn, ik zet budget tussen haakjes omdat het misschien voor andere wel geld.

succes!
Come with it! :: i like pinguins (:
stefanH    posted on 30-07-2011 23:24
ik heb zelf ook een reloop rmx-40 USB mixer. erg fijne mixer! makkelijk te besturen, overzichtelijk en niet duur voor een 4-kanaals mixer. een echte aanrader dus!
save water, drink beer
playasong111    posted on 31-07-2011 13:07
Het is een 4 kanaals mixer, maar lijkt een goede set wat ik je ook kan aanraden is om toch is even naar de numark ndx 400 te kijken zit namelijk wel Bpm counter op en ook usb er is dan geen cd lade maar een slot in drive

This is an old Topic

No new postings for 5.035 days.
 Post CommentThat would be 167.8 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 20 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 14.849
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.364