Hoe sluit ik mijn laptop aan op 350 set? help
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 16-07-2011 00:53
Voor jullie gaan zeggen gebruik de search buttom heb ik gedaan gaat over andere mixers dus ik wil mijn pio 350 set aansluiten via Pc met traktor maar hoe moet ik dat doen? ze hebben het me gezegd in de winkel en ik kreeg een een jack kabel mee maar ben vergete waar het in moet :s

en hebben jullie mss ook een aanrader van programma Confused
User edit by RobiTekzz on 17-07-2011 @ 23:44:11 (20%)

What do you think about Hoe sluit ik mijn laptop aan op 350 set? help ??

Vote :   

Ywe    posted on 16-07-2011 10:39
jackConfused Volgens mij kan je zelf ook wel bedenken dat zo'n soort kabel niet echt gaat werken om een CDJ aan te sluiten. Zit nieteen aansluiting voor jack op! EDIT: exuses 3.5 jack natuurlijk wel :p Ik dacht alleen maar aan grote... zo'n kleine kan je gebruiken voor fader start, maar dat heeft niets met Traktor te maken.

In elk geval 2e link google geeft aan wat je moet doen. Ook dus even de search functie van internet gebruiken!
User edit by Ywe on 16-07-2011 @ 11:38:48 (55%)
mrmagix    posted on 16-07-2011 10:52
Wat wil je juist bereiken?
Ik denk dat ze in de winkel je verkeerd hebben verstaan en dat de RCA-Jack kabel gewoon dient voor bij aan te sluiten op de pio mixer om zo een 3de en 4de kanaal te verkrijgen.
Indien het een gewoon Jack-Jack kabel is, denk ik dat je hebt laten verstaan dat je fade-start wilt gaan gebruiken, dus verbinden met de control-poortjes op de achterkant van je apparaten.

Wil je van je cdjs' midi controllers maken, zoek dan even naar een doodgewone usb kabel Happy, laughing. Deze CDJ's hebben een ingebouwde geluidskaart, dus dat maakt dat plug and play mogelijk is Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
iGrasmat    posted on 16-07-2011 14:56
-
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 17-07-2011 @ 01:42:50 (100%)
mrmagix    posted on 16-07-2011 16:39
Poster: iGrasmat
Met kabels.

Iedereen verdient hetzelfde respect bij het stellen van vragen, denk je ook niet? De ts is duidelijk verkeerd ingelicht door de winkel en heeft nu problemen hierdoor. Aan ons om hem verder te helpen, zoals ze jou verder hielpen met je kapotte CDJ of de keuze van je passieve luidsprekers. Vooral het laatste was een topic waar vele het antwoord al op wisten maar jij niet. Dus verwacht jij dat ze met uitleg afkomen en niet met een misplaatst grapje om je even te confronteren met het feit dat je er niets van kent.

De TS is nieuw met Traktor en waarschijnlijk, maar dat laat ik in het midden, ook redelijk nieuw in het digitaal dj-milieu. Een vraag als deze is dan misschien niet van de slimste, maar vragen of Watt= harder geluid (cf.: Je eigen topic) is dat ook niet... Toch heb je er veel uitleg rond gekregen.

Show some respect!
RobiTekzz    posted on 16-07-2011 16:48
Poster: mrmagix
Ik denk dat ze in de winkel je verkeerd hebben verstaan en dat de RCA-Jack kabel gewoon dient voor bij aan te sluiten op de pio mixer om zo een 3de en 4de kanaal te verkrijgen.
Indien het een gewoon Jack-Jack kabel is, denk ik dat je hebt laten verstaan dat je fade-start wilt gaan gebruiken, dus verbinden met de control-poortjes op de achterkant van je apparaten.

Wil je van je cdjs' midi controllers maken, zoek dan even naar een doodgewone usb kabel Happy, laughing. Deze CDJ's hebben een ingebouwde geluidskaart, dus dat maakt dat plug and play mogelijk is Happy, laughing
 eigenlijk wil ik mijn computer in verbinding met heel mijn set dat ik mijn liedjes gewoon moet slepen via pc naar links of rechtse mixer niet om een 3 en 4 kanaal te krijgen?
User edit by RobiTekzz on 21-07-2011 @ 23:12:41 (6%)
mrmagix    posted on 16-07-2011 16:53
1 member likes this  Links - Rechts mixer bedoel je speler 1 of speler 2 mee vermoed ik?

Je zoekt jezelf 2 usb kabels en je plugged ze in je pc/mac en qua hardware gebeuren is de klus daarmee geklaard!
Op deze pagina van de pioneer website vind je de midi-mapping (het toewijzen van de knopjes van je CDJ's aan de bijhorende functies) + de benodigde drivers. Ook staat hier nogmaals de handleiding op, die wel heel nuttig kan zijn voor dit soort configuraties Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 16-07-2011 @ 16:53:59 (1%)
iGrasmat    posted on 17-07-2011 01:42
1 member likes this  
Iedereen verdient hetzelfde respect bij het stellen van vragen, denk je ook niet? De ts is duidelijk verkeerd ingelicht door de winkel en heeft nu problemen hierdoor. Aan ons om hem verder te helpen, zoals ze jou verder hielpen met je kapotte CDJ of de keuze van je passieve luidsprekers. Vooral het laatste was een topic waar vele het antwoord al op wisten maar jij niet. Dus verwacht jij dat ze met uitleg afkomen en niet met een misplaatst grapje om je even te confronteren met het feit dat je er niets van kent.

De TS is nieuw met Traktor en waarschijnlijk, maar dat laat ik in het midden, ook redelijk nieuw in het digitaal dj-milieu. Een vraag als deze is dan misschien niet van de slimste, maar vragen of Watt= harder geluid (cf.: Je eigen topic) is dat ook niet... Toch heb je er veel uitleg rond gekregen.

Show some respect!

Sorry, verkeerd grapje, was niet echt in een goede bui vandaag, maar je hebt gelijk.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Gery    posted on 17-07-2011 10:51
Als je beide CDJ's ook als geluidskaart wil gaan gebruiken moet je beginnen met ze alle twee aan te sluiten op je computer met USB. ?Voor mac kan je dan met het audio/midi configuratie hulpprogramma eenvoudig een geaggregeerd audio device maken welke je in traktor kan gebruiken. ?Voor windows zou ik niet weten hoe dat moet..

Feit is dat je sowieso van je 2 CDJ's ??n enkele virtuele audio kaart dient te maken aangezien Traktor maar een audio kaart tegelijk kan gebruiken.

Traktor zou de CDJ's als midi controllers moeten herkennen.

MAAR! ?Waarom draai je niet gewoon time coded ?

Traktor ondersteund geen advanced HID, dus worden de CDJ's zuiver als midi controller gebruikt.
Dit levert problemen op bij CUE'en, scratchen, ... niet echt bruikbaar om vlot mee te draaien.
Zeker live absolute afrader!
DJ - Producer
RobiTekzz    posted on 17-07-2011 14:46
time coded wat is da ?
Winston    posted on 17-07-2011 21:15
Is net als HID en MIDI een soort besturingscode voor je DJ software.

Hierbij wordt een tijdcode signaal afgespeeld van een speciale plaat of cd op een draaitafel of cd player die dan de computer wordt ingestuurd. De afspeelsnelheid (of pauze) wordt dan gekoppeld aan de afspeelsnelheid van de track die door de computer wordt afgespeeld.
Tic Toc
RobiTekzz    posted on 17-07-2011 23:43
Poster: Winston
Is net als HID en MIDI een soort besturingscode voor je DJ software.

Hierbij wordt een tijdcode signaal afgespeeld van een speciale plaat of cd op een draaitafel of cd player die dan de computer wordt ingestuurd. De afspeelsnelheid (of pauze) wordt dan gekoppeld aan de afspeelsnelheid van de track die door de computer wordt afgespeeld.
  ik ben een beginner dus wat is juist HID MIDI ??
RAS    posted on 18-07-2011 01:10
Ik vind het toch steeds weer teleurstellend dat de meest basale vragen als 'Wat is (...)?' nog gesteld moeten worden op fora. Het word tijd dat mensen leren googlen op school.

Je bent een beginner, maar je bent ook al 14 dus je weet ook dat er zoekmachines bestaan. HID en vooral MIDI en timecode, zijn prima te googlen.

Daarnaast is er ook zoiets als een handleiding. Niets wijst er op dat je die gebruikt hebt en mocht je dat wel hebben gedaan, dan zou het helpen om te vertellen wat je van de handleiding niet begrijpt.
mrmagix    posted on 18-07-2011 01:18
Ter aanvulling van RAS:
Linkje

Snap inderdaad ook niet waarom er niet zelf eerst wordt gezocht en daarna pas gevraagd. Als je iets zelf opzoekt, onthou je dat toch ook beter? Of da's toch mijn ervaring...
Winston    posted on 18-07-2011 03:03
Ik denk dat ze in de winkel je verkeerd hebben verstaan .....

Komt ervan als je je niet goed voorbereid en daardoor je vragen ook niet goed kunt formuleren.
Tic Toc
Aziaat    posted on 18-07-2011 10:10
Vind het eigenlijk nog straf dat hij al een djset gekocht heeft en niets eens weet hoe te gebruiken...
Je zoekt dat toch allemaal op om niet tegen problemen te stuiten? Eens je alles hebt zou je al moeten weten hoe en wat en de details mag je dan eens opzoeken door te proberen en mee te spelen...

nuja, tip aan de topicstarter: Draai timecoded met bijvoorbeeld dit pakket.
Simpel systeem waarbij je de CDJs aansluit op een geluidskaart (input) en dan verbindt met de mixer (output). Dan sluit je geluidskaart aan op Mac/Pc en via Traktor software kun je heel makkelijk draaien (zeker in combinatie met Traktor Kontrol X1).
Groot nadeel natuurlijk is dat het weer wat geld kost, maar aangezien je direct al een Pioneer setje hebt denk ik niet dat dit een probleem zal vormen Winking my eye
Dolivieira    posted on 18-07-2011 10:45
1 member likes this  
Poster: RAS
Ik vind het toch steeds weer teleurstellend dat de meest basale vragen als 'Wat is (...)?' nog gesteld moeten worden op fora. Het word tijd dat mensen leren googlen op school.

Je bent een beginner, maar je bent ook al 14 dus je weet ook dat er zoekmachines bestaan. HID en vooral MIDI en timecode, zijn prima te googlen.

Daarnaast is er ook zoiets als een handleiding. Niets wijst er op dat je die gebruikt hebt en mocht je dat wel hebben gedaan, dan zou het helpen om te vertellen wat je van de handleiding niet begrijpt.

Sorry dat ik het zeg hoor maar dat is het probleem met jeugd van tegewoordig. Die doen eerst een dan gaan ze pas na denken over de gevolgen er van. Ik als ik iets koop dan doe ik eerst research. Kijken wat ik er mee kan, en of er geen alternatieven zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
mrmagix    posted on 18-07-2011 11:10
1 member likes this  Jup, een handleiding opzoeken van een toestel voor je het echt aankoopt, doet wonderen. Ik ken mijn toestellen steeds vanbuiten voor ik ze thuis in handen heb. De handleiding lezen en op youtube researchen. Bij echte interesse is dat echt niet teveel werk. Ik doe dat ook bij alles wat ik aankoop hoor. Of het nu een klokradio, een microgolf of dj-apparatuur is, als het om wel wat centjes gaat (in verhouding met wat je eigen vermogen is natuurlijk) dan research je ALTIJD.
Aziaat    posted on 18-07-2011 11:53
1 member likes this  Nuja, klokradio en microgolf :p Dat laat ik nu wel nog aan de verkoper over Winking my eye Als ze mij kunnen overtuigen en garanderen dat prijs/prestatie in orde is dan kan ik ermee leven dat het een paar euro's meer zou kosten dan bv. 2 winkels verder.
Maar idd, dj-apparatuur, waarbij het vaak over immens veel geld gaat, daar zou je op zn minst moeten researchen...
Ik heb echt bijna een jaar gewacht om wel de overstap naar TTs te nemen en in dat jaar niet anders gedaan dan researchen over welke TT, hoe te gebruiken (al dan niet digitaal) en enorm veel TT-technieken bekeken.

Deze jongen van 14(!!) jaar is bereid om ruwweg 1500euro te spenderen voor iets waar hij amper weet van heeft.. Is iets wat heel, maar dan ook HEEL vaak gebeurt bij jongeren tegenwoordig. Ook al ben ik zelf nog maar 19, ik weet tenminste wat ik doe met mijn geld..
Dolivieira    posted on 18-07-2011 16:31
1 member likes this  Kort gezegd is het gewoon zo. Omdat er Pioneer op staat koop ik het. Of als er Apple opstaat koop ik het. Ik wil altijd weten wat ik er mee kan doen en mee bereiken. Wat voor functies heeft een toestel. Wat zijn de plus en minnen. Ook wil ik een toestel testen en liefst nog binnenste buiten kennen voor dat ik het koop. En tegenwoordig is dat zo makkelijk. Met internet kan je al heel veel opzoeken bekijken en zelf soms uittesten voor dat je met kopen hoeft over te gaan.?Dus je hoeft soms de deur geeneens uit. ???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RobiTekzz    posted on 21-07-2011 23:36
Poster: Aziaat
Nuja, klokradio en microgolf :p Dat laat ik nu wel nog aan de verkoper over Winking my eye Als ze mij kunnen overtuigen en garanderen dat prijs/prestatie in orde is dan kan ik ermee leven dat het een paar euro's meer zou kosten dan bv. 2 winkels verder.
Maar idd, dj-apparatuur, waarbij het vaak over immens veel geld gaat, daar zou je op zn minst moeten researchen...
Ik heb echt bijna een jaar gewacht om wel de overstap naar TTs te nemen en in dat jaar niet anders gedaan dan researchen over welke TT, hoe te gebruiken (al dan niet digitaal) en enorm veel TT-technieken bekeken.

Deze jongen van 14(!!) jaar is bereid om ruwweg 1500euro te spenderen voor iets waar hij amper weet van heeft.. Is iets wat heel, maar dan ook HEEL vaak gebeurt bij jongeren tegenwoordig. Ook al ben ik zelf nog maar 19, ik weet tenminste wat ik doe met mijn geld..
 Sorry hoor ik heb wel geresearcht en ik verstond het niet goed daarom vraag ik het hier maarja met zo een commentaar ben ik iid veel wijzer mee en dan nog als ik ruwweg mijn 1700 euro .. wil wegsmijten dan doe ik dat toch? heb 1 jaar hier voor gespaard :o dat wist je niet eh dus in 1 jaar hebk genoeg geresearcht over mijn menpaneel zelf eerst ging ik met cd's draaien en nu met laptop waar ik ook nogmaals aan het sparen voor ben geld groeid niet op me rug?! en als ik de laptop heb dan wist ik het al . dit heeft me hier de indruk dat het gewoon gaat over 14jaar je bent nog te dom en te jong voor deze forum ? ik kreeg ook een antwoord en ie zei met kabels je blaft me gewoon af hier;..
RobiTekzz    posted on 21-07-2011 23:39
Poster: Dolivieira
Kort gezegd is het gewoon zo. Omdat er Pioneer op staat koop ik het. Of als er Apple opstaat koop ik het. Ik wil altijd weten wat ik er mee kan doen en mee bereiken. Wat voor functies heeft een toestel. Wat zijn de plus en minnen. Ook wil ik een toestel testen en liefst nog binnenste buiten kennen voor dat ik het koop. En tegenwoordig is dat zo makkelijk. Met internet kan je al heel veel opzoeken bekijken en zelf soms uittesten voor dat je met kopen hoeft over te gaan.?Dus je hoeft soms de deur geeneens uit. ???
  omdat ik niet weet hoe ik mijn laptop moet aansluiten weet ik al de functies niet ? ..
mrmagix    posted on 22-07-2011 00:22
1 member likes this  RobiTekzz,?
Je moet ook lezen wat er allemaal wordt gezegd he... Je vraagt ons hierboven ergens wat time-code, midi en hid is... Sorry maar als je een jaar lang tijd hebt gehad om te researchen, dan ben je toch niet verder gegaan als de startpagina van google denk ik. Dat is nu echt wel pure basis als je over digitaal dj'n spreekt :S Daarom ook dat iedereen begint te zeuren dat je niet researched, dat je daarom je set niet kan aansluiten en als je dan denkt dan een beginner grofweg 1700 euro gaat uitgegeven aan iets dat hij niet kent, wordt dat snel af geraden. Da's toch super veel geld als je bedenkt dat je nog niet de helft van het hele gebeuren snapt? Tuurlijk leer je met het te doen, maar je moet wel kunnen beginnen h??

Die opmerking van die kabels ben ik zelfs voor jouw ertussen gekomen dat dat niet hoorde, die persoon heeft zich er dan ook voor ge?xcuseerd, maar dat moet je wel accepteren eh.

Op 1 punt heb je gelijk, als er niet zoveel offtopic was gegaan, was jij niet op je tenen getrapt en waren er geen kleine ruzie's of spanningen ontstaan. Niemand is te jong voor dit forum, we hebben mensen van rond de 10 jaar oud. Je bent zelf 14, oud en wijs genoeg denk ik om die google eens te openen en voor jezelf is opzoek te gaan. Da's ook het probleem waar veel mensen zich hier aan ergeren. Ze moeten steeds die zelfde basis voorkauwen voor de nieuwe members, zonder dat ze in onze ogen wel moeite hebben gedaan...

Dus, ik stel voor dat je gewoon zand erover doet, die andere members zullen dat ook wel doen en dat je zelf eens op zoektocht gaat Happy, laughing; Zoals gezegd, download handleidingen, zoek reviews op, bekijk youtube filmpjes, ga naar de winkel en zaag die mensen de oren van hun kop. Wij zijn er altijd voor vragen te beantwoorden, maar dan moeten ze wel doordacht zijn en ook blijk geven dat er zelf al research is voor gedaan Happy, laughing.

Ik hoop dat je mij wat kan volgen in het punt dat ik probeer duidelijk te maken...
User edit by mrmagix on 22-07-2011 @ 00:23:22 (1%)
Winston    posted on 22-07-2011 02:30
Het is niet echt persoonlijk tegen jou bedoeld RobiTekkz. Wat mij betreft ben je nog steeds welkom.

Inderdaad zijn de members die hier langer rondhangen een beetje moe van de basis vragen. Als je bv. vroeg 'wat is beter: HID of MIDI' als ik een club DJ wil worden, is totaal anders dan: 'wat is HID en MIDI', wat je echt snel met google of hier op de search kunt vinden.

Ik snap wel dat je een beetje boos bent door dat geflame, maar blijf letten op je leestekens etc. Want slordige tekst, daar houden de meeste members ook niet erg van.

Voor de rest hoop ik dat je al uit je probleem bent. Anders leg het probleem duidelijk uit, i.p.v. een heleboel korte losse vragen te stellen.
Tic Toc
Aziaat    posted on 22-07-2011 19:17
Poster: RobiTekzz
Sorry hoor ik heb wel geresearcht en ik verstond het niet goed daarom vraag ik het hier maarja met zo een commentaar ben ik iid veel wijzer mee en dan nog als ik ruwweg mijn 1700 euro .. wil wegsmijten dan doe ik dat toch? heb 1 jaar hier voor gespaard :o dat wist je niet eh dus in 1 jaar hebk genoeg geresearcht over mijn menpaneel zelf eerst ging ik met cd's draaien en nu met laptop waar ik ook nogmaals aan het sparen voor ben geld groeid niet op me rug?! en als ik de laptop heb dan wist ik het al . dit heeft me hier de indruk dat het gewoon gaat over 14jaar je bent nog te dom en te jong voor deze forum ? ik kreeg ook een antwoord en ie zei met kabels je blaft me gewoon af hier;..

Het was misschien een beetje cru gezegd maar helemaal niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Je bent helemaal niet te jong om te dj'en, laat staan te jong voor dit forum. Mijn bedoeling was gewoon om aan te tonen dat de jeugd (waar ik zelf nog bijhoor!) heel impulsief is en ook veel impulsieve aankopen doen.

Als je heel eerlijk bent kun je denk ik wel toegeven dat je niet al te veel geresearcht hebt...
Is niet erg imo, maar dingen zoals HID/MIDI valt heel makkelijk te googlen.
En wat betreft uw aankoop: persoonlijk (= mijn mening) vind ik het een 'domme, impulsieve' aankoop.
Je had veel beter geld uitgegeven aan een controller ? la NI Kontrol S4 als je digitaal wou gaan en indien je toch nog met cd's wil werken bestaan er veel betere alternatieven die makkelijker digitaal aan te sluiten zijn dan Pioneers.

Als je begonnen was met een kleine set, dan wist je nu waarom Pioneer zo gehemeld wordt door vele dj's. Maar nu heb je een prachtset waarvan je niet eens alles uit kunt halen/appreci?ren.
Mij werd altijd geleerd dat je eerst moest leren stappen voordat je kon leren lopen Winking my eye

Ik hoop dat je mijn reactie begrijpt en inziet dat ik het allemaal goed bedoel. We zijn hier om u helpen maar het meeste werk moet echt wel langs uw kant komen.
Indien je twijfelt tss verschillend materiaal, dan helpen we je maar al te graag zolang het geen vragen zijn zoals: 'Ik wil dit kunnen, wat moet ik daarvoor kopen?' Dit zou moeten zijn: 'Ik wil dit kunnen, heb deze producten gevonden, iemand ervaring mee/tips?'

This is an old Topic

No new postings for 5.041 days.
 Post CommentThat would be 168 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

306 Users online: 16 Guests (290 Unknown)
Pages generated today : 67.347
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.545.348