Poster: Lead
Wat een onzin is dit zeg. De nieuwe Pioneer mixers zijn een van de best klinkende DJ mixers tegenwoordig. De nieuwe Wolfson DAC's die gebruikt worden , worden zelfs door hifi-aanhangers op handen gedragen. De signaal-ruis afstand is hoger dan welke DJ mixer dan ook (>104dB)....
Waar baseer je bovenstaande op als ik vragen mag ?
Clubs zonder Pioneer zijn momenteel eerder de uitzondering.....
Poster: Unidentified
De digitale uitgang van je cdj verbind je met de digitale ingang op je djm. Als je nu een gewone cd wilt afspelen, zet je gewoon de switch op je djm om naar digital in en you're ready to go
Poster: Lomme_
*eindeloze discussie starten doet*
Allen & Heath is nog iets beter
Poster: eekaat
Met deze gedachte sluiten wij onze sets ook altijd aan. Kanaal 1 & 4 op digitaal, kanaal 2&3 analoog voor de audio interface.
Soms gaat dit goed en snappen de dj's de hint, bij anderen niet: omdat ze geen kabel 'achter' kanaal 1 & 4 het mengpaneel zien ingaan denken ze dat het kanaal vrij is (hoewel er geluid uit komt vanuit de digitale ingang (het zijn bij tijd mongolen) en krijgen ze er uiteraard geen geluid uit vanuit de laptop want de switch staat op digitaal achteraan het mp.?
De dj van twee weken geleden had niet genoeg RCA kabels mee dus kon hierdoor niet aansluiten.
Kortom: CDJ's analoog en digitaal aansluiten is een goede backup voor het geval er iets misgaat met de laptop maar het concept is nogal moeilijk voor dj's die niet zo vertrouwd zijn met een djm.
Poster: Ywe
Ik heb AAAAAALTIJD extra kabels mee, aangezien ik met Maya44 draaide.
Ben ik over naar Traktor en de Audio4DJ, eerste avond discotheek in met multikabels en al. Digitaal aangeslotenGelukkig nog kabeltje kunnen vinden daar zodat ik t toch aan kon sluiten. Maar voortaan altijd extra kabels weer in de tas!
Poster: Unidentified
Ik stem in met Lomme, al is de sound van Pioneer ook al een van de betere. 99% van de bezoekers op een fuif/festival hoort het verschil toch niet, heel mischien als je in de Berghain in Berlijn (Funktion One geluidssysteem van ca 1 miljoen euro). Thuis hoor je het veschil al helemaal niet