Djm & Cdj speelklaar maken.. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 14-07-2011 12:25
Jow,
Deze week of volgende week komt er pioneer setje binnen..
Welke Djm en cdj zal een verassing worden.. 900/2000 weet het ng niet.

Ik ga dus draaien met usb's.. ofja .. extern harde schijf .. is te zien..

Hoe moet je je mixer en cd spelers nu speelklaar maken?

Moet je updaten enz?
hoe gaat dit in zn werk

grtz.

What do you think about Djm & Cdj speelklaar maken.. ??

Vote :   

Lomme_    posted on 19-07-2011 16:33
Poster: Lead
Wat een onzin is dit zeg. De nieuwe Pioneer mixers zijn een van de best klinkende DJ mixers tegenwoordig. De nieuwe Wolfson DAC's die gebruikt worden , worden zelfs door hifi-aanhangers op handen gedragen. De signaal-ruis afstand is hoger dan welke DJ mixer dan ook (>104dB)....

Waar baseer je bovenstaande op als ik vragen mag ?
Clubs zonder Pioneer zijn momenteel eerder de uitzondering.....

*eindeloze discussie starten doet*
Allen & Heath is nog iets beter Happy, laughing
Unidentified    posted on 19-07-2011 16:39
Ik stem in met Lomme, al is de sound van Pioneer ook al een van de betere. 99% van de bezoekers op een fuif/festival hoort het verschil toch niet, heel mischien als je in de Berghain in Berlijn (Funktion One geluidssysteem van ca 1 miljoen euro). Thuis hoor je het veschil al helemaal niet
eekaat    posted on 19-07-2011 18:26
Poster: Unidentified
De digitale uitgang van je cdj verbind je met de digitale ingang op je djm. Als je nu een gewone cd wilt afspelen, zet je gewoon de switch op je djm om naar digital in en you're ready to go Happy, laughing

Met deze gedachte sluiten wij onze sets ook altijd aan. Kanaal 1 & 4 op digitaal, kanaal 2&3 analoog voor de audio interface.

Soms gaat dit goed en snappen de dj's de hint, bij anderen niet: omdat ze geen kabel 'achter' kanaal 1 & 4 het mengpaneel zien ingaan denken ze dat het kanaal vrij is (hoewel er geluid uit komt vanuit de digitale ingang (het zijn bij tijd mongolen) en krijgen ze er uiteraard geen geluid uit vanuit de laptop want de switch staat op digitaal achteraan het mp.?

De dj van twee weken geleden had niet genoeg RCA kabels mee dus kon hierdoor niet aansluiten.

Kortom: CDJ's analoog en digitaal aansluiten is een goede backup voor het geval er iets misgaat met de laptop maar het concept is nogal moeilijk voor dj's die niet zo vertrouwd zijn met een djm.
DJADMIN    posted on 19-07-2011 18:34
Poster: Lomme_
*eindeloze discussie starten doet*
Allen & Heath is nog iets beter Happy, laughing

Ik vind mijn skoda ook een stuk beter dan de ferrari 360 modena van de buurman.

Vraag is alleen waar je het op baseert...

denk dat de uitleg van Lead voldoende was, niet ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ywe    posted on 19-07-2011 20:45
Poster: eekaat
Met deze gedachte sluiten wij onze sets ook altijd aan. Kanaal 1 & 4 op digitaal, kanaal 2&3 analoog voor de audio interface.

Soms gaat dit goed en snappen de dj's de hint, bij anderen niet: omdat ze geen kabel 'achter' kanaal 1 & 4 het mengpaneel zien ingaan denken ze dat het kanaal vrij is (hoewel er geluid uit komt vanuit de digitale ingang (het zijn bij tijd mongolen) en krijgen ze er uiteraard geen geluid uit vanuit de laptop want de switch staat op digitaal achteraan het mp.?

De dj van twee weken geleden had niet genoeg RCA kabels mee dus kon hierdoor niet aansluiten.

Kortom: CDJ's analoog en digitaal aansluiten is een goede backup voor het geval er iets misgaat met de laptop maar het concept is nogal moeilijk voor dj's die niet zo vertrouwd zijn met een djm.

Ik heb AAAAAALTIJD extra kabels mee, aangezien ik met Maya44 draaide.

Ben ik over naar Traktor en de Audio4DJ, eerste avond discotheek in met multikabels en al. Digitaal aangesloten Cool Gelukkig nog kabeltje kunnen vinden daar zodat ik t toch aan kon sluiten. Maar voortaan altijd extra kabels weer in de tas!
eekaat    posted on 19-07-2011 23:21
the show must go on dus ik heb alles qua kabels (usb kabels, RCA, digitale kabels,...) dubbel mee, alsook verlengkabel en priezenblok. Je zal er maar eens staan zonder de goede voorzieningen of met een rotte kabel.?

Dit onderscheidt de (semi-) pro's van de amateurs vind ik.?

Heb zelfs al mannen gezien die hun laptop via de minijack op een phono(!) ingang aansloten hadden en daar al drie uur mee aant draaien waren. Goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Maar om terug on topic te komen: als je de kans hebt om de laatste firmware te installeren op de pioneers: doen! Maar ze zullen hun (basis)werk ook wel doen zonder de laatste firmware.
Dolivieira    posted on 19-07-2011 23:44
Poster: Ywe
Ik heb AAAAAALTIJD extra kabels mee, aangezien ik met Maya44 draaide.

Ben ik over naar Traktor en de Audio4DJ, eerste avond discotheek in met multikabels en al. Digitaal aangesloten Cool Gelukkig nog kabeltje kunnen vinden daar zodat ik t toch aan kon sluiten. Maar voortaan altijd extra kabels weer in de tas!

Ja idd Uwe doe ik ook. Altijd extra RCAkabels bij me.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djcanta    posted on 25-07-2011 16:16
Extra kabels zijn nooit iets mis mee.. ik heb altijd iets van 3 USB-kabels bij me en een paar RCA-kabels. Als ik m'n S4 niet kwijt kan en er staan CDJ2000/CDJ900'tjes bijvoorbeeld. Dan is dat ook wel prettig.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Estacy    posted on 25-07-2011 17:47
Poster: Unidentified
Ik stem in met Lomme, al is de sound van Pioneer ook al een van de betere. 99% van de bezoekers op een fuif/festival hoort het verschil toch niet, heel mischien als je in de Berghain in Berlijn (Funktion One geluidssysteem van ca 1 miljoen euro). Thuis hoor je het veschil al helemaal niet

zowiezo is op 99% van de festivals het geluid zo dat het aan iedereen matige kwaliteit geluid geeft, ipv een paar man goed geluid. zo kunnen ze meer kaartjes verkopen. en Berghain is wat ik hoor (ben er nooit geweest) niet eens zo goed qua geluid, aangezien het een oud betonnen gebouw is zonder akoustiek.
wil je ?cht goed geluid, dan naar het schijnt is District 36 in NY zo'n beetje het beste, met een systeem van Gary Stewart.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

136 Users online: 24 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 4.616
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.741.131