Evenement organiseren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

delectro    posted on 12-07-2011 17:33
Goedendag,

Sinds een paar maanden ben ik bezig met een thuis opleiding event management, hartstikke leuk maar ik mis wel een beetje de praktijk ervaring. Een echte opleiding volgen is nu niet mogelijk omdat ik ook full time werk e.d. Zijn er mensen hier die zelf feesten en/of festivals organiseren? hoe zijn jullie aan praktijk ervaring gekomen? bij een organisatie mee gelopen o.i.d? of gewoon zelf geprobeerd?

Tevens begin ik me steeds meer te intresseren in de opbouw van het podium en het ontwerp enz. Weet iemand of daar goede site's of boeken over zijn? ik ben daar totaal niet bekend mee en zou er graag meer over weten.

Alvast bedankt!

What do you think about Evenement organiseren ??

Vote :   

Rusafli    posted on 12-07-2011 18:05
Waar kom je vandaan ?
delectro    posted on 12-07-2011 18:08
Uit de buurt van Utrecht.
Gidi    posted on 12-07-2011 18:09
gewoon zelf beginnen met een kleinschalig evenement te organiseren. In de lokale kroeg of discotheek. Dj's booken, sponsors zoeken, en steeds uitbreiden (wanneer het een succes is).

Daarna begin je je organisatie een naam te geven en begin je met meerdere events te booken en je omgeving te verbreden. Hierna pak je het proffessioneler aan.

Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
DJADMIN    posted on 12-07-2011 19:05
Klein beginnen. Begin gewoon eens met wat opzetten op kleine events. Dan ben je niet eindverantwoordelijk, maar dan kan je wel meekijken. Daarna KLEIN beginnen...intieme feestjes...als dat goed gaat...zou je eventueel doorkunnen...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
delectro    posted on 12-07-2011 19:23
Het gedeelte van klein beginnen e.d begrijp ik wel, heb daarvoor al oudere topics door gelezen. Ik hoef ook niet zo nodig een groot feest te organiseren en winst te maken, het gaat nu puur om de ervaring.

DJADMIN    posted on 12-07-2011 19:32
Maargoed, gewonn beginnen met ergens opzetten ofzo....dan kom je binnen, kun je makkelijk netwerken
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Crazy    posted on 12-07-2011 22:14
Mag ik vragen van welke organisatie jij die opleiding volgt aangezien ik dit ook van plan ben?
delectro    posted on 13-07-2011 06:19
LOI en ik moet zeggen deze bevalt zeer goed, ik heb meerdere vergeleken.
Ik zou vanmiddag of vanavond ook wel even aan geven waarom ik deze keuze heb gemaakt e.d
Ben alleen nu even druk aan het werk haha
Gidi    posted on 13-07-2011 11:08
mwah ik zou daar niet per se een opleiding voor gaan doen, aangezien het niet makkelijk is in te stromen in de wereld van event organisaties (op het gebied van dance/house/harddance feesten).

Begin gewoon zelf met het booken van dj's, afhuren van zaaltjes, zorgen voor security en voor een leuke poster. Daarna breid je pas uit.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Vinnyo    posted on 13-07-2011 11:50
Poster: Gidi
mwah ik zou daar niet per se een opleiding voor gaan doen, aangezien het niet makkelijk is in te stromen in de wereld van event organisaties (op het gebied van dance/house/harddance feesten).

Begin gewoon zelf met het booken van dj's, afhuren van zaaltjes, zorgen voor security en voor een leuke poster. Daarna breid je pas uit.

Agree, LOI staat trouwens ook niet echt bekend om haar goede opleidingen.. (wat ik ervan gehoord heb teminste)
delectro    posted on 13-07-2011 12:07
@vinnyo, volgens mij staat LOI juist als ??n van de beste aangeschreven, zelf alleen maar goede ervaringen mee..

@ Gidi, ik heb om meerdere redenen voor deze opleiding gekozen. Alles wat je leert is mee genomen, in mijn eerdere opleidingen heb ik niks geleerd over marketing, communicatie, reclame en vergunningen e.d

Tevens wou ik blijven leren, als je een paar jaar stopt komt er niks meer van, tevens kan je hiermee aantonen dat je een thuis opleiding op een goed nivo kan doen naast een full time baan. altijd goed voor de toekomst.

Ik wil mij ook op meerdere dingen richten als house feesten e.d.

Zo makkelijk moet er denk ik ook niet over gedacht worden, met een zaaltje, paar dj's en een leuke poster trek je geen bezoekers in een markt die (eigenlijk) overvol is.

@ Crazy, heb je nog specifieke vragen? tussen wat twijfel je?
ArTy    posted on 13-07-2011 14:22
met de goede namen trek je eigenlijk altijd veel bezoekers, deze kosten echter ook een flinke duit.

Ik heb ervaren dat het (helaas) erg moeilijk is om een feestje een groot succes te laten worden zonder minimaal 1 grote dj naam.. Het publiek is tegenwoordig zo verwend dat ze op elk feestje waar ze een paar euro entree moeten betalen ze ook een dj als afrojack of hardwell verwachten. Dit is hier in de regio (noord-Limburg) in elk geval wel het geval. Geef ik een feestje met 1 grotere artiest is het prima maar als het lokale talenten zijn trekken de feesten gewoon veel minder bezoekers, terwijl deze dj's vaak nog een leukere set neerzetten als sommige profs.

Ik ben van mening dat je de eerste keer gewoon een grote naam in de line-up moet hebben, dit trekt bezoekers, tijdens de eerste editie moet je er dan voor proberen te zorgen dat je een hele goede en gezellige sfeer cre?ert. Zorg bijvoorbeeld dat een een saxfonist is die af en toe mee kan spelen met de house klanken, dit vinden bezoekers vaak erg tof en het is iets dat blijft hangen in de gedachten van hun. Als de eerste keer dan een succes is blijven mensen ook komen zonder deze grote namen in de line-up, mits je steeds weer een goede sfeer kan cre?eren. Mensen hebben tegenwoordig gewoon een lokkertje nodig om ergens voor t eerst te gaan kijken, een bekende DJ is hier dus een goede mogelijkheid voor.
delectro    posted on 13-07-2011 15:06
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen moet je wel rond zien te komen met het budget.

Ik heb hier in de buurt rond gekeken naar verschillende locatie?s, eigenlijk was er ??n club echt geschikt (mischien iets te groot, 250 man) Daar bedroeg de huur op donderdag avond ( donderdag avond is hier geen echt goede avond zoals in een studentenstad) 700 euro. Als je daar dan nog alle andere kosten bij optelt moet je toch aardig wat entree vragen, terwijl bij die club normaal gratis entree is..

eigenlijk houden de kroegen en club's het hier zelf een beetje dicht, enigste optie is een zaal huren maar dan kom je weer uit bij vergunningen en beveiliging e.d
dj-nick    posted on 13-07-2011 16:16
Poster: delectro
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen moet je wel rond zien te komen met het budget.

Ik heb hier in de buurt rond gekeken naar verschillende locatie?s, eigenlijk was er ??n club echt geschikt (mischien iets te groot, 250 man) Daar bedroeg de huur op donderdag avond ( donderdag avond is hier geen echt goede avond zoals in een studentenstad) 700 euro. Als je daar dan nog alle andere kosten bij optelt moet je toch aardig wat entree vragen, terwijl bij die club normaal gratis entree is..

eigenlijk houden de kroegen en club's het hier zelf een beetje dicht, enigste optie is een zaal huren maar dan kom je weer uit bij vergunningen en beveiliging e.d

Gewoon voorstellen dat de deur voor jou is en de drank voor hun, als ze daar moeilijk over doen nog een afspraak maken dat je nog 1 a 2 euro per kaartje afstaat. NOOIT huren betalen, hiermee ga je echt het schip in als het niet druk is.
User edit by dj-nick on 13-07-2011 @ 16:17:15 (19%)
delectro    posted on 13-07-2011 16:28
die regeling hebben hun vroeger wel eens gehanteerd, vandaar dat ik als eerste bij die club kwam, Tegenwoordig doen ze het niet meer. Heb gesprekken gehad met de eigenaar maar hij wil ten eerste zo min mogelijk veranderen omdat het altijd vol zit, en ten tweede moet het echt een toegevoegde waarde hebben.. maar volgens mij vind hij niks extra waarde hebben boven zijn eigen plannen

This is an old Topic

No new postings for 5.053 days.
 Post CommentThat would be 168.4 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 26 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 16.527
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.753.042