Poster: niiicola
Ik ga niet meer voor looks en kwaliteit, maar ik keek naar de specs. Daar staat dat de Sennheiser niet heel veel beter is dan de Shure SRH750DJ. Die toch 65 euro goedkoper is. Dan ga ik liever voor de Shure omdat die stukken mooier is en ongeveer even goed.
Uit specs valt helemaal niks te halen. Dit zijn fabrieks gegevens, meer niet. Het geeft bijvoorbeeld niet weer hoe hij om je hoofd klemt, knelt hij of niet, hoe sluit hij omgevings geluid buiten, hoe is de kwaliteit van het geluid (schel, of te weinig bas?) en de gebruikte onderdelen.
Dat kan je slechts halen uit reviews van anderen en je eigen ervaring door te testen.
Uit fabrieksspecificaties kan je dus absoluut niet zien of iets goed in elkaar zit of niet.
Kwa looks, tja. Ik vind de hd 25 werkelijk prachtig. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Daarnaast is bijna elk onderdeeltje van de senheisser los te bestellen. Wat zeker een groot voordeel heeft tegenover andere HP's. Gewoon het onderdeeltje vervangen wat niet meer goed functioneert en je kan direct weer verder. Geen onnodige kosten dus aan een nieuwe HP.
Persoonlijk zou ik de HDJ-1000 links laten liggen. Het is zeker geen slechte HP, maar voor die prijs kan je iets veel beters krijgen. Zeg maar, meer waar voor je geld. En dan bedoel ik niet alleen Sennheiser.