De Late Leeuw Chatcorner Deel 52 (24/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

LilQuint    posted on 05-07-2011 15:08
Hallo iedereen!

Bij deze.
De late leeuw lacht 52!
Voor al JOUW oftopic post.
Leef je lekker uit!
Maar hou het netjes en ga geen ruzie maken!

Eindelijk zomer,
Geniet daarom lekker in onze DJR?cocktailbar Happy, laughing.

En nu voor iedereen eindelijk de voe!

Have fun!

Stef

User edit by LilQuint on 05-07-2011 @ 22:09:08 (23%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 52 ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 19-08-2011 12:13
in mijn ogen heeft de organisatie weinig fouten gemaakt, heb je een keer gekeken hoe zwaar die storm wasConfused hele bomen zijn uitgerukt. zoiets kan je gewoon niet voorzien/voorkomen. wat moeten ze dan doen volgens jullie? eerst een fundering metsen en daar vaste constructies op bouwenConfusedConfused?
mrmagix    posted on 19-08-2011 12:29
Jep :p

Neenee, da's waar, maar dan begint het ook. Waarom een tent naast een hoop bomen zetten? Stel de boom valt om, knalt ier recht op een tent. Dat is ook een van de redenen dat ze werchter eigenlijk willen verhuizen, vanwege die veiligheid.

Vanaf er doden vallen, gaat die bal aan het rollen. Wie zijn schuld het is, zal nog lang niet duidelijk zijn. De ramp 15 jaar geleden (denk ik) met die vliegshow, is ook nog niet helemaal uitgeklaard. Schandalig gewoon, want al die gewonden, die verminkt zijn voor het leven, wachten nog steeds op hun geld.

Het is een spijtige gebeurtenis, maar ergens zijn er wel fouten gebeurd.
@ Bouncy, je kan misschien met veel riggers hebben gewerkt, maar als er miljoenen aan vast hangen, gaan ook zij anders denken. De veiligheid was binnen de normen geregeld, maar waarschijnlijk niet op alles (lees: extremen) voorbereid. Ze hadden in 25 jaar nooit problemen gehad en nu liep het fout. Die fout zouden heel veel mensen maken.

Dit verwacht niemand niet:

Binnen de burgerlijke aansprakelijkheid is het beschreven als: Overmacht. Dus zelfs volgens de wet is het niet te voorkomen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 19-08-2011 @ 12:40:10 (47%)
Aziaat    posted on 19-08-2011 13:03
Een van de 'zotste' filmpjes vind ik. Vooral het moment dat die tent plots inzakt en iedereen wegrent...
NOGmaals: zero-tolerance bestaat niet... Riggers gaan altijd die 100% veiligheid benaderen maar er gaan altijd wel factoren zijn die ervoor zorgen dat ze maar 95% halen.
Statistisch gezien is 95% al heel wat...
Misschien een vergelijking: bij onderzoek naar medicijnen op mensen controleren ze meestal op 95% betrouwbaarheid.
Maw. het medicijn die ze testen moet min. 95% van de bevolking kunnen genezen/helpen van kwalen/... tegen dat we kunnen zeggen dat het 'veilig' is.
De andere 5% zijn factoren waar ze nooit rekening mee kunnen houden gewoon.
tek-zotic    posted on 19-08-2011 14:00
Poster: Aziaat
Een van de 'zotste' filmpjes vind ik. Vooral het moment dat die tent plots inzakt en iedereen wegrent...
NOGmaals: zero-tolerance bestaat niet... Riggers gaan altijd die 100% veiligheid benaderen maar er gaan altijd wel factoren zijn die ervoor zorgen dat ze maar 95% halen.
Statistisch gezien is 95% al heel wat...
Misschien een vergelijking: bij onderzoek naar medicijnen op mensen controleren ze meestal op 95% betrouwbaarheid.
Maw. het medicijn die ze testen moet min. 95% van de bevolking kunnen genezen/helpen van kwalen/... tegen dat we kunnen zeggen dat het 'veilig' is.
De andere 5% zijn factoren waar ze nooit rekening mee kunnen houden gewoon.

dat van die medicijnen klopt niet helemaal Happy, laughing
Aziaat    posted on 19-08-2011 17:52
Is ook maar om een vergelijking te kunnen maken.

Wat er miss bij mocht staan was dat de volle 100% nooit benaderd kan worden.
En aangezien de meeste medicijnen heel wat nevenwerkingen kunnen hebben (lees maar eens een bijsluiter...), slikken toch heel wat mensen dezelfde medicijnen waarbij we voor 'maar' 95% zeker weten dat ze veilig zijn...

En voor de volledigheid: de organisatie van Pukkelpop kan wel een beveiliging hanteren van 99%, die 1% is genoeg om gevaar te lopen, wat we dus duidelijk zien op het filmpje.
tek-zotic    posted on 19-08-2011 18:11
(lees maar eens een bijsluiter...), slikken toch heel wat mensen dezelfde medicijnen waarbij we voor 'maar' 95% zeker weten dat ze veilig zijn...

zit in mijn master farmaceutishe wetenschappen, denk wel dat ik iets van medicijnen ken :D
Aziaat    posted on 19-08-2011 18:46
Mooi dat :p
Pls, verbeter mij gerust indien ik zware fouten maak...
Was een voorbeeld in les statistiek/epidemiologie.
En ik weet dat dit niet helemaal zo is,
maar het is toch vaak zo dat ze betrouwbaarheidsintervallen inzetten van 95% om bijvoorbeeld 2 testgroepen te controleren op significante verschillen?
(heeft nu wel niets meer vergelijkend te maken met Pukkelpop)
tek-zotic    posted on 19-08-2011 20:39
Mooi dat :p
Pls, verbeter mij gerust indien ik zware fouten maak...
Was een voorbeeld in les statistiek/epidemiologie.
En ik weet dat dit niet helemaal zo is,
maar het is toch vaak zo dat ze betrouwbaarheidsintervallen inzetten van 95% om bijvoorbeeld 2 testgroepen te controleren op significante verschillen?
(heeft nu wel niets meer vergelijkend te maken met Pukkelpop)

ja zoiets in de aard Happy, laughing maar hangt ook af van testfase en wat voor nevenwerking, stel bvb 1000 testpersonen testen een medicijn en 1 persoon reageert er zo ernstig op dat hij in coma ofzo geraakt, dan zal je geneesmiddel er niet doorgeraken. maar als bijvoorbeeld op de dezelfde 1000 mensen bij 50 mensen jeuk als nerveneffect te zien is, zal dit er nog wel doorgeraken
JuniorDDP    posted on 19-08-2011 21:17
Ik was aanwezig op dat festival, het was niet normaal, pukkelpop is een van de veiligste festival, maar tegen dit is niets te doen! 5 doden, 10 zwaargewond waarvan 3 kritisch en 140 tal lichtgewonden! Dit is echt een domper!
Yvaroz    posted on 19-08-2011 22:40
net even een rapper uit de buurt in de studio gehad, toch best grappig om soms even een ander genre te produceren en klonk nog aardig ook maar er is nog lang niks af...
Nothing is Impossible
Dj_Fantasy    posted on 20-08-2011 09:41
Mijn tent was onderwater gelopen.. dus ik ben donderdag avond nog naar huis vertrokken.
Jammer genoeg heb ik een dode van de camping voorbij zien komen. Er was namelijk bliksem ingeslagen op een tent. Ik denk niet dat hier organisatie of eender wie wat aan kon doen? Hierbij zijn 2 doden gevallen waaronder een kennis van mij Happy, laughing...
Organisatie valt echt niets kwalijk te nemen.. Ik heb nog nooit zo'n storm meegemaakt.. in 15min zo'n verwoestende kracht. En respect voor alle festival-gangers, want er is GELUKKIG geen massa hysterie uitgebroken!!!
dj2dj.nl
Henri_D    posted on 20-08-2011 10:35
M'n oprechte deelneming Fantasy... Maar idd tegen natuurkrachten kunnen we niets beginnen in die situaties.
mrmagix    posted on 20-08-2011 12:26
Heb op internet een mening gevonden van een politiek commentator over pukkelpop waar ik voor de 100% achter sta.
Als je graag even leest: klikkie. Het is echt wel de moeite vind ik zelf
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Aziaat    posted on 20-08-2011 14:52
Toch wel sterk geschreven. Kort maar krachtig.
Na wat getuigenissen gehoord te hebben van dichte vrienden mogen de organisators inderdaad wel blij zijn dat er niet meer doden zijn gevallen...
DaCompra    posted on 20-08-2011 20:08
Ben momenteel in duitsland, vlakbij keulen. Kon het toch niet laten om even bij music store langs te gaan.?
Heb de Xone:DB4 even getest en een nieuwe laptop bag gekocht. Super mooie nieuwe winkel hebben ze !
Laidback    posted on 20-08-2011 22:18
Gister weer eens even een ouderwets avondje Ministry Of Sound gedaan..

mijn oren suizen nog steeds, wat een herrie in die tent, maar wel erg mooi en zuiver, en heull veull BASS

Ging behoorlijk los, hier een klein (2min) fragmentje uit de BOX (main zaal)..

voor de mensen die er nog nooit geweest zijn, GAAN! dikke aanrader.

LINK> http://youtu.be/4iT-xMTGm2g

(als iemand em ff clickable wil maken, of de youptoep vid op het forum wil zetten zou dat tof zijn, op 1 of andere manier lukt dat me niet met safari)

video is gemaakt met een Blackberry Torch, beetje distortion, ging nogal hard)
Tekhead    posted on 21-08-2011 00:19
dat zijn altijd vette feestjes MOS feestjes.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 21-08-2011 00:27
Poster: Dj_Fantasy
Mijn tent was onderwater gelopen.. dus ik ben donderdag avond nog naar huis vertrokken.
Jammer genoeg heb ik een dode van de camping voorbij zien komen. Er was namelijk bliksem ingeslagen op een tent. Ik denk niet dat hier organisatie of eender wie wat aan kon doen? Hierbij zijn 2 doden gevallen waaronder een kennis van mij Happy, laughing...
Organisatie valt echt niets kwalijk te nemen.. Ik heb nog nooit zo'n storm meegemaakt.. in 15min zo'n verwoestende kracht. En respect voor alle festival-gangers, want er is GELUKKIG geen massa hysterie uitgebroken!!!

Menselijk leed en drama is hier onbeschrijfbaar, maar als je eens even stilstaat bij de gebeurtenis, mag het een wonder heten dat het 'maar' bij 5 doden is gebleven, 60.000 bezoekers, dit had een ramp van nooit geziene omvang kunnen zijn, als men niet zo secuur was geweest met de veiligheid, vergeet niet, voor de kritikasters, dat dit noodweer niet verwacht was, dat de brandweer en veiligheidscontrole-bedrijven en organisatie's alles meermaals gecheckt en goedgekeurd hadden, dat alle attesten uitgereikt waren, en dat het onderzoek van het parket heel snel de bevestiging gaf dat er de organisatie, en alle andere mede organisatie's niets verweten kan worden, toch heel belangrijk voor de familie en ook organisatie, want ook zij moeten dit drama meedragen. Gecondoleerd aan alle getroffenen en chapeau aan alle die spontaan hun hulp hebben aangeboden zoals Regi en zijn vrouwke en de inwoners van Hasselt en Kiewit
User edit by Tekhead on 21-08-2011 @ 00:29:19 (3%)
niiicola    posted on 21-08-2011 09:31
Iemand hier ervaring met de Shure SRH750DJ headphone?
Ik zit te twijfelen tussen die en de Xone XD53
Gewoon.
venzi    posted on 21-08-2011 10:31

?
Deze storm heeft idd een verwoestende kracht gehad.. alle respect dat je er zo open over bent!
?
De storm die vanmiddag hier in het Zuiden, zuid-oosten word verwacht kan een dezelfde kracht gaan aanemen, de runs voor vandaag zien er goed uit (als onweer liefhebber heheh^^) maar zorg maar dat je niet buiten zit als het geweld losbarst..
?
Ook voor flevoland zijn hellaas waarschuwingen afgegeven ... hopen dat de storm daar geen schade aan gaat richten ...
Estacy    posted on 21-08-2011 11:30
Poster: niiicola
Iemand hier ervaring met de Shure SRH750DJ headphone?
Ik zit te twijfelen tussen die en de Xone XD53

gauw naar een winkel en zelf proberen, niet via internet kopen, werkt niet met hoofdtelefoons
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 21-08-2011 12:07
Poster: venzi

?
Deze storm heeft idd een verwoestende kracht gehad.. alle respect dat je er zo open over bent!
?
De storm die vanmiddag hier in het Zuiden, zuid-oosten word verwacht kan een dezelfde kracht gaan aanemen, de runs voor vandaag zien er goed uit (als onweer liefhebber heheh^^) maar zorg maar dat je niet buiten zit als het geweld losbarst..
?
Ook voor flevoland zijn hellaas waarschuwingen afgegeven ... hopen dat de storm daar geen schade aan gaat richten ...

Ik heb vandaag wat opzoekingen gedaan, en er waren meer dan 45 nationaliteiten aanwezig en iedereen getuigde dat dit noodweer dankzij snel en professioneel ingrijpen van organisatie, hulpdiensten en vrijwilligers?een ware dodenramp heeft voorkomen en dat de organisatie, hulpdiensten, medewerkers?en de Stad Hasselt steunbetuigingen en lof krijgt voor hun aanpak uit alle hoeken van Europa en ook van de aanwezige artiesten op pukkelpop, nie?mand die organisatie maar ook 1 verwijt maakte, de enige klachten en kritiek was afkomstig uit .... Nederland ! Kunnen ze in Belgie dan nooit iets goed doen volgens de Nederlanders? ?

Tekhead    posted on 21-08-2011 12:12
User edit by Tekhead on 21-08-2011 @ 12:13:26 (100%)
MichaelMiller    posted on 21-08-2011 12:47
Poster: venzi
?
?

Zuid-Oost Brabant hier, Volgens mij heel goed weer voorspeld??Op buienradar zie ik ook vrijwel niks over NL.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 21-08-2011 13:04
Hoor nu toch inderdaad dat er echt noodweer aankomt!! Mijn broertje heeft veel contact met persfotograaf, die hem had verteld dat nu alle brandweerlieden naar kazerne moeten enz. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
www.facebook.com/michaelmillerofficial

115 Users online: 41 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 44.839
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.213