De Late Leeuw Chatcorner Deel 52 (23/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

LilQuint    posted on 05-07-2011 15:08
Hallo iedereen!

Bij deze.
De late leeuw lacht 52!
Voor al JOUW oftopic post.
Leef je lekker uit!
Maar hou het netjes en ga geen ruzie maken!

Eindelijk zomer,
Geniet daarom lekker in onze DJR?cocktailbar Happy, laughing.

En nu voor iedereen eindelijk de voe!

Have fun!

Stef

User edit by LilQuint on 05-07-2011 @ 22:09:08 (23%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 52 ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 18-08-2011 21:38
Heel onduidelijk allemaal, eerst?6 doden, toen 1 dode en 7 zwaargewonden en nu dus 3 doden en 60 gewonden. Morgen?of vannacht zal er sowieso meer duidelijkheid zijn. Ben benieuwd naar verhalen van DJR-leden die er zijn geweest.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Crazy    posted on 18-08-2011 21:59
Poster: TripleSpin
@ mrmagix.

Ik heb zelf een nikon D90. Heerlijk toestelletje met een (al zeg ik het zelf) fijner gebruiksgemak dan de 550D. Ik heb eerst ook tussen deze twee getwijfeld, maar door testen en uitproberen kwam ik er achter dat de nikon fijner in je hand ligt en je hebt 2 instel wieltjes voor shutter en sluitertijd.
De kwaliteit van film is ook gewoon top maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor lens je erbij pakt.
Ik gebruik voor film voornamelijk mijn zoomlens van sigma en mijn fisheye lens.

Ik heb de D90 nu bijna 2 jaar en nog steeds geen klachten. Maar anders zou je even naar een speciaal zaak kunnen gaan die weten daar wel iets meer te vertellen dan ik. Winking my eye

Ben je erg tevreden over het toestel, aangezien ik volgend jaar ook een spiegelreflex wil halen, het liefst van Nikon. Mijn budget ligt rond de 800 euro voor een toestel incl. lens. Misschien ben jij een beetje in to the camera's, voor wat tips? Cool
Winston    posted on 18-08-2011 22:10
Poster: Yvaroz
hee weet iemand of het slim is om de X Lion update op mn macbook pro te kopen, ivm met traktor,?
want ik wil de update best kopen maar als traktor het niet meer doet dan heb ik een probleemHappy, laughing

Traktor doet het altijd op een mac book en de apple OS-sen.
Tic Toc
mrmagix    posted on 18-08-2011 22:16
Poster: Mikeyy-V
Heel onduidelijk allemaal, eerst?6 doden, toen 1 dode en 7 zwaargewonden en nu dus 3 doden en 60 gewonden. Morgen?of vannacht zal er sowieso meer duidelijkheid zijn. Ben benieuwd naar verhalen van DJR-leden die er zijn geweest.

Mijn vrienden/kennissen zijn alleszins veilig. Wat een geluk... Was toch wel effe bang afwachten!
Dj-Fantasy van dit forum zit er ook, dus van hem zullen we waarschijnlijk (hopelijk?Cool) verslag krijgen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MichaelMiller    posted on 18-08-2011 22:24
Dat is in ieder geval mooi! Ben toch wel benieuwd ja, want schijnt echt heel wat geweest te zijn.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
TripleSpin    posted on 18-08-2011 23:01
@ crazy

Ik ben er uiterst tevreden over. Ik gebruik 'm samen met een sigma 18-250mm lens.
Ik heb op zich wel iets of wat kennis van camera's maar heb er geen opleiding voor gedaan.
Maar ik zou even afwachten want als het goed is komt er binnenkort een opvolger van de d90. De d90 van nu is al wat verouderd, daarom ben ik ook alweer aan het kijken voor een body update.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Nazdrovje    posted on 18-08-2011 23:13
Poster: Winston
Traktor doet het altijd op een mac book en de apple OS-sen.

Hier draait Traktor Scratch Pro 2 als een zonnetje op OSX Lion. Dus upgraden vanaf OSX Snow Leopard of een clean instal heeft geen nadelige gevolgen aan de Traktor software.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
Crazy    posted on 19-08-2011 00:06
Poster: TripleSpin
@ crazy

Ik ben er uiterst tevreden over. Ik gebruik 'm samen met een sigma 18-250mm lens.
Ik heb op zich wel iets of wat kennis van camera's maar heb er geen opleiding voor gedaan.
Maar ik zou even afwachten want als het goed is komt er binnenkort een opvolger van de d90. De d90 van nu is al wat verouderd, daarom ben ik ook alweer aan het kijken voor een body update.

Wat zou ik dan ?cht moeten weten als ik zo'n camera ga halen? Ik heb zelf al wel wat research gedaan met betrekking tot wat voor foto's ik zou maken e.d.
mrmagix    posted on 19-08-2011 00:25
Poster: Crazy
Wat zou ik dan ?cht moeten weten als ik zo'n camera ga halen? Ik heb zelf al wel wat research gedaan met betrekking tot wat voor foto's ik zou maken e.d.

Wat je moet weten is wat je zelf van die camera verwacht Happy, laughing. Gaat hij dienen voor enkel wat foto's op het eerstvolgende familiefeest, ga je er reportages mee maken, moet ie kunnen filmen?

Naar megapixel moet je tegenwoordig niet meer kijken. Die smijten ze naar je hoofd als dat het niks meer kost dus je moet echt al zoeken wil je een toestel vinden met te weinig mp.

Wat van belang is, is wat voor sensor er in steekt, wat de lens mogelijkheden zijn, hoever z'n iso waarden gaan, hoeveel beelden per seconde erdoor kunnen, ...

Maar zoals al gezegd, begin eerst eens met te vertellen wat je denkt te gaan doen met je camera. Dan kan er een oplossing op maat gezocht worden Happy, laughing.
Bennet    posted on 19-08-2011 00:45
@MrMagix

550D is een top camera! Ben zelf ook een grote EOS fan (ik heb 2x de 5DMKII en de 7D) En de 550D is qua prestaties vergelijkbaar aan de 7D, en de 550 heeft zelfs nog een groter scherm. De 550 is voor foto en film een hele goeie keus. Je zult er zeker geen spijt van krijgen. ISO snelheid is top, en FPS liggen nog best hoog voor een camera uit die prijsklasse.

Naar megapixels moet je inderdaad niet kijken. Het gaat om de grootte en soort sensor. De Nikon D3S heeft bvb 14 megapixel en die maakt ongeveer elke sportfoto op de wereld.
User edit by Bennet on 19-08-2011 @ 00:51:42 (20%)
Crazy    posted on 19-08-2011 01:03
Vooral vakantiefoto's. Denk aan natuur etc. Maar ook euhm, bepaalde shots die scherp moeten zijn. Bewegende beelden. Was dit jaar in Disney en met een Sony Cybershot en ik ben niet echt vrolijk thuisgekomen met de foto's. Ik wil ook graag een functie dat die bijvoorbeeld 3/5 foto's maakt direct achter elkaar maakt. Filmen zou ook een pluspunt zijn en een goede lens voor een heldere zoom.
venzi    posted on 19-08-2011 01:28
Poster: mrmagix
Mijn vrienden/kennissen zijn alleszins veilig. Wat een geluk... Was toch wel effe bang afwachten!
Dj-Fantasy van dit forum zit er ook, dus van hem zullen we waarschijnlijk (hopelijk?Cool) verslag krijgen.

?
Nja, hoop ook wel op een verslag van iemand alhoewel ik toch al erg goed op de hoogte ben:P
de organisatie van pukkelpop heeft niet goed gehandeld , er werd al ruim van tevoren aangegeven dat er zwaar weer op komst was, maar de tenten etc een stuk naar benee laten zakken how maarWinking my eye als organisatie hoor je daar ook aan de bezoekers te denken,
?
maarja we zullen zien, zondag is lowlands + er word zondag ook weer erg zwaar weer voorspelt met ook fiks onweer en windstoten, kijken of lowlands wel de boel goed aanpakt Winking my eye
Yvaroz    posted on 19-08-2011 02:56
ziet er dus naar uit dat ze gewoon een djr meeting moeten organiseren met heel feestend nederland erbij in hele grote zalen en dan maken we zelf wel een groot feest
Nothing is Impossible
venzi    posted on 19-08-2011 02:57
inclusief neerstortend podia/tenten! =p
Yvaroz    posted on 19-08-2011 03:00
hoezo zit je te wachten op een vrije domeinnaam dan??

nee dan zijn we toch allemaal dood Unhappy maar gewoon binnen, en dan gewoon draaien op een ikea keuken ofzo :P
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 19-08-2011 @ 03:00:32 (1%)
venzi    posted on 19-08-2011 03:01
:') z'n expedit kast jongeh! zijn we hier allemaal zo doll op:P
Yvaroz    posted on 19-08-2011 03:13
haha 200.000 man ofzo, en dan expedit ^^
Nothing is Impossible
Effix    posted on 19-08-2011 08:54
man man, pukkelpop 2011, ik woon zelf in diepenbeek ( op 10 km van pukkelpop ) en het was hier ook een hels weer, ik heb allez nieuws uitzendingen bekeken
5 doden tot nu toe, dat is de officiele balans, 8 zwaar gewonden en het festival is afgelast
Djm-350 commin' !!
mrmagix    posted on 19-08-2011 09:47
De organisatie bereid zich voor op een omweer met felle regen. Niet op een hele storm met hagel en rukwinden. De fout dat pukkelpop heeft gemaakt is die paar procent kans op een storm niet meegerekend en een iets minder stevige constructie te bouwen. Dat heeft waarschijnlijk zijn oorzaak in de financi?le sector, want je gaat mij niet vertellen dat je geen tentzeil kan maken dat perfect bestand is tegen enorme waterdruk. Ook de toren naast het hoofdpodium dat is ingezakt heeft waarschijnlijk door financi?le beperkingen de geest gegeven. Extra gewicht onderaan en die had nooit van grond gegaan.

Er zaten gaten in het systeem omtrent de veiligheid en moeder natuur heeft die gevonden. Het enige waar ze zich niet op kunnen voorbereiden zijn bijvoorbeeld aardbevingen, aan al de rest moeten ze een reden kunnen geven.

Kijk naar wat er is gebeurd in Duitsland in die tunnel. Ook die organisatie heeft toegegeven dat ze grote fouten hebben gemaakt. Dat zelfde liedje gaat zich zeer waarschijnlijk ook afspelen hier bij pukkelpop.
mrmagix    posted on 19-08-2011 09:53
Poster: Bennet
550D is een top camera! Ben zelf ook een grote EOS fan (ik heb 2x de 5DMKII en de 7D) En de 550D is qua prestaties vergelijkbaar aan de 7D, en de 550 heeft zelfs nog een groter scherm. De 550 is voor foto en film een hele goeie keus. Je zult er zeker geen spijt van krijgen. ISO snelheid is top, en FPS liggen nog best hoog voor een camera uit die prijsklasse.

All-right, die mening neem ik zeker in me op. Had al gehoord over de kwaliteiten tegenover de 7D en ook dat die nog niet zo erg ver van elkaar liggen, maar wist dat natuurlijk niet zeker. Wel zou de 550D door zijn lichtgewicht beetje onhandig zijn om uit de hand te filmen. Niet dat ik dat een probleem vind want ik heb een erg stil en stabiel hand maar je weet nooit h?. Zelf ben ik ook een steadicam aan het maken, in pvc :D. Ben benieuwd wat dat gaat worden, maar die kan ik pas gebruiken vanaf ik de camera heb.
Bouncy    posted on 19-08-2011 11:22
De organisatie bereid zich voor op een omweer met felle regen. Niet op een hele storm met hagel en rukwinden. De fout dat pukkelpop heeft gemaakt is die paar procent kans op een storm niet meegerekend en een iets minder stevige constructie te bouwen. Dat heeft waarschijnlijk zijn oorzaak in de financi?le sector, want je gaat mij niet vertellen dat je geen tentzeil kan maken dat perfect bestand is tegen enorme waterdruk. Ook de toren naast het hoofdpodium dat is ingezakt heeft waarschijnlijk door financi?le beperkingen de geest gegeven. Extra gewicht onderaan en die had nooit van grond gegaan.

Toch vraag ik me af welke gecertificeerde rigger dit risico durft te nemen...
Bennet    posted on 19-08-2011 11:29
@MRmagix

Uit de hand filmen is nooit helemaal steady. Maar als je het goed doet stoort het totaal niet! Bij de 550D is het juist makkelijker omdat hij wat lichter is. Als ik de hele dag met 2 5D's om me nek loop heb je aan het eind van de dag spierpijn :P

Maar de kleinere bewegingen die je maakt zijn natuurlijk wel sneller zichtbaar op de 550. Evengoed blijft het een top camera!
mrmagix    posted on 19-08-2011 11:32
Dit gaat verder dan alleen het werk van de rigger. Natuurlijk wordt zijn naam ook zwart gemaakt door dit voorval, maar als pukkelpop hem een bepaald kapitaal geeft dat tegen 95% van al die stormen tegen kan, kan hij niet anders dan dat doen. OF hij zou stom zijn en zo'n gigantisch project uit handen geven. Als er dan die andere 5 procent van de kans op stormen opduikt, ja dan ben je flink gepakt.

Pukkelpop bestaat al 25 jaar, nooit is zoiets voorgevallen en toch heeft het al vele stormen doorstaan. Zo'n kaliber van storm hebben we hier nog niet veel gehad en het centrum moest nu toevallig net boven pukkelpop liggen. Samenloop van toevallen en ongelukken. Kan geen mens/organisatie voorzien. 't mag een wonder zijn dat het maar 5 doden zijn. Als je de beelden bekijkt ziet het er anders wel veel erger uit.

Poster:?Bennet
Uit de hand filmen is nooit helemaal steady. Maar als je het goed doet stoort het totaal niet! Bij de 550D is het juist makkelijker omdat hij wat lichter is. Als ik de hele dag met 2 5D's om me nek loop heb je aan het eind van de dag spierpijn :P?

Maar de kleinere bewegingen die je maakt zijn natuurlijk wel sneller zichtbaar op de 550. Evengoed blijft het een top camera!

Heb altijd graag met een iets zwaarder model gewerkt.
Een banale vergelijking is een fototoestel dat full hd kan filmen of een sony EX3.
Je hebt wat meer in de hand en de zwaartekracht helpt je ook wel wat. Maar bon, voor de prijs van die camera kan ik eigenlijk niet sukkelen. Dan maak ik mezelf wel een steadicam of ga ik eentje kopen. Ook dacht ik al een fig-rig te maken of te zoeken tegen een schappelijke prijs Happy, laughing
User edit by mrmagix on 19-08-2011 @ 11:42:59 (100%)
Aziaat    posted on 19-08-2011 11:39
Dat de organisatie van Pukkelpop fouten heeft gemaakt dat ga ik niet ontkennen.
Feit blijft natuurlijk wel dat zo'n storm met rukwinden en hagel nogal plots kan opkomen met alle gevolgen van dien.
Met alles rekening houden is onmogelijk want 'zero tolerance' bestaat helemaal niet.

Het voorval van Duitsland is naar mijn mening vele malen erger! Net omdat de organisatie daar WEL enorm veel aan gedaan kon hebben.
Pukkelpop is een spijtige zaak waar betere beveiliging nodig was, maar men kan altijd zeggen dat het beter kan...
Bouncy    posted on 19-08-2011 11:49
Dit gaat verder dan alleen het werk van de rigger. Natuurlijk wordt zijn naam ook zwart gemaakt door dit voorval, maar als pukkelpop hem een bepaald kapitaal geeft dat tegen 95% van al die stormen tegen kan, kan hij niet anders dan dat doen. OF hij zou stom zijn en zo'n gigantisch project uit handen geven. Als er dan die andere 5 procent van de kans op stormen opduikt, ja dan ben je flink gepakt.

Ik heb met veel riggers gewerkt, maar nog nooit met eentje die 5% risico klein genoeg vind. Gaan allemaal stuk-voor-stuk voor 0% risico...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

174 Users online: 18 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 35.825
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.650.187