House nummer in fl studio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tojx    posted on 03-07-2011 02:13
Hey all !

Vandaag het feesten gelaten voor wat te werken !
Dit is er uit gekomen, are you ready.?
Er kunnen nog wat aanpassingen gebeuren.
Hopelijk is het de moeite voor te luisteren.

http://soundcloud.com/tojx-d/tojx-are-you-ready-edite

Edite gedaan. Build up ingestoken...
User edit by tojx on 10-07-2011 @ 18:37:34 (16%)

What do you think about House nummer in fl studio ??

Vote :   

Jayro    posted on 03-07-2011 12:15
klinkt een beetje chaotisch en er zit totaal geen opbouw in
tojx    posted on 03-07-2011 14:01
Poster: Jayro
klinkt een beetje chaotisch en er zit totaal geen opbouw in

Alvast bedankt voor je comment en tijd. Zal eens kijken voor het minder chaotisch te laten klinken. En er een opbouw insteken.
Jayro    posted on 03-07-2011 15:54
probeer bijvoorbeeld opbouw te creeeren dmv wooshes e.d
tojx    posted on 03-07-2011 16:08
Poster: Jayro
probeer bijvoorbeeld opbouw te creeeren dmv wooshes e.d

Bedankt voor de tip mate ! Zal eens kijken voor dat erin te steken.
En de kick en dergelijke naar beneden te laten gaan dat de woosh hoger uitkomt samen met de snare.
Lucalicious    posted on 03-07-2011 16:10
je mag je crashes ed wel iets beter afstellen met de rest, zijn nu wel heel hard
tojx    posted on 03-07-2011 16:23
Poster: Lucalicious
je mag je crashes ed wel iets beter afstellen met de rest, zijn nu wel heel hard

Oke bedankt voor de tip !
D-From-Dutch    posted on 03-07-2011 18:57
mischien de melodie hoger een iets meer variatie zo dat het ''los'' gaat?Cool snap je want op house moet je ''los'' gaan
music is a religion
tojx    posted on 03-07-2011 19:12
Poster: D-From-Dutch
mischien de melodie hoger een iets meer variatie zo dat het ''los'' gaat?Cool snap je want op house moet je ''los'' gaan

variatie in de lead bedoel je ? ja inderdaad op house moet je los gaan. Zal er eens voor kijken. Merci?Cool
D-From-Dutch    posted on 03-07-2011 19:24
Poster: tojx
variatie in de lead bedoel je ? ja inderdaad op house moet je los gaan. Zal er eens voor kijken. Merci?Cool

tussen stapjes maak het iets drukker maar pas op dat je het niet te druk maakt
grz
music is a religion
tojx    posted on 03-07-2011 19:44
Poster: D-From-Dutch
tussen stapjes maak het iets drukker maar pas op dat je het niet te druk maakt
grz

zal ik proberen merci voor de tips ! grz
Furret    posted on 07-07-2011 22:37
Het is een geinig begin.
Je kan echter aan de waveform al zien dat de track 'leeg' is, hij moet wat voller, probeer wat percussie erbij te doen, vooral op de climax (bijvoorbeeld een baslijn, of de standaard house toms). Probeer het alleen vooral niet vol te proppen, maar denk meer in het spectrum van hoog/mid/laag, de verdeling daartussen moet goed zijn.
Ook zou ik nog iets duidelijker structuur in het nummer aanbrengen, en dan vooral met betrekking tot het geluid. Geef duidelijk aan wanneer er een opbouw is met effecten/sweepers/etc. Zo cre?er je een veel mooiere opbouw.
Ook zou ik bijvoorbeeld bij de 2e breakdown niet weer met de loop beginnen waarmee je het nummer zelf ook al begon, dat komt saai over. Probeer eens helemaal geen beat maar een piano of synth, dan een opbouw, en dan weer terug op de lead die je al eerder gebruikt hebt.
Hopelijk heb je er wat aan,

-- DJ Furret
User edit by Furret on 07-07-2011 @ 22:40:55 (18%)
tojx    posted on 10-07-2011 14:20
Poster: Furret
Het is een geinig begin.
Je kan echter aan de waveform al zien dat de track 'leeg' is, hij moet wat voller, probeer wat percussie erbij te doen, vooral op de climax (bijvoorbeeld een baslijn, of de standaard house toms). Probeer het alleen vooral niet vol te proppen, maar denk meer in het spectrum van hoog/mid/laag, de verdeling daartussen moet goed zijn.
Ook zou ik nog iets duidelijker structuur in het nummer aanbrengen, en dan vooral met betrekking tot het geluid. Geef duidelijk aan wanneer er een opbouw is met effecten/sweepers/etc. Zo cre?er je een veel mooiere opbouw.
Ook zou ik bijvoorbeeld bij de 2e breakdown niet weer met de loop beginnen waarmee je het nummer zelf ook al begon, dat komt saai over. Probeer eens helemaal geen beat maar een piano of synth, dan een opbouw, en dan weer terug op de lead die je al eerder gebruikt hebt.
Hopelijk heb je er wat aan,

-- DJ Furret

Zeer bedankt voor je comment wardeer ik enorm en de tips zijn zeker heel bruikzaam. Ik zal er eens voor kijken , maar die track heeft enorm veel kritiek gekregen. Hopelijk aan de hand van jou tips wordt hij iets beter. Zal eens kijken voor wat toe tevoegen. Ik dacht al dat hij een beetje leeg klonk. Ik heb er zeker wat aan. Ben ook nog maar beginnend zoals ik al aangaf in m'n introductie.

Groeten tojx?

This is an old Topic

No new postings for 5.057 days.
 Post CommentThat would be 168.6 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 16 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 38.728
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.847.187