Poster: bambamstudio
Nou...heb al ruim 10 jaar een setje Vestax PDX2000's en die krijg je ook niet kapot.... Zoiezo hebben de meeste OEM's meer torq dan een Technics.
Vestax is ook geen groentje he Marc, en die PDX-2000 zijn inderdaad ook top TT's
Poster: Cyspoz
SuperOEMS zijn in alle opzichten beter en meestal met meer features. Er is slechts ??n ding waarin ze het afleggen tegen de Technics en dat is de restonantie gevoeligheid. Om de ??n of andere reden heeft een Technics minder snel last van resonantie. In een club is dat van groot belang, thuis boeit dat minder.
Excuseer, superOems in alle opzichten beter ? Ik denk niet dat je weet waar je over praat, met alle respect trouwens.
Vertel me eens in welke opzichten de Oems beter zijn, meer toeters en bellen dat wel, maar heb je die dan nodig, zoals start en stopsnelheid manueel regelen, reverse spelen, pitch +50%, 78T mogelijkheid. Ik heb ook SuperOems gehad, en vond dat allemaal nutteloze features, net zoals het naaldverlichtinglampje dat je bij defect kan vervangen zonder dat je heel de TT moet openmaken, maar het nadeel is dan wel dat het bijzonder kwetsbaar is voor breuken.
Waarom een Technics minder last heeft van resonantie is simpel, het zuivere gewicht van alle onderdelen die in een juiste verhouding tot elkaar staan. Een TT weegt 11 kilo zuiver gewicht van de onderdelen, niet zoals bij de Oems waar een gewicht ivv een plaat word ingelegd om hem te doen verzwaren en hem o.a. robuster te doen lijken !
doe de test maar eens, beide helemaal uiteen vijzen en de onderdelen separaat wegen, je zal direct begrijpen wat ik bedoel.