Technics TTs: dood of begeerd product? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 24-06-2011 17:49
Beste djr's,

naar aanleiding van de vele verkopen van Technics TT's (niet alleen hier, maar in het algemeen) dacht ik hier even een topic over te maken.
Vond niet direct een topic, dus bij deze.

Niet alleen hier maar in het algemeen ondervind ik toch wel een 'massale' verkoop van deze prachtige platendraaiers. Heb nog maar net een set gekocht en moet zeggen dat ik ze echt wel niet meteen zou willen wegdoen. Dus echt met de bedoeling om ze jaren te houden.
De reden waarom ik meteen Technics kocht was omdat ik wist dat deze niet meer gemaakt werden sinds vorig jaar en ik de kans niet wou mislopen om ooit een set te bezitten. Wie weet kan je er over een paar jaar zelfs geen meer vinden voor de prijzen van vandaag...

Denken jullie dat de waarde van Technics TTs later enorm in waarde zou stijgen of zal de waarde altijd maar gelijk blijven? En misschien zelfs verminderen omwille van zijn ouderdom?
Ik vind ze op 2dehands sites meestal voor 500/600? per set, ongeveer de helft van zijn 'nieuwwaarde' van toen hij nog gemaakt werd.
Op sommige sites betaal je er nu zelfs soms 1000? voor, nieuw...
Binnen een paar jaar worden Technics toch redelijk exclusief dan?
Dan gaan we denk ik TTs de deur zien uitvliegen voor 1000? stuk, 2dehands...
Misschien overdreven maar mogelijk toch?

Wat denken jullie?

What do you think about Technics TTs: dood of begeerd product? ??

Vote :   

Winston    posted on 24-06-2011 18:30
Ik denk pas dat je over 20 jaar hoge tweede handse prijzen krijgt voor goed werkende en goed onderhouden TTT's.

Nu hebben al de liefhebbers al een TTT.

En TT DJ's hebben voldoende (en betere) alternatieven.

Pas na 20 jaar zullen TTT fanaten hun draaitafels defect zijn en zo, en zullen ze kijken naar nieuwe (2de handse).
Tic Toc
bambamstudio    posted on 24-06-2011 18:35
Techinics is dood, lang leve Technics!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Estacy    posted on 24-06-2011 18:35
ik kan niet in de toekomst kijken vriend. ik kan je wel wat harde feiten geven:

Er zijn 3,4 milioen technics ?SLs gemaakt
er zijn gigantisch veel onderdelen op voorraad
giganourmous know-how over de Technics SLs
sommige onderdelen hebben af en toe vervanging nodig, maar de motor blijft het doen.?
er zijn draaitafels die de Technics in veel punten vooruit streven

dus zullen ze duurder worden? ik denk het niet. Er is ook te veel concurrentie. als jij draaitafels wilt, en je ziet een paar Technics voor 1000, 2e hands, en een paar nieuwe Super OEMS voor 600 per paar, dan zullen veruit de meeste voor die Super OEMS kiezen, tenzij ze geld teveel hebben of per s? technics willen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 24-06-2011 @ 18:36:16 (1%)
bambamstudio    posted on 24-06-2011 19:31
Mijn laatst gekocht set technics in 2010 was net zo duur als mijn eerste set die ik kocht midden jaren 80 Happy, laughing
Aziaat    posted on 24-06-2011 22:06
Ok?, mooi geargumenteerd Estacy.
Maar zoals Bambam al zegt: Na 30 jaar is de prijs gelijk gebleven...
Technics heeft toch wel een naam die een hele grote bijdrage geleverd heeft aan de dj-wereld.
Ik ben nog maar onlangs begonnen en wist al meteen dat ik een paar TTs moest hebben.
Wou wel beginnen met een paar super OEMS maar aangezien de Technics TTs uit productie waren, was mijn keuze al snel gemaakt. Ooit wou ik ze sowieso hebben dus waarom nu niet meteen?
Ik denk dus vooral dat het type dj's betreft zoals mij, die weten dat ze gewoon die legendarische spelers (al zeg ik het zelf :p) ooit wil bezitten...

Maar ja, niemand kan in de toekomst kijken Winking my eye
Dolivieira    posted on 24-06-2011 22:09
Ik weet een ding zeker. Die dingen hebben zoveel emotionele waarde voor mij dat ik nooit en te nimmer weg doe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tek-zotic    posted on 24-06-2011 23:34
Poster: Dolivieira
Ik weet een ding zeker. Die dingen hebben zoveel emotionele waarde voor mij dat ik nooit en te nimmer weg doe.

Amen
RAS    posted on 25-06-2011 13:27
Technics blijven gewoon hun huidige waarde houden. Er zijn er v??l te veel gemaakt om die dingen exclusief te laten worden. Verder zijn ze prima te repareren met wat youtube-filmpjes bij de hand.

Als je prijsverschil aantreft dan zal dat vooral door de staat waarin ze verkeren veroorzaakt zijn.
Tekhead    posted on 25-06-2011 14:50
1 member likes this  
Poster: Dolivieira

only Technics feel, smell, and look like a technics, all the rest is Bu****it.

Idd Dennis, tranen met tuiten wenen als ze deze me ooit worden afgenomen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 25-06-2011 @ 14:51:37 (33%)
kobuz    posted on 25-06-2011 16:11
Nooit technics gehad, dus niet veel emotionele waarde aan dat merk voor mij. Mijn superOEMS daarentegen zullen ook nooit uit mijn bezit raken. Tenminste, niet welwillend van mijn kant Winking my eye.?
Tekhead    posted on 25-06-2011 18:15
jouw superoems zullen nooit zolang meegaan ook niet Winking my eye
bambamstudio    posted on 25-06-2011 18:18
Poster: Tekhead
jouw superoems zullen nooit zolang meegaan ook niet Winking my eye

Nou...heb al ruim 10 jaar een setje Vestax PDX2000's en die krijg je ook niet kapot.... Zoiezo hebben de meeste OEM's meer torq dan een Technics.
Cyspoz    posted on 25-06-2011 18:26
SuperOEMS zijn in alle opzichten beter en meestal met meer features. Er is slechts ??n ding waarin ze het afleggen tegen de Technics en dat is de restonantie gevoeligheid. Om de ??n of andere reden heeft een Technics minder snel last van resonantie. In een club is dat van groot belang, thuis boeit dat minder.
Estacy    posted on 25-06-2011 18:31
Poster:?bambamstudio
Nou...heb al ruim 10 jaar een setje Vestax PDX2000's en die krijg je ook niet kapot.... Zoiezo hebben de meeste OEM's meer torq dan een Technics.

ja, maar staan die dag in dag uit te werken in een club? of worden die elke week in een truck gesmeten om 2 dagen non stop in de buitenlucht te draaien? hier een mooi voorbeeld dat technics echt goed gebouwd zijn

op DJforums stond deze SL, deze werd door iemand opgelapt. in deze staat kreeg hij em binnen, had jaren in een zanderige opslag gestaan. nieuw verfje, alles schoonmaken en een pitchfader er in en calibreren en hij deed het perfect. niet eens iets aan de motor gedaan. D?t, is de kracht van Technics

en idd, de resonantie is ook belangrijk. een Technics weegt zo'n 12 kilo ofzo (? weet niet zeker) met een rubberen basis, dat isoleert wel.
User edit by Estacy on 25-06-2011 @ 18:32:36 (66%)
Dolivieira    posted on 25-06-2011 21:26
Kijk ik kraak de Super oems zeker niet af. Zijn hele goede draaitafels. Ze hebben meer torq. Maar heb je dat nodigConfused Niet echt want mijn 18 jaar oude Technics doen het nog steeds als 18 jaar geleden toen ik ze nieuw kochten. Buiten de naaldverlichting want die moet ik bij alle drie vervangen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-06-2011 @ 21:27:27 (1%)
horsefeather    posted on 25-06-2011 21:59
ik zou graag nog technics kopen maar mijn budget laat het mij nu echt niet toe spijtig genoeg.
ik hoop dat ze ooit nog is nieuw gaan maken door de terug stijgende platen verkoop.
User edit by horsefeather on 25-06-2011 @ 22:01:32 (1%)
ThirTeen    posted on 25-06-2011 22:02
Poster: horsefeather
ik zou graag nog technics kopen maar mijn budget laat het mij nu echt niet toe spijtig genoeg.
ik hoop dat ze ooit nog is nieuw gaan maken door de terug stijgende platen verkoop.

Ik concentreer me nu ook op de andere dingen. Maar als ik serato aangeschaft heb wil ik er ook 2 TT's bij zodat ik er ook time-coded mee kan spelen.
Music makes my day.
Seca    posted on 26-06-2011 16:23
Technics zijn top, superoems ook.
Technics zullen wel beter tegen een 'stootje' kunnen, ze zijn zeer stevig gebouwd, en daarom zeer geschikt om te gebruiken in caf?s, discotheken, on the road, .. of gewoonweg thuis. Als je met een superoem elke week op stap gaat, gaat deze volgens mij minder lang meegaan als een technics, als je hem met dezelfde voorzichtigheid behandeld. Het voordeel van een technics is ook dat je hem zelf redelijk gemakkelijk kunt maken als er een klein mankementje aan is, alsook onderdelen vervangen dus. Zoals gezegd hierboven zijn er nog zeer veel onderdelen beschikbaar, het enige wat je eigenlijk moet kunnen is solderen. Over de prijs van technics, dat deze fors gaat stijgen is een fabeltje, de prijs zal nog jarenlang stabiel blijven.
Aziaat    posted on 27-06-2011 01:38
Geen discussie dus, Technics zullen nog een lange tijd blijven bestaan Winking my eye
Alhoewel ik mij toch wel vragen stel bij hun waarde...
Er komen altijd dj's bij, ieder jaar weer en er gaan er altijd zijn die de vinyl willen draaien.
Degene die dan een tijdje met vinyl gedraaid hebben, weten dan gewoon dat Technics die grote naam was waar iedereen vroeger altijd bij stilstond. Als die persoon de kans heeft om een set 2de hands over te kopen voor een hoge (betaalbare) prijs, dan wil dit toch zeggen dat ze in waarde 'gestegen' zijn, niet?
Nu hebben mensen het er nog voor over om ze aan 600 te kopen en zelf betaalde ik zelfs 850 voor een set met garantie die amper gebruikt werd.
Iemand met geld en de wil om Technics te ownen, deze mensen bepalen toch hun waarde?
DV1984    posted on 07-07-2011 00:19
Wel jammer dat er bijna geen platenzaker meer zijn,en de platenzaken die er zijn hebben vaak erg weinig aanbod! Dan heb je wel de keus een plaat via internet te bestellen maar dan word een vinyl alweer direct 7 euro duurder!

User edit by DV1984 on 07-07-2011 @ 00:23:26 (1%)
Aziaat    posted on 08-07-2011 13:16
Poster: DV1984
Wel jammer dat er bijna geen platenzaker meer zijn,en de platenzaken die er zijn hebben vaak erg weinig aanbod! Dan heb je wel de keus een plaat via internet te bestellen maar dan word een vinyl alweer direct 7 euro duurder!

Feit, Ikzelf ben maar recent begonnen met vinyl (vooral dan digitaal) maar ik heb echt moeite om goede platen te vinden... Of ik moet min. een uur met auto rijden om ergens een middagje te kunnen vertoeven in een zaak.
FRS is onlangs begonnen met vinyl verkoop en die vragen nogal wat geld naar mijn mening x)
Tekhead    posted on 08-07-2011 17:51
Poster: bambamstudio
 Vestax is ook geen groentje he Marc, en die PDX-2000 zijn inderdaad ook top TT's

Poster: Cyspoz
SuperOEMS zijn in alle opzichten beter en meestal met meer features. Er is slechts ??n ding waarin ze het afleggen tegen de Technics en dat is de restonantie gevoeligheid. Om de ??n of andere reden heeft een Technics minder snel last van resonantie. In een club is dat van groot belang, thuis boeit dat minder.

Excuseer, superOems in alle opzichten beter ? Ik denk niet dat je weet waar je over praat, met alle respect trouwens.
Vertel me eens in welke opzichten de Oems beter zijn, meer toeters en bellen dat wel, maar heb je die dan nodig, zoals start en stopsnelheid manueel regelen, reverse spelen, pitch +50%, 78T mogelijkheid. Ik heb ook SuperOems gehad, en vond dat allemaal nutteloze features, net zoals het naaldverlichtinglampje dat je bij defect kan vervangen zonder dat je heel de TT moet openmaken, maar het nadeel is dan wel dat het bijzonder kwetsbaar is voor breuken.
Waarom een Technics minder last heeft van resonantie is simpel, het zuivere gewicht van alle onderdelen die in een juiste verhouding tot elkaar staan. Een TT weegt 11 kilo zuiver gewicht van de onderdelen, niet zoals bij de Oems waar een gewicht ivv een plaat word ingelegd om hem te doen verzwaren en hem o.a. robuster te doen lijken !
doe de test maar eens, beide helemaal uiteen vijzen en de onderdelen separaat wegen, je zal direct begrijpen wat ik bedoel.
Toppertje    posted on 08-07-2011 18:11
Ik draaide vroeger liever op me T120C Stanton draaitafels, sterkste torq heeft deze.

Dan kan ik lekkerder die platen duwen en remmen en wat precieser.

Nu verstoffen ze al jaren ergens in de schuur. Komt doordat ik alleen nog cd's en usb gebruik.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Tekhead    posted on 08-07-2011 18:23
Poster: Toppertje
Ik draaide vroeger liever op me T120C Stanton draaitafels, sterkste torq heeft deze.

Dan kan ik lekkerder die platen duwen en remmen en wat precieser.

Nu verstoffen ze al jaren ergens in de schuur. Komt doordat ik alleen nog cd's en usb gebruik.

zonde van je TT's
Estacy    posted on 08-07-2011 18:34
qua features loopt de Technics zwaar achter, maar das ook nie gek na 35 jaar.?
maar er is zoveel meer

de knoppen, de toonarm zonder speling, het gewicht, zware pitch, het geluid van de ietwat scheve knopjes als je ze indrukt, de feeling in het algemeen, het feit dat je een stukje techniek hebt wat 30 jaar lang de ENIGE standaard was in clubland. Het feit dat Technics direct drive goed en bereikbaar maakte, dat je een draaitafel hebt waarvan de levensduur niet bekend is omdat er simpelweg nog geen kapot zijn gegaan waar de mens geen schuld had. en als er iets kapot is, dan is na 35 jaar zoveel informatie en onderdelen te vinden, en dankzij de makkelijke maar toch goede constructie, je langer moet wachten op de bezorging van je onderdelen dan het repareren zelf. en het idee dat je een stukje apparatuur hebt wat DJ'en zoals we het nu kennen mogelijk maakte.

D?t, is waarom je voor Technics kiest
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 8 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 2.623
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.776