dj software, geeft het nou echt meerwaarde? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 22-06-2011 16:29
beste djr,

zoals de titel al luid, geeft dj software nou echt meer meerwaarde? Want ik vind het soms echt niet zo handig. Kijk bijvoorbeeld is naar mij. Ik gebruik 2 cdj's 400 en een djm 400. In de cdj's kunnen usb sticks. Hierdoor heb ik al mijn muziek bij me. en met pioneer heb je ook genoeg effecten. Dus soms snap ik niet waarom zoveel dj's dj software nemen. Natuurlijk snap ik wel dat het wat meerwaarde geeft. Maar wat kan ik dan nog meer met bijvoorbeeld traktor?

alvast bedankt,

What do you think about dj software, geeft het nou echt meerwaarde? ??

Vote :   

djcanta    posted on 24-06-2011 09:09
Ik draai sinds een paar maanden met Traktor 2 Pro en dat bevalt zeer goed! Toen ik alles ingesteld had en mijn muziek had geript wat ik origineel uit mijn CD-map mee wilde nemen naar m'n digitale bibliotheek was ik klaar om er mee aan de slag te gaan. 1 - 3 gigs per weekend en 't bevalt steeds beter! De eerste paar weken was 't wat onwennig maar dat ging zo over. Draaien met DJ Software is echt een toegevoegde waarde! Afgelopen weekend op een set 3xCDJ2000 en DJM900NXS gedraaid met een kleine USB-schijf (250GB) en toen miste ik m'n Traktor en laptop! Op CDJ's kan ik heel goed uit de voeten maar vandaag de dag neem je zoveel muziek mee naar een gig dat je op een laptop beter je muziek kan ordenen en dus ook een veel beter overzicht hebt van wat waar staat. Dan heeft een CDJ2000 nog een mooi en relatief goed scherm, toch mis ik daar wat ik op een laptop aan overzicht heb. Zeker bij CDJ900/850 is 't?te beperkt.

En ja, ik had ook m'n laptop open kunnen klappen en de CDJ's als controller kunnen gebruiken voor Traktor.. heb 't niet gedaan Happy, laughing Als ik met Traktor draai, dan draai ik ook met de S4.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
kollius    posted on 24-06-2011 09:15
@ Doliviera? Klopt de DN-s3700 heeft een geluidskaart intern. Echter is dit alleen een uitgang. Ik kan hem via usb aansluiten op de PC en via tulp naar de mixer, echter kan ik dan nog niet time-coded draaien.

Wel kan ik hem als controller gebruiken voor bijv. Virtual DJ. Maar bij Traktor werkt?dit niet.?Om time-coded te draaien zal ik dus een geluidskaart nodig hebben met een ingang voor de cd-speler en usb die op mijn laptop aangesloten zit. Dan komt mijn CD-speler uitgang via tulp op de ingang van de geluidskaart, en moet de geluidskaart weer een uitgang hebben naar mijn mixer dacht ik. Wel hoef ik geen time-code cd te gebruiken omdat de DN-s3700 deze zelf kan genereren via de Hybride-mode.

Aangezien ik 2 cd-spelers heb zal ik dus volgens mij een geluidskaart nodig hebben met 2 in- en 2 uitgangen. De goedkoopste de Maya-usb kost al ? 80,-. Voor ?20 euro meer heb ik dus dat volledige mixvibes pakket met alle toebehoren.

Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb. Ik heb me er gisteravond eens een beetje in verdiept. Mocht dit niet kloppen hoor ik het natuurlijk graag.
User edit by kollius on 24-06-2011 @ 09:18:35 (3%)
DonBasco    posted on 24-06-2011 13:13
Poster: djcanta
En ja, ik had ook m'n laptop open kunnen klappen en de CDJ's als controller kunnen gebruiken voor Traktor.. heb 't niet gedaan Happy, laughing Als ik met Traktor draai, dan draai ik ook met de S4.

Of de CDJ2000's in combinatie met rekordbox op je laptop. Dat is volgens mij de beoogde werkwijze van deze spelers (en zo gebruik ik het zelf ook) Moet je alleen wel even een netwerkkastje aansluiten.
djcanta    posted on 24-06-2011 15:07
ja klopt.. maar ik had geen netwerk-touwtje in m'n tas zitten. Vergeten Happy, laughing
En,
Op veel locaties staan 2 CDJ2000 met DJM800 zonder hub.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 24-06-2011 15:25
iTunes geeft me al koppijn op mijn mac Book. Ben benieuwd wat er dan zal gebeuren met Traktor.

iTunes wil geen wma bestanden importeren bij mij. Theoretisch kan het, maar het lukt niet bij mij.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 24-06-2011 22:01
ja klopt.. maar ik had geen netwerk-touwtje in m'n tas zitten. Vergeten Happy, laughing
En,

Emilio je kan ook een switchbox kopen voor 15 euro. Zit altijd in mijn Traktor tas. Ik heb Tracktor Scratch Pro met 2 X1s en andere toebehoren, USBsticks 2x en de switchbox altijd bij me. Kan ik kiezen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-06-2011 @ 22:01:46 (1%)
Dolivieira    posted on 24-06-2011 22:03
Poster: kollius
@ Doliviera? Klopt de DN-s3700 heeft een geluidskaart intern. Echter is dit alleen een uitgang. Ik kan hem via usb aansluiten op de PC en via tulp naar de mixer, echter kan ik dan nog niet time-coded draaien.

Wel kan ik hem als controller gebruiken voor bijv. Virtual DJ. Maar bij Traktor werkt?dit niet.?Om time-coded te draaien zal ik dus een geluidskaart nodig hebben met een ingang voor de cd-speler en usb die op mijn laptop aangesloten zit. Dan komt mijn CD-speler uitgang via tulp op de ingang van de geluidskaart, en moet de geluidskaart weer een uitgang hebben naar mijn mixer dacht ik. Wel hoef ik geen time-code cd te gebruiken omdat de DN-s3700 deze zelf kan genereren via de Hybride-mode.

Aangezien ik 2 cd-spelers heb zal ik dus volgens mij een geluidskaart nodig hebben met 2 in- en 2 uitgangen. De goedkoopste de Maya-usb kost al ? 80,-. Voor ?20 euro meer heb ik dus dat volledige mixvibes pakket met alle toebehoren.

Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb. Ik heb me er gisteravond eens een beetje in verdiept. Mocht dit niet kloppen hoor ik het natuurlijk graag.

Oh sorry idd, Je kan niet timcoded draaien met die ingebouwde Geluidskaarten. Maar over mixvibes hoor ik tot nu toe ook niet veel negatiefs. Dus je kan het altijd overwegen te kopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
OneSoul    posted on 25-06-2011 05:02
En,

Op de DJM 800 kan je volgens mij geen LAN kabel aansluiten, op DJM 900 wel...
Play the music, not the instrument.
will-j    posted on 25-06-2011 18:30
'Geeft het wel echt meerwaarde?'

Geeft het ?berhaupt wel meerwaarde? Ik vind zelf van niet, het heeft niets extra's te bieden behalve effecten.
Estacy    posted on 25-06-2011 18:36
dat zou ik niet zeggen. een groter scherm betekent meer info, en met de kracht van hedendaagse software kun je snel tracks in 4 decks inladen uit een database die terabytes groot kan zijn
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.181 days.
 Post CommentThat would be 172.7 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 129 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.265
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.669