Poster: OneSoul
Ik heb eigenlijk nog een bijkomende vraag.
Is het ingewikkeld om 2X CDJ 2000 en DJM 900 aan te sluiten?
Ik zou ze graag gebruiken met Rekordbox, vanaf mijn pc alle muziek afspelen, ik heb al wat opzoekwerk gedaan, en heb gezien dat ik dan een router nodig heb, klopt dit?
Zou iemand we wat meer info kunnen geven hierover?
Mag ook in PM, maakt niet uit.
Recht uit de handleiding:
Wanneer een PRO DJ LINK-compatibele Pioneer DJ-speler (een CDJ-2000, CDJ- 900, enz.), een computer met het rekordbox-programma en dit apparaat onderling worden verbonden met LAN-kabels, kunt u de volgende PRO DJ LINK-functies gebruiken.
Nadere bijzonderheden over de PRO DJ LINK-functie vindt u tevens in de gebruiks- aanwijzing van de DJ-speler en de bedieningsaanwijzingen voor rekordbox. Nadere aanwijzingen voor het aansluiten vindt u onder Aansluiten van ingangsaan- sluitingen op bladzijde 7.
!
Indien aangesloten via een switching hub kunnen er maximaal 4 DJ-spelers en 2 computers worden aangesloten. ! Gebruik een switching hub die geschikt is voor 100Base-TX-verbindingen. Het is mogelijk dat bepaalde switching hubs niet goed werken. !
Stel voor de DJ-speler hetzelfde nummer in als voor het kanaal waarmee de audiokabel is verbonden.
Dit wordt dus gewoon gebruikt omdat je maar 1 aansluiting hebt op de Nexus en als je een setup hebt met 2 cdj 2000's moet je ze allebei wel kunnen aansluiten. Je vormt een netwerkje tussen de 3 apparaten. Een router heb je echt niet nodig daar deze meer gemaakt zijn voor computertoepassingen en internet verspreiden.
EDIT: Let wel, je moet een switching hub hebben. Wat is het verschil met een gewone hub hoor ik je al vragen? Een switching hub kan signalen gericht sturen naar 1 apparaat. Een gewone hub is 'dom' en verstuurt het signaal naar alle apparaten op het netwerk.