Luidsprekers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OneSoul    posted on 08-06-2011 12:18
Hey iedereen,

Ik ben Yannick, en nog niet zo lang hier.
Over de Dj set ben ik ondertussen uit, maar ik weet nog altijd niet welke luidsprekers ik het best neem.
Welk merk, Actief of Passief?
Kan iemand me wat meer info geven?

Ik heb wel al eens op websites wat rondgekeken, maar ik heb hier niet zo'n grote kennis van.

Ik heb in totaal een budet van ?6000, trek hier 2X CDJ 2000 af en 1X DJM 800, en ik heb nog een budget van ?1263 ?over voor luidsprekers. Het mag wel iets boven deze prijs gaan.

Zijn er nog specifieke dingen die ik nodig heb?

Mvg Yannick
Play the music, not the instrument.
User edit by OneSoul on 08-06-2011 @ 15:55:05 (8%)

What do you think about Luidsprekers ??

Vote :   

Drumworks    posted on 09-06-2011 14:03
ik heb hier nog 2 behringers van 800w max/450w rms staan en een versterker van crown van 2x350w, echt een perfect geluid!!! ik doe ze weg omdat ze te hard gaan voor in mijn slaapkamer.
voor 400,- mag je alles op komen halenCool
The beats are still banging :)
OneSoul    posted on 09-06-2011 14:25
EIgenlijk woon ik in Kapellen, had verkeerd ingevuld.
Ik ga zowiezo eens horen voor ik ze koop hoor, in Sint Niklaas is er Key Music en in Antwerpen is er ook een Pioneer verdeler, en daar verkopen ze ook boxen.

Wat dat licht betreft daar heb je wel een punt, ik heb hier een set van 6 Discolichten staan die zo in een cirkeltje bewegen, maar daar heb ik inderdaad niet genoeg aan, maar de eerste maanden zal het vooral oefenen worden.
Dus ik heb nog tijd om wat bij elkaar te sparen Smile
Ik doe ook weekendwerk/vakantiewerk in Delhaize dus ik kom wel snel terug aan wat budget.
OneSoul    posted on 09-06-2011 16:37
Ik heb eigenlijk nog een bijkomende vraag.
Is het ingewikkeld om 2X CDJ 2000 en DJM 900 aan te sluiten?
Ik zou ze graag gebruiken met Rekordbox, vanaf mijn pc alle muziek afspelen, ik heb al wat opzoekwerk gedaan, en heb gezien dat ik dan een router nodig heb, klopt dit?

Zou iemand we wat meer info kunnen geven hierover?
Mag ook in PM, maakt niet uit.
mrmagix    posted on 09-06-2011 16:45
Poster: OneSoul
Ik heb eigenlijk nog een bijkomende vraag.
Is het ingewikkeld om 2X CDJ 2000 en DJM 900 aan te sluiten?
Ik zou ze graag gebruiken met Rekordbox, vanaf mijn pc alle muziek afspelen, ik heb al wat opzoekwerk gedaan, en heb gezien dat ik dan een router nodig heb, klopt dit?

Zou iemand we wat meer info kunnen geven hierover?
Mag ook in PM, maakt niet uit.

Recht uit de handleiding:
Wanneer een PRO DJ LINK-compatibele Pioneer DJ-speler (een CDJ-2000, CDJ- 900, enz.), een computer met het rekordbox-programma en dit apparaat onderling worden verbonden met LAN-kabels, kunt u de volgende PRO DJ LINK-functies gebruiken.
Nadere bijzonderheden over de PRO DJ LINK-functie vindt u tevens in de gebruiks- aanwijzing van de DJ-speler en de bedieningsaanwijzingen voor rekordbox. Nadere aanwijzingen voor het aansluiten vindt u onder Aansluiten van ingangsaan- sluitingen op bladzijde 7.
! Indien aangesloten via een switching hub kunnen er maximaal 4 DJ-spelers en 2 computers worden aangesloten.
! Gebruik een switching hub die geschikt is voor 100Base-TX-verbindingen. Het is mogelijk dat bepaalde switching hubs niet goed werken.
! Stel voor de DJ-speler hetzelfde nummer in als voor het kanaal waarmee de audiokabel is verbonden.

Dit wordt dus gewoon gebruikt omdat je maar 1 aansluiting hebt op de Nexus en als je een setup hebt met 2 cdj 2000's moet je ze allebei wel kunnen aansluiten. Je vormt een netwerkje tussen de 3 apparaten. Een router heb je echt niet nodig daar deze meer gemaakt zijn voor computertoepassingen en internet verspreiden.

EDIT: Let wel, je moet een switching hub hebben. Wat is het verschil met een gewone hub hoor ik je al vragen? Een switching hub kan signalen gericht sturen naar 1 apparaat. Een gewone hub is 'dom' en verstuurt het signaal naar alle apparaten op het netwerk.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 09-06-2011 @ 16:50:49 (42%)
OneSoul    posted on 09-06-2011 16:55
Dus switching hub is met input en output ofziets?
mrmagix    posted on 09-06-2011 16:58
Uiterlijk merk je het verschil niet, innerlijk wordt er gewoon iets ingebouwd dat signalen geadresseerd kan versturen. Wat maakt dat een switching hub iets prijziger is dan een gewone hub. Het zijn dezelfde gebruikte kabels etc.
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:00
Dus ik neem gwn lan kabel van pc, van mijn 2 cdj 2000 en djm 900 en ik steek ze er willekeurig in?
mrmagix    posted on 09-06-2011 17:07
Dit is een voorbeeld van een switching hub. Je hebt geen in en out, of misschien beter gezegd, het is allemaal in en out. Een kruispunt waar elk signaal kan kiezen dat hij rechtdoor, links of rechts gaat. Je steekt alsvolgt dus gewoon alles in en het zal werken. Let wel dat er in de pioneer handleiding staat dat de switching hub?100Base-TX-verbindingen aan moet kunnen. Wat dit precies is weet ik ook niet maar je plaatselijke computerwinkel weet dat zowiezo wel Happy, laughing.
ceesietopc    posted on 09-06-2011 17:14
Om even aan te vullen:
De term switching hub ken ik niet, normaal wordt er gepraat over 'hubs' en 'switches'. Je moet een switch zien als de opvolger van een hub. Intern werkt het anders qua adressering, belangrijkste om te onthouden is dat een switch effici?nter is (en dus vele malen sneller dan een hub).

Elke switch die je tegenwoordig in een computerwinkel vindt is een switch die 100Base-TX verbindingen aankan. Dit zijn 100Mbit switches. je hebt ook 1gigabit (dus snellere) switches, die ondersteunen 1000Base-T of TX verbindingen. Overkill voor deze applicatie. Conclusie hiervan: praktisch elke switch tegenwoordig is geschikt om hiervoor te gebruiken.

De bekabeling ertussen zijn gewoon standaard netwerk kabels (dus Cat5e patchkabels).
User edit by ceesietopc on 09-06-2011 @ 17:15:10 (9%)
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:21
Poster: ceesietopc
Om even aan te vullen:
De term switching hub ken ik niet, normaal wordt er gepraat over 'hubs' en 'switches'. Je moet een switch zien als de opvolger van een hub. Intern werkt het anders qua adressering, belangrijkste om te onthouden is dat een switch effici?nter is (en dus vele malen sneller dan een hub).

Elke switch die je tegenwoordig in een computerwinkel vindt is een switch die 100Base-TX verbindingen aankan. Dit zijn 100Mbit switches. je hebt ook 1gigabit (dus snellere) switches, die ondersteunen 1000Base-T of TX verbindingen. Overkill voor deze applicatie. Conclusie hiervan: praktisch elke switch tegenwoordig is geschikt om hiervoor te gebruiken.

De bekabeling ertussen zijn gewoon standaard netwerk kabels (dus Cat5e patchkabels).

Alle kabels voor het aansluiten van apparatuur worden toch bijgeleverd he? of moet ik nog enkele kabels extra aankopen?
ceesietopc    posted on 09-06-2011 17:26
Bij een switch worden geen kabels geleverd. Bij de spelers en de mixer weet ik het niet zeker, maar waarschijnlijk niet. Kost geen drol hoor, een paar patchkabeltjes.
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:29
Dacht het wel, heb paar filmpjes op internet gezien van Unboxing video's van CDJ 2000 en daar zaten kabels bij, maar ik zal het alle zekerheid maar is vragen aan de verkopers!
ceesietopc    posted on 09-06-2011 17:40
Ik zie het Winking my eye Zit bij de CDJ2000's er bij inderdaad. Bij de DJM900 niet.
BennoRevelli    posted on 09-06-2011 17:44
Ik zie het Winking my eye Zit bij de CDJ2000's er bij inderdaad. Bij de DJM900 niet.

Is ook niet nodig als je twee CDJs hebt Winking my eye Dan heb je de kabels er toch al bij?
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:44
Oke bedankt, dan vraag ik wel aan de verkoper welke kabels ik nog nodig heb. Alvast bedankt voor de goede info!
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:45
Poster: Beatunite
Is ook niet nodig als je twee CDJs hebt Winking my eye Dan heb je de kabels er toch al bij?

Als er geen kabels bij DJM 900 zijn dan heb je toch nog een LAN kabel nodig of niet?
mrmagix    posted on 09-06-2011 17:47
Poster: OneSoul
Als er geen kabels bij DJM 900 zijn dan heb je toch nog een LAN kabel nodig of niet?

Inderdaad en de switch Happy, laughing
OneSoul    posted on 09-06-2011 17:49
Ja idd die switch ook nog xD
ceesietopc    posted on 09-06-2011 18:19

?
Ik weet niet precies hoe dat zit met Link en de DJM900. Wat voor functionaliteiten dat ding heeft. Maar: op de achterkant van de mixer zit maar ??n RJ45 poort, dus als je zowel je pc, de mixer en de spelers aan elkaar wil hangen heb je een switch nodig. Happy, laughing
OneSoul    posted on 09-06-2011 18:21

Ik weet niet precies hoe dat zit met Link en de DJM900. Wat voor functionaliteiten dat ding heeft. Maar: op de achterkant van de mixer zit maar ??n RJ45 poort, dus als je zowel je pc, de mixer en de spelers aan elkaar wil hangen heb je een switch nodig. Happy, laughing

Ja over die switch zijn we al uit dat ik die zeker nodig heb Happy, laughing
User edit by OneSoul on 09-06-2011 @ 18:22:18 (7%)
ceesietopc    posted on 09-06-2011 18:24
Ik reageerde ook meer op Beatunite Winking my eye
OneSoul    posted on 09-06-2011 21:30
Ik reageerde ook meer op Beatunite Winking my eye

Ah oke

This is an old Topic

No new postings for 5.197 days.
 Post CommentThat would be 173.2 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 123 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 19.379
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.783