Site beginnen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Abc123    posted on 06-01-2006 00:06
Ik zou graag een site willen maar weet gw niet oeda?

Kan iemand mij wat uitleg geven...

grtz

[edit: verplaatst naar een meer geschikt forum]
Mod edit by Lead on 06-01-2006 00:37 (58%)

What do you think about Site beginnen ??

Vote :   

Ferry    posted on 16-01-2006 13:29
ik heb mijn site gemaakt met dreamweaver 8, heb een voorbeeld site gepakt, en die naar eigen smaak ingevuld. Simpel, sneller, zelf makkelijk bij te houden, maar wel erg netjes! En je leert ook wat over programmeren.
Er zitten nog wat foutjes in, maar kijk maar even, heeft me netto 32 uur gekost voor het opbouwen van de hele site.
www.ferry-g.nl
Tek-Boy    posted on 16-01-2006 15:08
ja, inderdaad! dat heb je netjes gedaan!
LauW    posted on 16-01-2006 15:13
Naar mijn mening maak je de mooiste sites altijd met Flash. Ik ben toen ik ziek was paar maandjes terug, begonnen met een site omdat ik toch niks anders kon doen Happy, laughing Heb gewoon een dik (1300blz) Flash boek gekocht, en ben gaan uitproberen. Ik heb in die 2 weekjes iets redelijks nets gemaakt voor een flash no0b :P Maar ga hem binnekort even helemaal af maken, is wel zo mooi en handig. Het is overgens www.lauwsplace.com De domeinnaam had ik al een paar jaar.
Tek-Boy    posted on 16-01-2006 16:51
ook netjes gedaan! via wie, of wat heb je deze site gemaakt? ik heb nu ook een web pagina, maar krijg hem niet aan mij site geplaktConfused
ceesietopc    posted on 16-01-2006 17:11
ah. eindelijk een onderwerp waarover ik iets kan zeggen uit ervaring!

Wat ik zou doen:
- Op W3Schools de cursus XHTML Doorlezen.
XHTML is stricter als html, en bedoeld als vervanger voor html. Het is dus een voordeel om daar mee te beginnen. (en zo moeilijk is het nou ook weer niet)

- Voor al je graphics Photoshop, of Illustrator
Ik doe alles nog met Photoshop, maar aangezien Illustrator vector afbeeldingen maakt, zitten daar veel voordelen aan.

- Voor een dynamische site PHP MySql
Voor een site waarop er gegevens bewerkt moeten worden, Is PHP de standaard. (mede omdat het gratis is) Die gegevens moeten ook weer opgeslagen worden in een Database : Mysql. Er zijn ook heel veel goede tutorials te vinden over php en MySQL. Bijv op Essetee.be

- Bewegende Effecten: FLASH
Flash is echt PERFECT voor sites met bewegende effecten. Geen oneindige javascripts, gwoon Flash. Je kan om het een beetje door te krijgen beginnen met Swish. Dit is een makkelijkere tool als Flash. Toch, om een beetje prof. sites te maken, is flash beter. Ook omdat er voor Flash veel tutorials e.d. te vinden zijn.

Voor meer informatie, gwoon ff googlen op:

• Macromedia Flash
  • Adobe Photoshop / Illustrator
  • PHP
  • MySql
  • Xhtml
  • Swish

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
User edit by ceesietopc on 16-01-2006 @ 17:12:17 (1%)
Tek-Boy    posted on 16-01-2006 17:28
hier heb ik zeker wat aan, maar de vraag blijft nog steeds, hoe krijg ik mijn zelf gemaakt pagina, aan mijn website geplakt ofzo? misschien kunnen jullie het in wat makkelijkere taal beschrijvenConfused

thanks
ceesietopc    posted on 16-01-2006 17:40
je bedoeld dat als je jouw site intypt in de adresbalk van je browser, dat je jouw site krijgt?

Nou dat is best logisch uit te leggen:

Als jij de naam van je site intypt in de adresbalk, wordt je doorgelinkt naar een webruimte. op die webruimte moeten je pagina's staan?

Of is dit niet wat je bedoeld?
Tek-Boy    posted on 17-01-2006 10:23
ja, inderdaad, maar nu is het bijna een lege pagina, en ik wil mijn eigen gemaakte pagina daar aan plakkenConfused

www.boyenleonie.speedlinq.nl ik heb al wel wat geklooit, maar het ziet er nu niet uit!
ceesietopc    posted on 17-01-2006 13:07
Heb je de pagina naar je host geupload?
Wat je nu ziet, is de inhoud van je mapje op de host.
Ik zie daar niets van index.html oid staan, dus waarschijnlijk ben je vergeten om je file te uploaden.
Tek-Boy    posted on 17-01-2006 15:07
oke. maar de vraag is, hoe doe ik datConfused
ceesietopc    posted on 17-01-2006 16:40
Ik denk, dat als je inlogd op je speedlinq pagina, dus de informatie pagina over je abbo bij speedlinq, dat daar wel iets te vinden is over de webspace. dit verschilt namelijk per provider.

This is an old Topic

No new postings for 7.055 days.
 Post CommentThat would be 235.2 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

115 Users online: 27 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 60.206
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.158