ah. eindelijk een onderwerp waarover ik iets kan zeggen uit ervaring!
Wat ik zou doen:
- Op W3Schools de cursus XHTML Doorlezen. XHTML is stricter als html, en bedoeld als vervanger voor html. Het is dus een voordeel om daar mee te beginnen. (en zo moeilijk is het nou ook weer niet)
- Voor al je graphics Photoshop, of Illustrator Ik doe alles nog met Photoshop, maar aangezien Illustrator vector afbeeldingen maakt, zitten daar veel voordelen aan.
- Voor een dynamische site PHP MySql Voor een site waarop er gegevens bewerkt moeten worden, Is PHP de standaard. (mede omdat het gratis is) Die gegevens moeten ook weer opgeslagen worden in een Database : Mysql. Er zijn ook heel veel goede tutorials te vinden over php en MySQL. Bijv op Essetee.be
- Bewegende Effecten: FLASH Flash is echt PERFECT voor sites met bewegende effecten. Geen oneindige javascripts, gwoon Flash. Je kan om het een beetje door te krijgen beginnen met Swish. Dit is een makkelijkere tool als Flash. Toch, om een beetje prof. sites te maken, is flash beter. Ook omdat er voor Flash veel tutorials e.d. te vinden zijn.
Voor meer informatie, gwoon ff googlen op:
- Macromedia Flash
- Adobe Photoshop / Illustrator
- PHP
- MySql
- Xhtml
- Swish
Ik hoop dat je er wat aan hebt.