Introducing myself
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kayx22    posted on 30-05-2011 18:23
Dag beste Dj-Resourcers!

Korte beschrijving:
Ik ben kayx22 (dont blame me for the name). In RL graag Jens genoemd, woonachtig in de buurt van gent, 19jaar en altijd in voor wat muziek, en tevens studerend te Gent.

Ik ben eigenlijk al een tijdje een 'meelezer' op dit forum. Wat mixjes beluisteren/ nieuwe nummers ontdekken, is hetgeen waar ik mij hier wekelijks wel wat mee bezig hou, maar meestal dus buiten de discussies blijvend.

Toch heb ik besloten om deze post te openen om wat support te ontvangen over wat ik zou doen.

Ik heb een maand geleden de kans gehad om eens bij een vriend wat te mogen 'draaien'. Ik ben wel al een tijdje bezig met muziek en alles daar om trent, maar dan gewoon als pure liefhebber Happy, laughing Dj'ing is dus voor mij relatief onbekend, al weet ik wel wat beatmatchen, etc inhoud (theoretisch gezien), heb ik dus de praktische kant van het verhaal nooit ontdekt... Maar ik heb toen de kans niet laten liggen om even wat uit te proberen en mits wat educatieve hulp en aanmoedigingen het toch een kans te geven.

Na enkele malen uitproberen staat het resultaat reeds op Soundcloud:
link: http://snd.sc/gAog36

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie er van?
Potentie?l om iets te worden? Opmerkingen, Kritiek? ....?

(Playlist op aanvraag, moest dat al nodig zijn...)

Indien wat positieve/opbouwende antwoorden laat ik misschien later mijn portemon?e eens spreken Happy, laughing

Grtz Jens

What do you think about Introducing myself ??

Vote :   

ThirTeen    posted on 31-05-2011 08:44
Jens.

Allereerst fijn dat je ons joined op dit forum. Nieuwe input wordt altijd positief opgenomen (na de search-knop, anders kan je nogalis op je kop krijgen).

Bon, dat gezegd zijnde, even over je mix. Playlist is inderdaad niet echt nodig Winking my eye. Je merkt er inderdaad aan dat je nog niet jarenlang achter de draaitafels staat maar daar is helemaal niets mis mee. Omdat je ook nog niet zo lang bezig bent ga ik zeker niet zeuren of speelduur van de plaatjes. Ik denk dat het eerste puntje voor jou gewoon veel oefenen is. Als ik hem zo hoor, hoor ik er zeker in dat je ge?ntereseerd bent ik muziek en dat is een goede drive om door te zetten. Zeker wanneer het een dag of 5 niet lukt. Kan altijd gebeuren Winking my eye.
Oh ja, voor ik het vergeet. Je mixt op een gegeven moment knobbers in. Na de 'now pussy' laat je het andere liedje nog lopen. Zelf zou ik daar mijn vorige song ineens killen, als je dat niet doet moet je zeker zijn dat ie er perfect opstaat. Anders klinkt het nogal bagger in de zaal Winking my eye. Just a tip :p.

Ik zou zeggen, blijf oefenen. Ga ervoor, maar verwacht een rustige groei (is bij iedereen zo) en dan ga je ontdekken dat dj'n een vette hobby is die echt mega amusant is!. En dan gaat er zeker iets moois van komen Happy, laughing.

Trouwens, wrs zit je nu in je blok. Dus veel succes met je examens.

Laat binnenkort nog maar eens een setje horen. Het is altijd leuk om mensen te horen vorderen. Happy, laughing

Greetz.
Music makes my day.
User edit by ThirTeen on 31-05-2011 @ 08:50:19 (28%)
AdenFarleigh    posted on 31-05-2011 11:24
Welkom op 't forum! Jammer dat ik nu op school zit dus kan je setje niet beluisteren..
Veel plezier hier!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Winston    posted on 31-05-2011 13:11
Nice intro kay2xx. eerlijk gezegd zal ik niet naar je mix luisteren. Maar mijn advies is gewoon lekker blijven genieten van muziek en als je denkt dat een DJ-set daarbij kan helpen; kopen dat ding.
Tic Toc
Bonchanoize    posted on 31-05-2011 13:26
Eerst en vooral welgekomen.
Over de mix: Altijd opletten met het door elkaar mixen van twee climaxen. Bijvoorbeeld als mensen in de zaal Heads will roll verwachten, en je gooit er een andere track over, kan dat een ongewenst effect veroorzaken. Ookal is het juist gebeatmatched. Als je er een andere track ingooit, mag je hem er zachtjes laten aankomen (na knobbers bedoel ik dan). Een beetje vroeger inmixen en zachtjes laten komen. Al bij al, niet slecht voor een eerste mix. Je trackeuze getuigt wel van een zekere muziekkennis en -smaak (vb Mumbai Science) dus ik zou zeker verder doen en eens de beginselen van het vak aftasten.
Let the magic begin
kayx22    posted on 01-06-2011 22:09
@ ThirTeen:
Dat op je kop krijgen heb ik reeds gelezen Happy, laughing En ik neem je tip in acht! Persoonlijk vond ik het beter om hem toen niet te killen, omdat het contrast wat groot was... Maar nu ik hem herbeluister moet ik je gelijk geven, aloewel het niet echt 'bagger' klinkt, misschien mocht de oorpsronkelijke track wel wat stiller zodat knobbers meer uitkwam.

En ik zit idd in de tofste periode van het semester. Vandaar mijn eerste examen achter de rug! En als ik binnenkort nog eens de mogelijkheid krijg zal ik mij daar zeker nog eens mee bezig houden Happy, laughing

@ Bonchanoize:
Die Heads will roll is een Mashupken.. Dus moest het in jouw oren dan nog juist gebeatmatched zijn, it wasn't me. En smaak is wat relatief volgens mij, te zien wat je zelf graag hoort, en anderen graag horen. Maar blij dat we in dezelfde lijn liggen Happy, laughing
Btw Eeklo is niet zo gek veraf!

Zowel ThirTeen als Bonchanoize: thx voor de comments!

Bonchanoize    posted on 01-06-2011 22:43
Nee, ik studeer ook in Gent
Let the magic begin

This is an old Topic

No new postings for 5.227 days.
 Post CommentThat would be 174.2 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

260 Users online: 71 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 40.834
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.376.365