Met een pioneer ben je zo goed als altijd veilig natuurlijk. Hun bekendheid heeft een reden en dat is gewoon de kwaliteit van het product.
Jb-systems daarin tegen is een merk dat zich vooral richt op de beginnende dj of de dj dat het niet professioneel aanpakt. Qua kwaliteit zijn ze misschien minder, dat weet ik niet, maar je kan ze niet vergelijken met een pioneer of een denon.
Anders gezegd, wat een JB kan, kan een pioneer ook, maar vaak niet andersom. Beatmatchen met de jb's lukt perfect. Die basis vind je immers in alle spelers. Ik denk dat Esmee van dit forum nog draait op de mcd-200's. Luister eens naar haar mix'jes en je zal merken, 't is pro, ookal is het op een jb-systems.
Ik ben altijd heel content geweest met mijn setje van MCD-200 maar zoals veel mensen hier kunnen bevestigen, eens als je bezig bent en het dj-virus heeft je te pakken, ga je waarschijnlijk verder in je gear-aankopen en vaak komen er dan pioneers of denons in vervanging

. Ikzelf ben uiteindelijk op Denon overgestapt omdat dat voor mij een betere prijs kwaliteits verhouding was, maar de pioneer-denon discussie is eindeloos, geloof me maar

.
Ik zou, in jouw plaats, voor de JB's gaan. Je hebt nieuw materiaal, met 2 jaar garantie, je bent zeker van de staat waarin het zich bevind (gloednieuw) en de kwaliteit is hetzelfde. Je kan ook zoals _ _ MauMau_ _ zegt eens kijken naar de 2de hands aanbiedingetje hier op het forum, als je ze maar kan testen dan. 't zijn dan misschien wel pioneers, maar ook die kunnen stuk gaan of gebreken vertonen

.