welke table tops? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hidde01    posted on 30-05-2011 15:54
hallo allemaal,

wat al in de titel staat, ik wil table tops gaan kopen!
Mijn budget is rond de 500 euro ( voor 2 table tops )dus als jullie daar goede table tops voor weten ??

Groet,
Hidde

main    posted on 30-05-2011 16:01
numark axis 9?s, nieuw rond de 280 ps, dus ietsje boven je budget.
je kunt altijd nog kijken voor een 2e hands setje, in deze prijsklasse is ook een setje pioneer cdj 200?s te krijgen als je graag pioneer wilt.. maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat numark?s meer plezier belovenCool
mrmagix    posted on 30-05-2011 16:27
JB-systems TMC 200. 249 euro in een welbekende webshop dus 2 passen perfect binnen je budget met nog 2 euro voor een biertje op overschot :D

De TMC 200 is de opvolger van de bekende OEM tabletop MCD 200.

Qua functionaliteit was zijn voorganger al h??l goed, veel mensen zijn gestart met de MCD 200 (ik ook), dus denk ik dat de TMC echt wel een goede keuze zou zijn Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
hidde01    posted on 30-05-2011 19:44
dankje wel allemaal, die?TMC 200?dat lijken me wel goede of de pioneer?200?maar wat ik heel belangerijk vind is dat het loop werkt goed is en dat je goed kan oefenen op het beatmatchen ( zeker belangrijk als beginnen dj omdat onder de knie te he bben ) dus kunnen die tmc 200 dat ook? of weet je andere waarbij je dat goed kan oefenen?

Groet,
Hidde
User edit by hidde01 on 30-05-2011 @ 19:45:23 (5%)
__MauMau__    posted on 30-05-2011 20:01
mrmagix    posted on 30-05-2011 20:28
1 member likes this  Met een pioneer ben je zo goed als altijd veilig natuurlijk. Hun bekendheid heeft een reden en dat is gewoon de kwaliteit van het product.
Jb-systems daarin tegen is een merk dat zich vooral richt op de beginnende dj of de dj dat het niet professioneel aanpakt. Qua kwaliteit zijn ze misschien minder, dat weet ik niet, maar je kan ze niet vergelijken met een pioneer of een denon.

Anders gezegd, wat een JB kan, kan een pioneer ook, maar vaak niet andersom. Beatmatchen met de jb's lukt perfect. Die basis vind je immers in alle spelers. Ik denk dat Esmee van dit forum nog draait op de mcd-200's. Luister eens naar haar mix'jes en je zal merken, 't is pro, ookal is het op een jb-systems.

Ik ben altijd heel content geweest met mijn setje van MCD-200 maar zoals veel mensen hier kunnen bevestigen, eens als je bezig bent en het dj-virus heeft je te pakken, ga je waarschijnlijk verder in je gear-aankopen en vaak komen er dan pioneers of denons in vervanging Happy, laughing. Ikzelf ben uiteindelijk op Denon overgestapt omdat dat voor mij een betere prijs kwaliteits verhouding was, maar de pioneer-denon discussie is eindeloos, geloof me maar Happy, laughing.

Ik zou, in jouw plaats, voor de JB's gaan. Je hebt nieuw materiaal, met 2 jaar garantie, je bent zeker van de staat waarin het zich bevind (gloednieuw) en de kwaliteit is hetzelfde. Je kan ook zoals _ _ MauMau_ _ zegt eens kijken naar de 2de hands aanbiedingetje hier op het forum, als je ze maar kan testen dan. 't zijn dan misschien wel pioneers, maar ook die kunnen stuk gaan of gebreken vertonen Happy, laughing.
AdenFarleigh    posted on 31-05-2011 00:26
Als je jezelf wilt voorbereiden op 'draaien in de kroeg/club' zou ik de Pioneers kiezen; dan heb je al gelijk de feeling en layout onder de knie! Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ThirTeen    posted on 31-05-2011 08:30
Poster: AdenFarleigh
Als je jezelf wilt voorbereiden op 'draaien in de kroeg/club' zou ik de Pioneers kiezen; dan heb je al gelijk de feeling en layout onder de knie! Happy, laughing

Die layout heb je binnen de 2 min ook wel onder de knie Winking my eye.

Ik zou voor de jb's gaan. Omdat ik persoonlijk de 200, 350, (400) het speelgoed van pioneer vind. Er zijn voor die prijs betere tablo top's te verkrijgen met meer functies op waar je als beginnende dj eens je beetje kan beatmatchen veel plezier aan kan beleven.

De jb's zijn een goede keuze.
Music makes my day.
main    posted on 31-05-2011 08:42
1 member likes this  Grappig dat niemand numark's aanraad, alsof het hele merk niet bestaat
ThirTeen    posted on 31-05-2011 09:08
Poster: main
Grappig dat niemand numark's aanraad, alsof het hele merk niet bestaat

Hier heeft main wel gelijk in. En ik denk dat je aan hem zeker een goeie uitleg kunt vragen als je zijn ervering met zijn numark's wil weten.
Music makes my day.
mrmagix    posted on 31-05-2011 10:13
Grappig dat niemand numark's aanraad, alsof het hele merk niet bestaat

Dat is denk ik omdat vele niet met dat merk in aanmerking komen... De beginnende dj heeft z??r veel keuze. De professionele enkel tussen Pioneer, Pioneer, Pioneer, Pioneer en een heel klein beetje Denon...?
De Numark's heb ik nog nooit gebruikt, dus heb enkel mijn inbreng gegeven over dingen waar ik wel iets van weet Happy, laughing.
En ik denk dat de mensen die actief zijn in dit topic ook niet veel weten over Numark zelf, dus be OUR guest and introduce us?Cool

Wat ik zeker weet is dat pioneers, zoals?ThirTeen, ?al zei, niet nodig zijn. Da's over de top en inderdaad, de functionaliteit van pioneers heb je zo onder de knie, evenals de 'lay out'... En ook, de beginner heeft helemaal nog geen nood aan te draaien in kroegen en clubs. Starten doe je in mijn ogen klein en met weinig materiaal. Zo leer je alle facetten van het dj'en en geniet je van je eigen evolutie... Maar da's natuurlijk mijn mening Happy, laughing
main    posted on 31-05-2011 10:27
en daarom moet men juist voor de axis serie gaan! je hebt de functionaliteit en seamlessness (dat is inderdaad een woord) van een pioneer, gecombineerd met onbeperkte mogelijkheden! 100% pitch, 4 soorten scratch (dus ook met slipmode, numark had dit eerder dan pioneer), reverse (ook met slipmode aan), 2 loop banks en een playstutter!
en het mooie aan deze playstutter is dat het in feite in hotcue is aan het begin van je nummer, ideaal dus! evenals de loop in, wanneer de loop out niet ingedrukt is en de loop dus nog niet aan staat kun je de loop in als hotcue gebruiken!

en hoeveel moet men hiervoor neerleggen? minder dan voor een pioneer cdj 100.. (de goedkoopste pioneer dus)
het enige wat je uberhaupt kan afschrikken zijn de looks, en de kleine platter (of jog). maar voor de functionaliteit en de kwaliteit van dit product zou je daar niet eens naar mogen kijken...

dit was mijn introductie in de wondere wereld van de geweldige numark axis serie. ik hoop dat u genoten heeft en we zien u graag de volgende keer weer terug.
hidde01    posted on 31-05-2011 13:51
ik denk dat ik voor de JB's ga maar heb ook ff op marktplaats gekeken en ik zag daar 2x denon s1200 voor ongeveer 400 euro maar ik denk die zijn wel heel goedkoop is daar misshcien iets mis mee??

Alle andere tips zijn altijd welkom!!!!

Groet,
Hidde
mrmagix    posted on 31-05-2011 14:03
't goh... Moeilijk voor te zeggen met enkel die foto... (heb ze ook opgezocht). Ze zien er vast wel goed uit! Denon is een merk waar kwaliteit ook wel gegarandeerd is dus da's geen probleem.
Testen zou ik zeggen...

Maar alweer, met de jb's heb je voor 500 euro nieuwe spelers met garantie, dat heb je bij deze niet want ze zijn immers al 3de hands als ze bij jouw aankomen..
Bekijk toch maar eens die Numark'jes ook Happy, laughing. Ik ken ze niet maar main is er zeer over te spreken!

Zoek jezelf een goede dj-shop en test ze allebei indien dit mogelijk is Happy, laughing. Zowel de JB's als de Numarks.

Ps:
Ik zag dat je interesse had in een cdj 800 in een ander topic, da's natuurlijk een h??l andere categorie dan deze h? Happy, laughing.
main    posted on 31-05-2011 14:42
tja, blijkbaar wil men eerst een goodlooking cdjtje ipv een goed werkende..
mrmagix    posted on 31-05-2011 16:06
tja, blijkbaar wil men eerst een goodlooking cdjtje ipv een goed werkende..

Zoveel verschil qua functies zit er ook weer niet in + ik zou de gebruikte 'ipv' weglaten ... Die TMC's zijn echt wel de moeite waard en werken zeker heel goed. Ze hebben evengoed een stutter, hot cue's, effectenbak, loopbankje, ... Wat de Numarks meer hebben (haal ik dan uit jouw promo tekstje) is de reverse functie en de 4 type scratch's.. Je kan met de TMC ook scratchen maar da's beperkt...

Ze zijn heel goed te vergelijken met elkaar, dat maakt de keuze misschien wat moeilijker voor?hidde01.?Alles heeft z'n voor en nadelen, maar hier kan je echt niet zeggen dat je liever een slechtwerkende mooie cdj koopt dan een goedwerkende lelijke... Da's volledig subjectief dunkt mij.?
hidde01    posted on 31-05-2011 18:50
MRmagix heel echt bedankt voor je informatie. Ik heb die mand van de denon al gebeld maar hij nam niet op dus ik probeer morgen wel!! Maar ik denk toch dat ik voor die TMC of MCD ga alleen zou ik die tweehands ook kopen of gewoon nieuw want ik zie er wel een paar 2x MCD table tops voor 250 euro staan? En met die kan je toch goed oefenen met beatmatchen?

User edit by hidde01 on 31-05-2011 @ 19:20:09 (26%)
main    posted on 31-05-2011 19:33
Poster: mrmagix
Zoveel verschil qua functies zit er ook weer niet in + ik zou de gebruikte 'ipv' weglaten ... Die TMC's zijn echt wel de moeite waard en werken zeker heel goed. Ze hebben evengoed een stutter, hot cue's, effectenbak, loopbankje, ... Wat de Numarks meer hebben (haal ik dan uit jouw promo tekstje) is de reverse functie en de 4 type scratch's.. Je kan met de TMC ook scratchen maar da's beperkt...

Ze zijn heel goed te vergelijken met elkaar, dat maakt de keuze misschien wat moeilijker voor?hidde01.?Alles heeft z'n voor en nadelen, maar hier kan je echt niet zeggen dat je liever een slechtwerkende mooie cdj koopt dan een goedwerkende lelijke... Da's volledig subjectief dunkt mij.?

nou, de axis heeft wel degelijk veel meer te bieden.. maar dat kun je pas echt begrijpen als je er een keer mee gespeeld hebt! verder kan ik hidde alleen maar adviseren, en niet dwingen
mrmagix    posted on 31-05-2011 20:50
1 member likes this  
nou, de axis heeft wel degelijk veel meer te bieden.. maar dat kun je pas echt begrijpen als je er een keer mee gespeeld hebt! verder kan ik hidde alleen maar adviseren, en niet dwingen

Dan wordt het hoogtijd dat ik er eens ??n in m'n handen heb :D
Poster: hidde01
MRmagix heel echt bedankt voor je informatie. Ik heb die mand van de denon al gebeld maar hij nam niet op dus ik probeer morgen wel!! Maar ik denk toch dat ik voor die TMC of MCD ga alleen zou ik die tweehands ook kopen of gewoon nieuw want ik zie er wel een paar 2x MCD table tops voor 250 euro staan? En met die kan je toch goed oefenen met beatmatchen?

Mijn raad... Koop ze nieuw. Mensen die deze spelers 2dehands verkopen zijn er heel waarschijnlijk ook mee begonnen en ze hebben er op geknoeit en gefoefeld en hun frustratie op uitgewerkt etc... Wat wil zeggen dat die spelers hebben afgezien. En ook, JB-systems is goed, maar niet zo duurzaam als een Pio of een Denon. Ik had bijvoorbeeld na 2 jaar een lamme CUE knop op men mcd-200. Niets onoverkomelijk natuurlijk want dat is veruit de meest gebruikte toets, maar het is gewoon bij wijze van voorbeeld Happy, laughing.

Kijk eerst eens naar de denon's Happy, laughing. Check dus als je ze gaat testen, let vooral ook op de CUE en play toetsen: Klikken ze wel? Slaan ze niet over (Denon heeft soft buttons, dat zijn rubberen toetsen dus die zijn enorm gevoelig aan druk heb ik ondervonden)? Zijn ze nog in goede staat, probeer dan eerst achter te komen in welke omstandigheden ze hebben gestaan en wat de vorige eigenaar er eventueel heeft me
e gedaan. Hebben ze in de rook gestaan en dergelijke, pas dan op. Rook tast ook beetje bij beetje de binnenkant van de spelers aan.

En verder, heel graag gedaan, iedereen is hier voor raad te geven, gratis en voor niks Happy, laughing.
Als je kan/tijd hebt, stel jezelf eens even voor in het daarvoor voorziene forum: Introduce Yourself

Zo leren wij jouw ook kennen en kan je je toekomst plannen etc al eens voorleggen aan de volledige groep, die enorm groot is Happy, laughing

Succes met het kiezen en laat maar weten als er nog vragen zijn!
AdenFarleigh    posted on 01-06-2011 09:59
Poster: ThirTeen
Die layout heb je binnen de 2 min ook wel onder de knie Winking my eye.

Ik zou voor de jb's gaan. Omdat ik persoonlijk de 200, 350, (400) het speelgoed van pioneer vind. Er zijn voor die prijs betere tablo top's te verkrijgen met meer functies op waar je als beginnende dj eens je beetje kan beatmatchen veel plezier aan kan beleven.

De jb's zijn een goede keuze.

Oh de 350 en 400 vind ik ook speelgoed; iets teveel toeters en bellen - maar de 200 vind ik nog wel een deugdelijke basic speler. En als je je loos staat te zweten van de plankenkoorts heb je de layout niet 1-2-3 onder de knie, laat staan jogwheelfeeling etc. Als je van te voren al eens op een Pio gedraaid hebt, heb je in ieder geval nog de ervaring om op terug te vallen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
hidde01    posted on 03-06-2011 14:02
bedankt voor iedereen zijn informatie!!!
SForce    posted on 04-06-2011 22:37
En wat dachten jullie van de Stanton c.324 ?
Oke, gaat dan wel iets over de 500 heen maar goed.
Vinnyo    posted on 05-06-2011 16:05
Poster: SForce
En wat dachten jullie van de Stanton c.324 ?
Oke, gaat dan wel iets over de 500 heen maar goed.

Is maar bijna het dubbele, maar goed.. Ik vind die Stantons sowieso veelste duur voor de kwaliteit die het heeft.
hidde01    posted on 11-06-2011 17:31
Ik heb nog ??n klein vraagje.

Zijn denon 700 goed om mee te beginnen??
mrmagix    posted on 11-06-2011 17:36
Denon is goed. Ik ben zelf een denon liefhebber en heb de grootste broert van de 700. Kwaliteit voor een relatief goede prijs!
Dolivieira    posted on 11-06-2011 22:41
Poster: hidde01
Ik heb nog ??n klein vraagje.

Zijn denon 700 goed om mee te beginnen??

Niks mis mee. Zijn lekkere no nonsense ?Spelers die niet te duur zijn maar van een goed merk waar je van uit kan gaan dat het goed spul is.?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Create your FREE ACCOUNT now !

Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 3 Guests (64 Unknown)*
Pages generated today : 3.609
Most users online this month : 274
Lifetime Pageviews : 183.275.779