Trouwfeest hulp
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 26-05-2011 15:49
Hallo

Ik draai binnenkort mijn eerste trouwfeest. Kunnen jullie me tips geven van liedjes die ik zeker moet gedraaid hebben?
Ik ben in bezit van 'de complete trouwfeest box' + 'Foute cd's van q-music'. Ik dacht dus eerder dit genre + 80's en beetje 90ties
Ik heb een beeld dat er deze muziek wordt gespeeld:
lacs de connemara
YMCA
Vogeltjesdans
Abba
Slow
Barry white my first my last my everything
Macarena
Wordt er ook eens een moderner liedje gedraaid?

Graag jullie mening gevraagd ! Correct me if i'm wrong !

Ik ga spoedig op een trouw gaan luisteren waar ik me mag aan verwachten.
mvg
User edit by brecht on 26-05-2011 @ 15:50:26 (11%)

What do you think about Trouwfeest hulp ??

Vote :   
Bonchanoize    posted on 26-05-2011 15:59
Van moderne zou ik niet verder gaan dan Black Eyed Peas.
Vergeet geen 'rock' classics zoals kiss, queen en dergelijke.
Meat Loaf
Bryan Adams
nederlandstalige klassiekers (rob de nijs, raymond vh groenewoud en dergelijke, ook frans bauer en laura lynn)
eddy wally wordt ook dikwijls gevraagd.
en vergeet michel delpech niet
(abba doet het bij mij zelden goed, ik weet niet waarom)
Boney m daarentegen is ook zeker een aanrader
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 26-05-2011 @ 15:59:55 (33%)
brecht    posted on 26-05-2011 16:08
Dus bonny m - rivers of babylon en slaghers ? volont? Happy, laughing?
en zo wat Status Quo , Simply minds, ..

Hartelijk dank voor de tip ! Is ook iets wat ik in mijn gedachten had.
RAS    posted on 26-05-2011 16:09
Het ligt sterk aan de leeftijd van het bruidspaar. Luister goed naar hun wensen. Ik heb niet lang geleden 2 bruiloften gedraaid met bruidsparen van tussen de 25 en 30 jaar. Dan lopen er wel wat vaders, moeders, ooms en tantes rond, maar het merendeel waren mensen van tussen de 25 en 30 die toch echt wel van de huidige top40 en een populair houseplaatje houden. Ook jaren 90 doet het heel goed voor deze leeftijd. Heb zelfs happy hardcore gedraaid.

Zorg gewoon dat je mooi afwisseld tussen de oudere populaire nummers en de huidige top40. Bij mijn bruiloften moest gedanst worden dus heb het niet dood gedraaid met abba. Genoeg dansbare oude nummers die je nu nog in discotheken/danscaf?'s voorbij hoort komen. Daar vermaak je de oudere garde ook wel mee.
User edit by RAS on 26-05-2011 @ 16:10:30 (1%)
brecht    posted on 26-05-2011 16:18
Bruidspaar is tussen de 24-25 jaar
brecht    posted on 26-05-2011 16:20
Bruidspaar is tussen de 24-25 jaar
RAS    posted on 26-05-2011 16:32
Dan lijkt het me duidelijk. Tenzij het bruidspaar groot fan is van jaren 80 muziek en ze alleen maar opa's en oma's hebben uitgenodigd, moet je de jaren 80 muziek beslist niet overdrijven.
User edit by RAS on 26-05-2011 @ 16:33:12 (20%)
Bonchanoize    posted on 26-05-2011 16:33
RAS heeft wel een punt. De feestjes die ik meestal doe zijn verjaardagen voor 30-40-jarigen. Dan ben je best met 80's en minder met de moderne muziek. Als het een trouwpaar is van 20-25 dan kun je recentere muziek draaien.
Wat je ook draait, er zijn ALTIJD zagers. Daar kun je zelf niks aan doen. Gewoon proberen negeren
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 26-05-2011 @ 16:34:49 (45%)
DJADMIN    posted on 26-05-2011 16:53
Ik denk echt...als je geen ervaring hebt met trouwfeesten...begin er dan niet aan...meen ik echt.

Trouwfeesten zijn DE feesten voor iedereen, waar alles perfect moet zijn, van aankleding tot de DJ. Als jij het nog nooit gedaan hebt...en ook nog nooit gezien hebt...geen idee hebt...zou ik bijna zeggen...begin er niet aan, en vraag je een ervaren DJ voor er bij...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
LLCoolP    posted on 26-05-2011 17:27
liquido - narcotic als afsuiter. shit daar gaat mijn recept! Cool
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 26-05-2011 @ 17:28:09 (10%)
XMatiC    posted on 26-05-2011 17:38
Poster: DJADMIN
Ik denk echt...als je geen ervaring hebt met trouwfeesten...begin er dan niet aan...meen ik echt.

Trouwfeesten zijn DE feesten voor iedereen, waar alles perfect moet zijn, van aankleding tot de DJ. Als jij het nog nooit gedaan hebt...en ook nog nooit gezien hebt...geen idee hebt...zou ik bijna zeggen...begin er niet aan, en vraag je een ervaren DJ voor er bij...

Daar geef ik je compleet gelijk in, neem iemand mee die er wat van kent en speel er mee samen. Kijk en leer.
Ik vind trouwfeesten zeer leuk; een paar leuke swingende boogies, dan een slow en dan de meest foute schijf!
www.youtube.com/LennertDJ
LLCoolP    posted on 26-05-2011 17:41
Poster: XMatiC
Daar geef ik je compleet gelijk in, neem iemand mee die er wat van kent en speel er mee samen. Kijk en leer.
Ik vind trouwfeesten zeer leuk; een paar leuke swingende boogies, dan een slow en dan de meest foute schijf!

best natuurlijk eerst paar keer met een evaren DJ meekijken en leren!
(zo heb ik dat teminste ook gedaan en afgelopen vrijdag eerste bruiloft zelf gedaan).

Je hoeft niet zijn complete zijn na te draaien, maar heb je teminste enig idee
waar je op moet letten
- Indeling van de avond
- Keuzen muziek
- Overgang
en natuurlijk het samenpakken van oud & jong volk
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 26-05-2011 @ 17:42:16 (51%)
Rusafli    posted on 26-05-2011 17:58
Poster: DJADMIN

Ik sluit me hier ook bij aan.?
In principe trouw je maar 1 keer en dan moet ook alles perfect zijn. Dus ook de DJ. Een erg lastige klus. Er komt meer bij kijken dan de standaard party's. Dus pas op met deze klus.
User edit by Rusafli on 26-05-2011 @ 18:00:51 (5%)
Henri_D    posted on 26-05-2011 18:50
Poster:?Bonchanoize
RAS heeft wel een punt. De feestjes die ik meestal doe zijn verjaardagen voor 30-40-jarigen. Dan ben je best met 80's en minder met de moderne muziek. Als het een trouwpaar is van 20-25 dan kun je recentere muziek draaien.
Wat je ook draait, er zijn ALTIJD zagers. Daar kun je zelf niks aan doen. Gewoon proberen negeren

persoonlijk doe ik toch poging om zoveel mogelijk voor iedereen eens iets te draaien als ze komen aanvragen (natuurlijk lukt niet altijd alles). Als ze te 'vreselijke' aanvragen doen maar wel lid zijn van de familie of dergelijke (dus de mensen die je zeker extra moet verzorgen) gebruik ik gewoon micro voor iets van 'speciaal verzoekje door' en dan kort even liedje, heeft soms grappig effect dat mensen meeste gaan lachen in de zin van 'dat is weer typisch iets voor nonkel ...' ofzo . Of als het laat genoeg is mensen laten meezingen door micro, dansjes voordoen,...?Cool als sfeer goed zit kun je echt veel uithalen en vind iedereen het wel super. Maar je mag niet met dergelijke dingen overdrijven natuurlijk, en het lukt niet op elk trouwfeest.
iets wat nog niet vermeld is maar toch in mijn opzicht ook wat belangrijk op dergelijke feesten... je moet interactie hebben met je publiek. Kunnne de micro gebruiken, inspelen op reacties,...?
bereid je ook voor op 'vreemde' aanvragen in de zin van 'een tango, wals,...' zeker als er wat ouder publiek tussen zit komt er al vlug eens zo'n aanvraag.

Ik wens je heel veel suc6 maar probeer zeker te zijn dat je weet wat je doet. Ik heb al heel wat trouwfeest dj's zien voorbij komen (werk weekends in feestzaal) en meestal houden we ons hard al vast als het een gastje van jaar of 18 is. Dit zijn feesten waar je karakter moet voor hebben, uitstraling, zeker zijn van je stuk en dit uitstralen. Niets is zo pijnlijk als een gastje die amper durft op te kijken.

(laatste opmerking: voorzie ook muziek voor binnenkomst in zaal van trouwpaar/ ouders /... en voor presentatie van de taart, hier overleg je best even met feestzaal dat ze je seintje geven wat ervoor, kun je gepast gaan reageren.)
User edit by Henri_D on 26-05-2011 @ 18:59:43 (100%)
brecht    posted on 26-05-2011 19:51
heb al genoeg ervaring reeds 6 jaar op eens zoiets aan te nemen draai ook niet enkel voor jeugd op feestjes voor 18 met heel de familie erbij krijg ik ze ook hele avond op dansvloer en op feestje van iemand die 40 jaar was ook geen probleem. heb ook de inbranding gedaan van dit koppel en dit ging ook probleemloos. dusja..
MarcoMartinez    posted on 26-05-2011 21:28
Ook erg lang gedaan,hier mijn tips:

Spreek af met het bruidspaar en stel de volgende vragen:

Favorieten muziek van het paar (denk hierbij aan favoriete nr voor de openingsdans)
Zorg dat je hun favorieten nr's allemaal hebt.
Worden er stukjes voorgedragen (dit is vaak killing voor een dj omdat je telkens de sfeer weer opnieuw moet opbouwen)
Wat is de leeftijd van de gasten.
Welke muziek willen ze liever niet horen
Weet wanneer het feest is afgelopen zodat je kan afsluiten met een spetterend einde en draai dus niet alle hits in het begin vd avond.
In het begin lekkere popmuziek als achtergrond muziek.

Ik draaide zelf altijd alles in blokken van 10 a 15 minuten per genre zodat iedereen zijn muziek regelmatig voorbij hoort komen.?

Genre's die ik draaide.

Paar foxtrotjes en walsjes voor de stijldansers ( en vaak de wat ouderen).
70's 80's en 90's dance classic's
70''s 80's' en 90's rock
Rock en Roll grease etc etc
Nederlandstalig hazes etc etc
Top 40 en de bekende top 40 dance nr's van het moment.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips?

Succes met draaien.

Greetzzz

Marco
www.djmarcomartinez.com
brecht    posted on 28-05-2011 02:57
Dank u wel voor de tips. heb deze avond eens gaan luisteren hoe het dus echt moet ! Heb een perfect idee nu en weet perfect waar ik aan toe ben. Ga alvast op voorhand al wat muziek selecteren want wil dat het perfect in orde is.
Deze avond ging het als volgt:
- Eerst desertbuffet(grote show op dessert) + eventjes rustig (strato vani enzo) instrumentale muziek en vb. iets als axel red, dan als dessert afgelopen is en iedereen klaar :?lacs de conemara (iedereen zwaaien met servjetten).. Dan terug eventjes rustig en dan openingsdans. dan vermenigvuldigen (meer volk op dansvloer) dus nog een slow of 4. Dan liedjes als think - aretha franklin, Pointer sisters - i'm so excited, Barry white - my last my everything ,Heb je even voor mij, Dos servecas , laat de zon in je hart... en dan weer wat deftig. Is kwestie van goed te starten climax bereiken rond 2:00 - 2:30 (Status Quo eens,Bryan Adams en goede dansplaten van de jaren 80) en rond 4 uur stilletjes aan afbouwen is natuurlijk te zien hoelang het geplant is te stoppen. Ook vanaf 3 uur eens een narcotic en acdc.
Bonchanoize    posted on 28-05-2011 10:12
4 uur is laat hoor, ik weet niet hoe oud/jong dat volk daar is, maar tegen half 3 - 3 uur zal het overgrote deel al naar huis zijn. Bij lacs de conemara hoop ik voor jou dat de mensen al genoeg op hebben, want als je dat speelt en je krijgt het volk niet mee, sta je er echt bescheten bij. Opbouw is cruciaal
Let the magic begin
BramVH    posted on 28-05-2011 10:15
Ik heb vorig weekend ook mijn 1e trouwfeest gedaan, eerst wist ik niet goed wat er van te verwachten maar eenmaal begonnen was het een dik feestje! Het trouwpaar was rond de 25 en de meeste van de gasten zijn dan ook rond deze leeftijd of jonger. Die trouwbox cd is zeker en vast al een aanrader, zitten echte knallers tussen! Ik heb alle soorten muziek gedraaid die stuk voor stuk aanslaagden, je moet gewoon ziet dat je niet teveel van hetzelfde na mekaar neemt. Ook meezingers zijn zeker in de latere (en zatte) uurtjes zeker een pluspunt. Winking my eye Succes!
brecht    posted on 28-05-2011 13:54
Dank u voor de tips !
brecht    posted on 28-05-2011 13:55
Ben blij dat jullie allemaal mijn vermoedens bevestigen wat ik ongeveer in men hoofd had !
Yorick    posted on 28-05-2011 14:57
Wees slim en bespreek gewoon met het bruidspaar wat ze die avond willen of verwachten en of ze nog eventuele nummers NIET of juist WEL willen horen..
Beetje lullig als je iets van greace draait en 2 jaar geleden is iemand overleden die er helemaal gek van was... (raar voorbeeld, maar ik had dat wel laatst) Pak het gewoon Pro aan en als je er niet in thuis voelt of te moeilijk vind laat het aan jongens over die het vaker hebben gedaan. Het is de dag van hun leven (als ze niet scheiden en nog een keer trouwen)...
MarcoMartinez    posted on 28-05-2011 18:19
Pcies wat ik bedoelde te zeggen.
Vooraf bespreken wat de bedoeling is met de opdrachtgever lijkt me voor elke klus zoiezo verstandig en proffesioneel.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 28-05-2011 @ 18:20:36 (3%)
Bonchanoize    posted on 28-05-2011 18:34
moet ik volledig mee akkoord gaan. Maar sommige gastheren en -vrouwen zijn moeilijker dan anderen. Heb zo ooit eens een lijstje gekregen waar ik een hele avond mee voortkon, maar had ik niet een beetje mijn zin gedaan, dan was er niemand op de vloer gegaan.
Let the magic begin

This is an old Topic

No new postings for 5.099 days.
 Post CommentThat would be 170 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

96 Users online: 21 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 14.932
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.447