Poster:?Bonchanoize
RAS heeft wel een punt. De feestjes die ik meestal doe zijn verjaardagen voor 30-40-jarigen. Dan ben je best met 80's en minder met de moderne muziek. Als het een trouwpaar is van 20-25 dan kun je recentere muziek draaien.
Wat je ook draait, er zijn ALTIJD zagers. Daar kun je zelf niks aan doen. Gewoon proberen negeren
persoonlijk doe ik toch poging om zoveel mogelijk voor iedereen eens iets te draaien als ze komen aanvragen (natuurlijk lukt niet altijd alles). Als ze te 'vreselijke' aanvragen doen maar wel lid zijn van de familie of dergelijke (dus de mensen die je zeker extra moet verzorgen) gebruik ik gewoon micro voor iets van 'speciaal verzoekje door' en dan kort even liedje, heeft soms grappig effect dat mensen meeste gaan lachen in de zin van 'dat is weer typisch iets voor nonkel ...' ofzo . Of als het laat genoeg is mensen laten meezingen door micro, dansjes voordoen,...?

als sfeer goed zit kun je echt veel uithalen en vind iedereen het wel super. Maar je mag niet met dergelijke dingen overdrijven natuurlijk, en het lukt niet op elk trouwfeest.
iets wat nog niet vermeld is maar toch in mijn opzicht ook wat belangrijk op dergelijke feesten... je moet interactie hebben met je publiek. Kunnne de micro gebruiken, inspelen op reacties,...?
bereid je ook voor op 'vreemde' aanvragen in de zin van 'een tango, wals,...' zeker als er wat ouder publiek tussen zit komt er al vlug eens zo'n aanvraag.
Ik wens je heel veel suc6 maar probeer zeker te zijn dat je weet wat je doet. Ik heb al heel wat trouwfeest dj's zien voorbij komen (werk weekends in feestzaal) en meestal houden we ons hard al vast als het een gastje van jaar of 18 is. Dit zijn feesten waar je karakter moet voor hebben, uitstraling, zeker zijn van je stuk en dit uitstralen. Niets is zo pijnlijk als een gastje die amper durft op te kijken.
(laatste opmerking: voorzie ook muziek voor binnenkomst in zaal van trouwpaar/ ouders /... en voor presentatie van de taart, hier overleg je best even met feestzaal dat ze je seintje geven wat ervoor, kun je gepast gaan reageren.)