Zelf pc samenstellen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 16-05-2011 18:35
Aangezien mijn pc echt aan het eind van z'n latijn is ( er is 1 fan uitgevallen gister en een gigje werkgeheugen wil niet meer ) ben ik op het moment bij mijn ouders aan het klagen over een nieuwe. Deze zou max. rond de 700 euro moeten gaan kosten en moet;
-Fl Studio zonder problemen kunnen runnen.
-Traktor zonder problemen kunnen runnnen.
-De nieuwere games die uit gaan komen in het najaar kunnen runnen.
-Verschillende andere muziekprogramma's.
-Internet, msn, etc..
En dat allemaal het liefst tegelijkertijd. Nuh, maar jullie snappen waar ik naartoe wil. Hij hoeft niet pers? stil te zijn, maar een koeling is altijd welkom aangezien die fans anders totaal naar de klote gaan (wat hier dus is gebeurd). Een beetje leuke processor die ook redelijk ver te overclocken is vind ik ook altijd wel handig. Moet ook nog minstens 5 jaar mee kunnen qua hardware, software hoef je er niet bij te zetten, dat wordt m'n eigen gestripte W7 die ik er even op donder ( JAJA, ILLEGAAL MAAR IK HOEF GEEN MORAALRIDDERS DIE MIJ DAT HIER GAAN LOPEN VERTELLEN ).
Ik zat zelf een beetje aan zo'n soort configuratie te denken:

Dvd burner is niet echt nodig maar wel leuk opzich, ik heb een prima monitor en boxen, toetsenbord en muis houden het al 7 jaar met me uit dus misschien mogen die wel vervangen worden, voeding moet sowieso gekoeld zijn, behuizing boeit me niet, Hd moet meer dan 1 TB hebben ( hierboven verkeerd ingevuld )en de videokaart mag vrij zwaar zijn. Geen discussie over Intel/AMD, wat goedkoop is en perfect draait is voor mij het belangrijkste. Brand los, je krijgt m'n NuCash.nl account met 2,88 erop als je voor mij het ideale ding samenstelt rond de 700. Geen laptops, ik heb al een MacBook Pro en een Powerbook G4. Indien fout subforum, gelieve te verplaatsen. Alvast bedankt voor het reageren, en nogmaals: GEEN DISCUSSIES DIE NIKS BIJDRAGEN AAN MIJN VRAAG. Danku.

RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Zelf pc samenstellen ??

Vote :   

niiicola    posted on 16-05-2011 18:54
Als je een goeie cpu neemt is het niet nodig om em over te klokken.. Overklokken brengt toch wel een risico mee, moet je niet meteen als je een nieuwe computer hebt doen maar pas als hij bijna dood is. Waarom 1 tb hdd er in? Je hebt 1 tb met externe schijven dus dat is al genoeg. Wat wil je er allemaal op gooien dan? Muziek zet je allemaal op je externe en je hebt (bij wijze van spreken) nog maar 100 gig nodig.
Weet je zeker dat bij die samengestelde pc alles werkt. Want ik ben bang dat je aan 580 watt voeding niet genoeg hebt voor een i5 cpu. Daar moet je erg mee oppassen.
Een kaartlezer is trouwens ook wel handig om er in te zetten, voor je sd kaartjes enzo.
Een gigje meer vram en je hebt ook mooie graphs op je computer!
Succes voor de rest.
Gewoon.
User edit by niiicola on 16-05-2011 @ 19:18:54 (23%)
Lomme_    posted on 16-05-2011 19:01
Teveel ram, 2x dvd speler, en zo kan ik nog even doorgaan. Beter zoek je een systeem die al samengesteld is ofzo.

Videokaart kan stukken beter
Voeding is kut
...
User edit by Lomme_ on 16-05-2011 @ 19:01:41 (43%)
BennoRevelli    posted on 16-05-2011 19:04
Zeker een I7 processor ingooien en even checken of hij op dat moederbord kan.
En uiteraard even de juiste voeding erbij zoeken.

Het aantal RAM heb je wel nodig als je veel zware applicaties wilt gaan runnen, en een beetje toekomst ready wilt zijn.
Naja, je weet het wel manHappy, laughing als je nog meer dingen moet weten weet je me te vinden!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
niiicola    posted on 16-05-2011 19:06
Die 2x dvd speler wordt als 1 beschouwd (anders zou die andere neit gratis zijn)
Ik zou idd een gigje meer vram doen. Gewoon ram geheugen is niet zo duur dus waarom geen 8 gig.
Zoals ik in mijn vorige post al zei, idd meer watt voeding
Gewoon.
Henri_D    posted on 16-05-2011 19:07
Ik ga als ik wat tijd vind eens kijken voor een eventueel voorstel te doen.?

paar bedenkingen: ga langs bij lokale pc-winkel (liefst nog zo'n oud type waar er iemand zit die echt iets van pc's afweet en meer doet dan enkel ook de site die jij nu gebruikt raadplegen), je gaat een beter prijs vaak kunnen krijgen via wat onderhandelen, goed advies en een plek waar je terecht kunt als er iets mis loopt. Heb ik ook zo gedaan voor mijn pc en erg tevreden over, kan altijd bij die persoon terecht (via gsm nummer).

Ga zoals hierboven al gezegd zeker je processor niet overklokken als uitgangsidee... persoonlijk zou ik ook kijken voor i7 processor, zeker als je wilt voor toekomst kopen, maar weet niet tot inhoever dit voor jou budget haalbaar is. Veel intern geheugen zou ik ook wel vermijden, is voor niets nodig. Liever voor zelfde geld kleinere maar betere schijf nemen, externe opslag kost niets.
Lomme_    posted on 16-05-2011 19:08
MEER RAM? Dat is echt onnodig niiicola. 6Gb is RUIM genoeg. Mijn mijn laptop met een i5 + 4Gb werkgeheugen run ik alles met gemak. Zelfs de zwaarste programma's. Ga voor een betere videokaart & voeding en minder werkgeheugen.
niiicola    posted on 16-05-2011 19:10
Ik boedoel gewoon dat 8 gig en 6 gig niet veel verschilt van prijs. En vram is geen ram maar is grafische kaart geheugen Happy, laughing
Gewoon.
Henri_D    posted on 16-05-2011 19:13
Ram moet je niet over wakker liggen, makkelijk bij te kopen en zelf in te pluggen mocht je tekort komen. Kost ook niet zoveel. Maar koop degelijk materiaal Thumbs Up geen cheap taiwan brol. Zorg gewoon voor zeker goeie voeding, moederbord, processor in eerste fase, rest is vlot vervangbaar
-FLoriZ-    posted on 16-05-2011 19:16
Poster: Henri_D
Ik ga als ik wat tijd vind eens kijken voor een eventueel voorstel te doen.?

paar bedenkingen: ga langs bij lokale pc-winkel (liefst nog zo'n oud type waar er iemand zit die echt iets van pc's afweet en meer doet dan enkel ook de site die jij nu gebruikt raadplegen), je gaat een beter prijs vaak kunnen krijgen via wat onderhandelen, goed advies en een plek waar je terecht kunt als er iets mis loopt. Heb ik ook zo gedaan voor mijn pc en erg tevreden over, kan altijd bij die persoon terecht (via gsm nummer).

Ga zoals hierboven al gezegd zeker je processor niet overklokken als uitgangsidee... persoonlijk zou ik ook kijken voor i7 processor, zeker als je wilt voor toekomst kopen, maar weet niet tot inhoever dit voor jou budget haalbaar is. Veel intern geheugen zou ik ook wel vermijden, is voor niets nodig. Liever voor zelfde geld kleinere maar betere schijf nemen, externe opslag kost niets.

Dank voor je commentaar, maar aan 'betere processor, betere harde schijf' etc heb ik niks. Typenummers e.d. zijn handig, als je die erbij zet wordt het voor mij allemaal een stuk duidelijker. Pc winkel ben ik niet meer welkom hier in de buurt sinds een oude vrouw daar een pc aan probeerde te schaffen, ze mij om hulp vroeg en die verkoper, die verkoper haar een heel duur ding aan probeerde te smeren voor alleen e-mailverkeer en internetten en ik zei dat dat bullshit was en ze beter een ander kon nemen die ongeveer 1,5 mille goedkoper was.

@Lomme:
8gb ram is wel lekker, kost geen reet dus dat maakt me niet zoveel uit.
Henri_D    posted on 16-05-2011 19:22
heb ook gezegd dat ik eens ging kijken voor je als ik tijd had?Cool kan (gelukkig) nog geen type nummers en dergelijke uit het hoofd en aan snelheid van evolueren binnen IT is er altijd wat opzoekwerk bij.

Van dat pc winkel verhaal is dat wel heel dom, zou ik alvast ook nooit meer willen gaan. Maar blijf toch voorstander van dergelijke winkels als ze 'goed' gerund zijn.
-FLoriZ-    posted on 16-05-2011 19:28
Poster: Henri_D
heb ook gezegd dat ik eens ging kijken voor je als ik tijd had?Cool kan (gelukkig) nog geen type nummers en dergelijke uit het hoofd en aan snelheid van evolueren binnen IT is er altijd wat opzoekwerk bij.

Van dat pc winkel verhaal is dat wel heel dom, zou ik alvast ook nooit meer willen gaan. Maar blijf toch voorstander van dergelijke winkels als ze 'goed' gerund zijn.

Pc winkel is ook een dom verhaal, maar helaas wel de waarheid. Ik zie graag de typenummers tegemoed komen dan man Winking my eye

Poster: niiicola
Als je een goeie cpu neemt is het niet nodig om em over te klokken.. Overklokken brengt toch wel een risico mee, moet je niet meteen als je een nieuwe computer hebt doen maar pas als hij bijna dood is. Waarom 1 tb hdd er in? Je hebt 1 tb met externe schijven dus dat is al genoeg. Wat wil je er allemaal op gooien dan? Muziek zet je allemaal op je externe en je hebt (bij wijze van spreken) nog maar 100 gig nodig.
Weet je zeker dat bij die samengestelde pc alles werkt. Want ik ben bang dat je aan 580 watt voeding niet genoeg hebt voor een i5 cpu. Daar moet je erg mee oppassen.
Een kaartlezer is trouwens ook wel handig om er in te zetten, voor je sd kaartjes enzo.
Een gigje meer vram en je hebt ook mooie graphs op je computer!
Succes voor de rest.
  Yesh, maar een GPU is vaak veel duurder dan een CPU. 580watt gekoelde voeding is zat, die zal niet zo gauw doorbranden met een 14cm fan. Ik gebruik zelden tot nooit sd kaartjes, alleen micro sd maar die gaan in m'n usb stick. M'n programma's bij mekaar zijn al ruimruimruim over de 200gb dus aan 100 ga ik nooit genoeg hebben. 100gb zou alleen lonen voor een SSD, maar die dingen zijn echt reteduur. 1tb 7200rpm HDD is ook wel goed, maar meer is altijd fijn denk ik zo. En overclocken is geen risico, mits je het goed laat doen.
niiicola    posted on 16-05-2011 19:33
Waarom overclocken, is niet nodig! Dat wordt vooral gedaan als de cpu niet meer naar behoren werkt, en als je pc net nieuw is lijkt mij dat hij het gewoon doet. En minimaal 700watt kopen, het gaat niet zo zeer om doorbranden maar om genoeg stroom te kunnen geven al alle spullen die er in zitten, zoals je cpu, gpu, ram, enz. 500 gig hdd is zeker genoeg hoor, aangezien je ook al 1tb hebt aan extern. Maar vooral die voeding is waar jij erg de fout in gaat. Anders draait het systeem gewoon (bijna) niet.
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 16-05-2011 19:35
Nja dan mik ik er wel een huge voeding in, ook prima.
niiicola    posted on 16-05-2011 19:45
Heb je ?berhaupt al gekeken of alles klopt met elkaar en of het past/werkt wat je hebt samengesteld?
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 16-05-2011 19:56
Poster: niiicola
Heb je ?berhaupt al gekeken of alles klopt met elkaar en of het past/werkt wat je hebt samengesteld?
  Dat hoort die site vanzelf te doen.
niiicola    posted on 16-05-2011 19:58
Nee, dat hoor jij zelf te doen. Als je 1 keer de lijst had door gelezen zag je al dat de site fout zat Happy, laughing
Gewoon.
TimmyV    posted on 17-05-2011 00:27
Antec of Corsair voeding van 500 Watt is voldoende.

Als je nieuwe games wilt spelen is het verstandig om voor een quadcore te gaan. Hoeft niet altijd Intel te zijn.
AMD heeft prima processors en een betere prijs/prestatie verhouding dan Intel.

4 GB Intern geheugen is meer dan zat voor de applicaties die jij gaat gebruiken. Alleen voor videorendering en dat soort zaken zou ik voor 8 GB gaan.

Als videokaart zou je kunnen kijken naar de Nvidia GTX 460. Ongelofelijk snel en absoluut niet duur.

Moederbord maakt niet heel veel uit. Zolang het maar de goede socket (zeg maar aansluiting voor je processor)?is en dat hij beschikt over 4 geheugen sleuven voor je intern geheugen. Makkelijk als je meer geheugen erbij wilt.
En zorg dat je een PCIe 2.0 x16 slot hebt. Dit is voor je videokaart.

Hardeschijven van Western Digital zijn heel geliefd omdat ze betrouwbaar zijn.
Handig is om 2 schijven van?1?TB te nemen. Het bedrijf waar je hem laat assembleren kunnen ze in RAID?1 zetten.
Dit houdt in dat 1 van de schijven een kopie is van de andere. Wanneer dus 1 schijf kapot gaat, dan kan je je computer gewoon nog gebruiken en ben je niks kwijt aan muziek etc..

Als je wat?meer info wilt hebben of hulp bij je keuze dan moet je maar even PM'en
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 17-05-2011 @ 00:29:58 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 5.218 days.
 Post CommentThat would be 173.9 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

292 Users online: 146 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 82.982
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.019