Poster: Henri_D
Ik ga als ik wat tijd vind eens kijken voor een eventueel voorstel te doen.?
paar bedenkingen: ga langs bij lokale pc-winkel (liefst nog zo'n oud type waar er iemand zit die echt iets van pc's afweet en meer doet dan enkel ook de site die jij nu gebruikt raadplegen), je gaat een beter prijs vaak kunnen krijgen via wat onderhandelen, goed advies en een plek waar je terecht kunt als er iets mis loopt. Heb ik ook zo gedaan voor mijn pc en erg tevreden over, kan altijd bij die persoon terecht (via gsm nummer).
Ga zoals hierboven al gezegd zeker je processor niet overklokken als uitgangsidee... persoonlijk zou ik ook kijken voor i7 processor, zeker als je wilt voor toekomst kopen, maar weet niet tot inhoever dit voor jou budget haalbaar is. Veel intern geheugen zou ik ook wel vermijden, is voor niets nodig. Liever voor zelfde geld kleinere maar betere schijf nemen, externe opslag kost niets.
Poster: Henri_D
heb ook gezegd dat ik eens ging kijken voor je als ik tijd had?kan (gelukkig) nog geen type nummers en dergelijke uit het hoofd en aan snelheid van evolueren binnen IT is er altijd wat opzoekwerk bij.
Van dat pc winkel verhaal is dat wel heel dom, zou ik alvast ook nooit meer willen gaan. Maar blijf toch voorstander van dergelijke winkels als ze 'goed' gerund zijn.
Poster: niiicolaYesh, maar een GPU is vaak veel duurder dan een CPU. 580watt gekoelde voeding is zat, die zal niet zo gauw doorbranden met een 14cm fan. Ik gebruik zelden tot nooit sd kaartjes, alleen micro sd maar die gaan in m'n usb stick. M'n programma's bij mekaar zijn al ruimruimruim over de 200gb dus aan 100 ga ik nooit genoeg hebben. 100gb zou alleen lonen voor een SSD, maar die dingen zijn echt reteduur. 1tb 7200rpm HDD is ook wel goed, maar meer is altijd fijn denk ik zo. En overclocken is geen risico, mits je het goed laat doen.
Als je een goeie cpu neemt is het niet nodig om em over te klokken.. Overklokken brengt toch wel een risico mee, moet je niet meteen als je een nieuwe computer hebt doen maar pas als hij bijna dood is. Waarom 1 tb hdd er in? Je hebt 1 tb met externe schijven dus dat is al genoeg. Wat wil je er allemaal op gooien dan? Muziek zet je allemaal op je externe en je hebt (bij wijze van spreken) nog maar 100 gig nodig.
Weet je zeker dat bij die samengestelde pc alles werkt. Want ik ben bang dat je aan 580 watt voeding niet genoeg hebt voor een i5 cpu. Daar moet je erg mee oppassen.
Een kaartlezer is trouwens ook wel handig om er in te zetten, voor je sd kaartjes enzo.
Een gigje meer vram en je hebt ook mooie graphs op je computer!
Succes voor de rest.
Poster: niiicolaDat hoort die site vanzelf te doen.
Heb je ?berhaupt al gekeken of alles klopt met elkaar en of het past/werkt wat je hebt samengesteld?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.