De Late Leeuw Chatcorner Deel 51 (35/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

-FLoriZ-    posted on 14-05-2011 19:43
De Late Leeuw - een plek voor al jouw off-topic verhalen!

Wat we hier niet willen:

-Discriminatie van mensen/minderheden/diersoorten.
-BreEzaAahTaaAl, ABN is niet zo moeilijk te leren en er zit een vinkje met ABC boven je wysiwyg editor. Spellingscheck ;3
-Gevloek
-Mensen bashen, dat doe je maar via de pm/msn, of gewoon niet.

Voor als je vriendin een avond niet thuis is.

En om de traditie hoog te houden:

RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 14-05-2011 @ 19:45:41 (40%)
Mod edit by Xtremer on 18-05-2011 13:10 (1%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 51 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 26-06-2011 11:41
Poster: Bootstrap
Ja ik vind het juist ideaal dat ik hem gewoon in een hoes kan stoppen en dan in een rugzak mee kan nemen Happy, laughing Echt heerlijk draagbaar die 13' macbookjes. Mijn maat heeft dezelfde macbook als jij hebt met een 5400rpm schijf, man man wat is dat ding snel! Om even een vergelijking te maken: mijn 1,5 jaar oude macbook met 2,4GHz ,4 gig intern en 7200rpm schijf haalt met de visuele performance software van mijn broertje een framerate van ongeveer 100, die van mijn maat een framerate van 250?Cool Je zou het misschien niet zeggen, maar voordat ik mijn eerste macbook had was ik behoorlijk sceptisch over apple computers, nu wil ik niet anders meer.

Ik was ook aardig sceptisch. Maar ik heb zo lang met windows computers gewerkt dat ik ook nog met windows computers blijf werken. Ik wil gewoon alle 2 de systemen kennen en hun kunnen onder de knie hebben. Windows heb soms ook zijn voorkeuren. Wat ik wel top van Macs vind dat ze lekker snel opstarten en afsluiten. Coreaudio & Coremidi zijn ook top. Zeker lekker voor het Mobiele werken. Ook een groot voordeel is Trackpad. I love the Trackpad. Makkelijk scrollen door je Files. In en uit zoomen en makkelijk met je vingers functie bedienen en dingen zoals foto`s en documenten bewerken en draaien. Daar zijn die?mac mensen wel top in. Nadeel is en blijft de prijs en dat sommige software er niet voor te krijgen is. ?

Voor het vervoer naar gigs heb ik een Traktor tas gekocht van UDG. Pas lekker veel in, grote ?voor vak voor mijn Audio8DJ, Mijn beide X1s en kleine UDG tasje met mijn Kabels, USB Hub, Exterene 1TB Schijf, Adapters, Switchbox?en?USB sticks en SD?kaarten. Ook mijn Mini Maglight, Uberstand en Stekkerdoosje?passen er in. Kan ik op een gig alle kanten op. Traktor, Rekordsbox of gewoon Met CDJs met SD of USB.?Ook is het mooi dat die een Macbook lekker Dun is. Zo neemt die niet zoveel ruimte in.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-06-2011 @ 11:46:55 (21%)
ThirTeen    posted on 26-06-2011 13:23
Poster: Mixt-Ape
Ik morgen eindelijk mijn laatste. Ik ben moe, voel mij slecht en zie er niet uit dus het wordt tijd dat het gedaan is.

Ken het gevoel, wordt zo stilaan een beetje crankig Happy, laughing.
Music makes my day.
main    posted on 26-06-2011 14:10
wie zijn er allemaal naar awakefest geweest? damn, ida engberg en speedy j gingen lekker!!
Bootstrap    posted on 26-06-2011 14:51
Helaas, geen tijd voor awakefest en de dikke afters (Chateau Techno?Cool), zit nog hard aan mijn scriptie te werken. Morgen moet ik presenteren en donderdag moet de schriftelijke versie worden ingeleverd. Nog even doorknallen dus!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 26-06-2011 14:54
helaas, helaas! succes met je scriptie! was een top feestje! ida engberg ziet er trouwens niet alleen op foto's goed uit..
Winston    posted on 26-06-2011 16:26
De browser en finder van mac vindt ik zwak van opzet t.o.v. windows explorer. Ik kan oude wma files niet afspelen in iTunes, zeg maar de media player van mac.

Maar alle andere voordelen kloppen wel.

Wat ook leuk is, is de magnetische stroomplug.
Tic Toc
-FLoriZ-    posted on 26-06-2011 16:32
Logisch dat je geen Wma kan afspelen. Is een specifiek windows bestand. Je kan ook geen .exe openen op een Mac hea.
niiicola    posted on 26-06-2011 16:40
Het heet niet voor niets Windows Media Audio
wmv gaat ook niet kunnen: Windows Media Video
Gewoon.
User edit by niiicola on 26-06-2011 @ 16:41:17 (100%)
Winston    posted on 26-06-2011 17:38
Daarom speel ik nu muziek af op windows mediaplayer op de parallel machine.

Vraag me af hoe traktor moet worden geinstalleerd. Op de mac OS of op de windows 7 parallel virtual machine?
Tic Toc
-FLoriZ-    posted on 26-06-2011 17:44
Op Mac OS gewoon? Traktor draait op OS X.
Dolivieira    posted on 26-06-2011 18:03
Poster: Winston
De browser en finder van mac vindt ik zwak van opzet t.o.v. windows explorer. Ik kan oude wma files niet afspelen in iTunes, zeg maar de media player van mac.

Ja idd die die magnetische stroom plug die is ook zeker Top. Maar over die WMA files. Ik heb het nooit zo op WMA files gehad. Ik gebruik het meeste MP3, MP4, Ogg Vorbis, Aiff, Wave, Flag enz enz.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Limb-Girdle    posted on 26-06-2011 18:09
Morgen spannende dag... ik krijg dan mijn laatste resultaten terug die beslissend zijn voor mijn propedeuse.?Cool
Where the music meets the deejay!
mrmagix    posted on 26-06-2011 18:11
Simpelweg VLC of Gom-player downloaden en je hebt alle codecs bij de hand op je mac voor niet ondersteunde bestanden af te spelen. Je stelt ze gewoon in dat ze pas de kop op steken als je wmv of wma e.d. wilt afspelen. Voor de rest neemt iTunes het over. En wma is nu niet zoooveel gebruikt h? Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
ThirTeen    posted on 26-06-2011 19:34
Poster: Winston

Converteren die handel zou ik zeggen. Als je dat 1 keer doet ben je er ineens vanaf.
Music makes my day.
Winston    posted on 26-06-2011 22:03
Jaja, converteren is de beste oplossing, het zijn er net maar 60 of zo. De rest 100-den is mp3.

VLC moet erop zitten ja. Maar je kunt niet vanuit i-Tunes opstarten. De wma files zijn niet eens zichtbaar in iTunes.

Ja Traktor werkt in Mac. Ik vroeg het alleen maar i.v.m. de wma files die niet afspelen via iTunes.
Tic Toc
User edit by Winston on 26-06-2011 @ 22:04:55 (8%)
Bootstrap    posted on 26-06-2011 22:25
Poster: main
helaas, helaas! succes met je scriptie! was een top feestje! ida engberg ziet er trouwens niet alleen op foto's goed uit..

Thanks! Mooi dat het leuk was Happy, laughing
Henri_D    posted on 27-06-2011 01:20
Poster: LLCoolP
wat voor iets doe je precies in kader van automatisering >? robotica of dergelijken?

Is gewoon richting automatisering, geen extra afsplitsingen voorlopig, robotica enzo zijn vakken van masterjaar. Maar zie het vooral als proces controle enzo. Modellen opstellen van een proces en dan kijken om deze te gaan optimaliseren is groot deel van werk. Voor rest tjah, alles wat je bij industriele automatisering kan voorstellen. Maar dus niet echt richting domotica of iets dergelijks. Hoewel ik mss hierna twijfel om nog eens elektronica master bij te doen om dan nog meer met hui-automatisering bezig te zijn. Maar dat zijn niet echt dingen voor tijdens examens Thumbs Up hoe ik me nu voel stop ik er morgen mee moest ik kunnen lol. Na maandje examens heb je het serieus gehad, hiervoor batchelorproef die voor slapeloze nachten zorgde.?

@bootstrap, wat is onderwerp van je scriptie? heel veel suc6 alvast!
Aziaat    posted on 27-06-2011 01:27
Thah, ook nog op Henri? :p
Ik ben stik kapot van de examens...
Morgen mijn voorlaatste/laatste (allerlaatste is filosofie...)
Wordt nog een uur of twee doorbijten, 3uurtjes slaap en herhalen...
Henri_D    posted on 27-06-2011 09:20
Ja, leer vaak snachts (?Cool komt ervan als je overdag nogal veel van je tijd verspeelt). Mijn laatste is woensdag ook, vermogenelektronica, vreselijk saai vak maarja.?

Veel suc6 ook Aziaat! We zijn er bijna?Cool
Dyno    posted on 27-06-2011 10:15
Ik heb een paar oudere vinyls gekregen van mijn goede vriend en collega djrforce.
De meeste zijn testpressings en promos, maar ook een aantal 'gewone' 12'es.
Bijna alles is van het label Spinnin' Records.

Hier een 30 minuten mix van deze platen: http://youtu.be/ircBeCQmevQ

Mind you: ik draai hier deze platen voor het eerst, dus ik heb ze zelf nooit gehoord van te voren!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Limb-Girdle    posted on 27-06-2011 11:38
Yeah propedeuse binnen!?Cool
Where the music meets the deejay!
Bootstrap    posted on 27-06-2011 12:14
Poster: Henri_D
@bootstrap, wat is onderwerp van je scriptie? heel veel suc6 alvast!

Mijn onderwerp is de waarschijnlijke toekomstige ontwikkeling van biobrandstof in de luchtvaart. Heel interessant, maar wel erg lastig. Ik heb om 15:15 mijn presentatie vandaag?Cool Maar komt goed!
Tekhead    posted on 27-06-2011 13:24
Happy Birthday Esm?e
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 27-06-2011 13:27
Poster: Dyno
oudere vinyls?
Bijna alles is van het label Spinnin' Records.

kijk dat is nou een combinatie waar ik warm van word!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThirTeen    posted on 27-06-2011 14:17
Poster: Bootstrap
Mijn onderwerp is de waarschijnlijke toekomstige ontwikkeling van biobrandstof in de luchtvaart. Heel interessant, maar wel erg lastig. Ik heb om 15:15 mijn presentatie vandaag?Cool Maar komt goed!

Good luck. Happy, laughing
Music makes my day.

158 Users online: 89 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 4.089
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.697.480