De Late Leeuw Chatcorner Deel 51 (34/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

-FLoriZ-    posted on 14-05-2011 19:43
De Late Leeuw - een plek voor al jouw off-topic verhalen!

Wat we hier niet willen:

-Discriminatie van mensen/minderheden/diersoorten.
-BreEzaAahTaaAl, ABN is niet zo moeilijk te leren en er zit een vinkje met ABC boven je wysiwyg editor. Spellingscheck ;3
-Gevloek
-Mensen bashen, dat doe je maar via de pm/msn, of gewoon niet.

Voor als je vriendin een avond niet thuis is.

En om de traditie hoog te houden:

RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 14-05-2011 @ 19:45:41 (40%)
Mod edit by Xtremer on 18-05-2011 13:10 (1%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 51 ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 25-06-2011 11:10
Poster: Crazy
Hey Thijs, stickers zijn binnen en heb er al genoeg rondgestickert, vooral op plekken waar veel jongeren komen 16/25 jaar ong. dus als je in Rotterdam gaat organiseren heb je denk ik wel klantjesCool

Heel relaxt, bedankt man! We zijn serieus aan het kijken naar het organiseren van feesten in Rotterdam. We hebben contact met iemand die veel weet van de horeca daar en ??n van mijn collega's heeft net een kamer in het centrum gekregen. We denken dat de markt van technofeestjes in Rotterdam veel minder verzadigd is dan in Utrecht, denk jij dit ook? Zou je het misschien leuk vinden om over een tijdje mee te doen met een brainstormsessie van ons?

Poster: Bcurly
Thijs, probeer je daar nou iets mee te zeggen? Hahahah

Haha nee dat probeer ik niet, sorry daar lijkt het inderdaad wel op?Cool Ik denk dat ik bijna nooit meer slechte dagen heb omdat ik elke week een radioshow van een uur draai welke ik altijd in ??n take doe (behalve als er iets crashed wat misschien 1 keer gebeurd is toen ik nog Audacity gebruikte). Daardoor is de consistentie van mijn draaien echt heel erg vooruit gegaan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Crazy    posted on 25-06-2011 11:24
Poster: Bootstrap
Heel relaxt, bedankt man! We zijn serieus aan het kijken naar het organiseren van feesten in Rotterdam. We hebben contact met iemand die veel weet van de horeca daar en ??n van mijn collega's heeft net een kamer in het centrum gekregen. We denken dat de markt van technofeestjes in Rotterdam veel minder verzadigd is dan in Utrecht, denk jij dit ook? Zou je het misschien leuk vinden om over een tijdje mee te doen met een brainstormsessie van ons?

I'm in!

User edit by Crazy on 25-06-2011 @ 11:24:30 (2%)
Bootstrap    posted on 25-06-2011 11:25
Top! Zal nog wel even duren hoor, maar ik hou je op de hoogte Happy, laughing
LLCoolP    posted on 25-06-2011 11:49
he kut het regent, maarja gaan gewoon verder.
Was van plan zo meteen een clipje op te nemen omtrent mijn nieuwe verLimbode hit
Join the party and become famous!
Henri_D    posted on 25-06-2011 12:05
Pfff even aan het surfen op de apple shop...
Begin toch te twijfelen over aankoop van macbook pro wat, kom uit op een prijs van 2700 euro. Toch heel wat geld (15' met wat extra opties + office) ?

Iemand nog tips voor goeie alternatieven? Rekenkracht erg belangrijk (moet simulatie + reken software op gedraaid worden)
TimmyV    posted on 25-06-2011 12:56
Poster: Henri_D
Begin toch te twijfelen over aankoop van macbook pro wat, kom uit op een prijs van 2700 euro. Toch heel wat geld (15' met wat extra opties + office) ?

Iemand nog tips voor goeie alternatieven? Rekenkracht erg belangrijk (moet simulatie + reken software op gedraaid worden)

Ik zou zeggen, koop een Mac Pro en zet hem op wieltjes voor mobiliteit. Vind die 2700 echt belachelijk hoog.
Let's go f*cking mental
ThirTeen    posted on 25-06-2011 12:59

Surf eens wat rond buiten de site van apple, je vind zowieso betere specs voor evenveel geld. Of dezelfde specs voor minder geld. This maar hoe je het bekijkt.
Music makes my day.
Henri_D    posted on 25-06-2011 13:07
Ja ben nu wat aan het surfen. ( Die 2700 zit er wel nog die verlengde garantie ook bij, maar als ik macbook koop wil ik toch wel 3 jaar garantie).

Is laptop voor masterproef dusja, moet mathlab met simulink kunnen draaien vlotjes (met veel data). Snelle harde schijf (7200 of SSD voorkeur), liefst i7 processor, minimaal 4gig ram nodig,... Niet zo eenvoudig voor te vinden wat ik zoek.
User edit by Henri_D on 25-06-2011 @ 13:11:28 (1%)
Bootstrap    posted on 25-06-2011 17:51
Een 13' macbook pro met i7, 4gb ram en normale 5400rpm schijf kost 1499,-. Mijn maat heeft zo'n macbook en ik kan je vertellen dat hij echt retesnel is. Als je er dan zelf een snellere schijf in gooit kun je die 5400 als externe schijf gebruiken en ben je goedkoper uit. Die verlengde garantie zou ik lekker laten zitten, via consumentenrecht heb je die garantie ook alleen moet je dan na een jaar 50 euro onderzoekskosten betalen (in Nederland in ieder geval en volgens mij is dat Europese wetgeving). Veel mensen weten dat niet en kopen bij elk product wat je kopen een extra garantie, bij Dixons gebeurt dat ook vaak.
Tekhead    posted on 25-06-2011 18:17
Een 13' macbook pro met i7, 4gb ram en normale 5400rpm schijf kost 1499,-. Mijn maat heeft zo'n macbook en ik kan je vertellen dat hij echt retesnel is. Als je er dan zelf een snellere schijf in gooit kun je die 5400 als externe schijf gebruiken en ben je goedkoper uit. Die verlengde garantie zou ik lekker laten zitten, via consumentenrecht heb je die garantie ook alleen moet je dan na een jaar 50 euro onderzoekskosten betalen (in Nederland in ieder geval en volgens mij is dat Europese wetgeving). Veel mensen weten dat niet en kopen bij elk product wat je kopen een extra garantie, bij Dixons gebeurt dat ook vaak.

mooi gezegd boots.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Henri_D    posted on 25-06-2011 18:26
13' lijkt me persoonlijk echt niet lekr om voordurend op te gaan werken, iemand hier ervaring mee??
Is niet bedoeling dat ik hier telkens extra scherm aan ga hangen, doel van laptop is dat ik volledig eindwerk er op zal kunnen uitwerken (Zowel de tekstverwerking als dataverwerking, opbouw simulaties,...). Heb zelf een vrij krachte pc al op kot maar probleem is dat ik zowel tussen bedrijf, promotor, thuis en kot moet kunnen pendelen zonder telkens te moeten me zorgen maken als ik alles kan overzetten en als alles goed zal gekopieerd worden.?

Btw: mss domme vraag maar is die Mac os telkens x64? Mathlab geeft aan enkel hierop te draaien bij mac.
feestbeest    posted on 25-06-2011 18:49
Ik heb net een 13 inch, 15 4gig ram 320 5400 rmp mac book pro gekocht en ik moet zeggen ik ben te vreden! Alleen als ik echt heel veel open heb staan(Mircosoft office, spotify, traktor, msn(app), twitter, facebook(App), clueluxx, kalender, adressen boek, mail) dan kan hij soms een beetje lastig doen. Maar meestal dan staan ze nog open om ik die andere software net gebruikt hebt. gewoon even afsluiten en done. Hij is echt razend snel! Heb zelf ook gekeken naar de i7 versie maar er is mij verteld dat je dan beter voor de 15 inch kan gaan...

Over het scherm, groot genoeg. Al helemaal voor Traktor en DMX software. Groter is altijd beter en als je 15 inch kan betalen zou ik dat doen. Je krijgt een quad core(Dus ipv 2 prossesoren krijg je er 4) en een groter scherm.
Zelf ga ik er nog waarschijnlijk een ssd schijf in laten zetten met nog 4 gig ram. Dan schijnt hij echt supper snel te worden.

Logic moet nog komen, ben benieuwt hoe die gaat lopen op mijn mac zoals hij nu is. ?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
-FLoriZ-    posted on 25-06-2011 18:51
Ik kan op m'n dual core Traktor, Rekordbox, Msn, Twitter, iWork, Firefox, Eclipse, uTorrent, WavePad en nog een zooi anderen tegelijk laten lopen zonder ook maar ??n vertraging?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
feestbeest    posted on 25-06-2011 18:56
Nou, bij mij wordt hij dan soms even een kuurtje dat hij even 1sec op zich laat wachten. ik heb het dan niet over vastlopen
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Henri_D    posted on 25-06-2011 18:58
welja, probleem is dat ik net wat meer ga vragen van m'n pc dan een office pakket of gelijk wat door ??n programma. Vraag me af tot in hoeverre dit vlot zal werken, zeker als ik dan naar dual durf te gaan. Werk hier thuis met een quad 3.33ghz met 8gig ram x64 W7 ?voor dergelijke toepassingen. Als je op site van software gaat kijken vraagt mathlab alleen ook al een aanbevolen 3gig ram... als ik daar dan nog eens add-on simulink over gooi + eventueel met tekstverwerker bezig zijn... Ben wat bang van plots met een te lichte laptop te zitten waardoor ik een miskoop van 1500 euro heb.?

(Weet dat dit mss niet ideaal forum is voor dergelijke vragen maar zitten hier wel nog veel mensen met mac's en andere laptops dus vroeg ik maar even wat meningen, mocht iemand hier probleem mee hebben, let me know!)
Bootstrap    posted on 25-06-2011 19:21
@ Tekhead: dankje Happy, laughing

Je kunt hem altijd bestellen en hem wisselen als hij niet bevalt?Cool Of misschien ken je iemand die een zieke macbook heeft die je kunt lenen (als dat ?berhaupt mag)? Verder gebruik ik zelf een 13' macbook om 4 decks traktor sets mee te draaien, qua grootte vind ik het voor deze toepassing genoeg.

Het ligt er natuurlijk aan wat je ermee wil doen of het voor jou ook groot genoeg is, ik kan dat moeilijk voor je inschatten. Verder moet je je er bij neerleggen dat het je heel veel geld gaat kosten als je dezelfde prestaties als die van je pc op een laptop wil hebben. Je kunt ook genoegen nemen met iets mindere prestaties en wel het voordeel hebben van on-the-road kunnen werken. MacOSX 10.6.x is trouwens een 64 bit besturingsprogramma ja. Hier een stukje over deze kwestie.
Henri_D    posted on 25-06-2011 19:28
Ik kijk nog even rond en spring wel eens in apple center en m'n vaste pc shop binnen. Zie dan wat er uit de bus komt. Zelfde specs als m'n vaste pc zoek ik niet Cool dat zou gekkenwerk zijn. Moet gewoon nuttig zijn en bruikbaar voor m'n opdracht, hoe zeer ik het ook zou willen, voor internetten en wat tekstverwerking vind ik deze beestjes wat te duur. (Voor drive-in heb ik al vaste pc die ingebouwd zit dus zou deze totaal overbodig worden, lijkt me ook maar domme zet).?
Denk dat ik iemand ken die macbook pro 17' vorig jaar gekocht heeft als ik het goed heb, ga daar mss eens langs nog.

Maar thx alvast iedereen voor advies!
LLCoolP    posted on 25-06-2011 22:49
Wat bof ik dat ik mijzelf die Mac heb gekocht:p
Vandaag wat beelden in DH geschoten voor nieuwe film/clip
Echt super fijn werken in mijn studio en met FinalCut op de macbook pro.

Nu hopen dat als de plaat af is,
die ook zo aanslaat net zoals de vorige mashup / (verlimbode versie) :p
Dolivieira    posted on 25-06-2011 23:32

Bootstap. Ik heb precies gedaan wat jij zegt. Ik heb mijn Macbook 13'' i7 met 4 Ram gekocht en heb die Applecare ook lekker laten zitten. En ik ben nog steeds tevreden over de snelheid. Dan heb ik er nog geen eens een snellere schijf inzitten. Hij gaat vaak mee als ik de deur uitgaat. En zowel Traktor, Serato en Ableton werken zonder problemen op mijn MacBookPro. ik dacht ook eerst dat het scherm te klein zou zijn. Maar dat valt reuze mee. Het is echt mijn Kleine Mobiele Maatje geworden. Ik vind ook dat die grotere te duur zijn. Ik had het geld wel. Maar vond het niet waard om hem de grotere nu te kopen. Draai ik dalijk 3 keer per week voor een vette?gage dan kan ik altijd nog een grotere kopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-06-2011 @ 23:34:49 (19%)
Bootstrap    posted on 25-06-2011 23:38
Ja ik vind het juist ideaal dat ik hem gewoon in een hoes kan stoppen en dan in een rugzak mee kan nemen Happy, laughing Echt heerlijk draagbaar die 13' macbookjes. Mijn maat heeft dezelfde macbook als jij hebt met een 5400rpm schijf, man man wat is dat ding snel! Om even een vergelijking te maken: mijn 1,5 jaar oude macbook met 2,4GHz ,4 gig intern en 7200rpm schijf haalt met de visuele performance software van mijn broertje een framerate van ongeveer 100, die van mijn maat een framerate van 250?Cool Je zou het misschien niet zeggen, maar voordat ik mijn eerste macbook had was ik behoorlijk sceptisch over apple computers, nu wil ik niet anders meer.
ThirTeen    posted on 26-06-2011 07:46
Ik kijk nog even rond en spring wel eens in apple center en m'n vaste pc shop binnen. Zie dan wat er uit de bus komt. Zelfde specs als m'n vaste pc zoek ik niet Cool dat zou gekkenwerk zijn. Moet gewoon nuttig zijn en bruikbaar voor m'n opdracht, hoe zeer ik het ook zou willen, voor internetten en wat tekstverwerking vind ik deze beestjes wat te duur. (Voor drive-in heb ik al vaste pc die ingebouwd zit dus zou deze totaal overbodig worden, lijkt me ook maar domme zet).?
Denk dat ik iemand ken die macbook pro 17' vorig jaar gekocht heeft als ik het goed heb, ga daar mss eens langs nog.

Maar thx alvast iedereen voor advies!

Studeren, matlab en simulink gebruiken. To me it sounds like an engineer!. Wat studeer je en waar?

Over je macbook. Koop gewoon lekker een 13 inch en zet er een fijn schermpje naast. Ik heb mezelf gisteren een 24 inch extra monitor led scherm aangeschaft. Heb nu nog een 15 inch pc, maar als die het begeeft wordt het een 13 inch laptop (mac of niet ben ik niet zeker van). Is gemakkelijke vervoerbaar, en werkt super nice in combinatie met het grote scherm. Zo kan je je command-window op het ene scherm kletsen en het andere zet je editor zet je op het andere. Werkt zeer handig. Thuis pik ik altijd het scherm van de pc Happy, laughing.
Music makes my day.
Henri_D    posted on 26-06-2011 09:18
Ga nu beginnen aan master automatisering, in kaho st-lieven te gent. Ga dus mee met unief van leuven lol.?
Heb nog 1 examen te gaan en de batchelor is binnen (mits eventueel nog wat herexamens haha).

Wat doe jij?
LLCoolP    posted on 26-06-2011 10:10
Ga nu beginnen aan master automatisering, in kaho st-lieven te gent. Ga dus mee met unief van leuven lol.?
Heb nog 1 examen te gaan en de batchelor is binnen (mits eventueel nog wat herexamens haha).

Wat doe jij?

wat voor iets doe je precies in kader van automatisering >? robotica of dergelijken?
ThirTeen    posted on 26-06-2011 10:13
Ik studeer bugerlijk werktuigkunde - elektrotechniek in Leuven.
Hopelijk ga ik ook naar mijn master na de herexamens Winking my eye.

Nog tot woensdag knallen. En dan... party Winking my eye
Music makes my day.
Mixt-Ape    posted on 26-06-2011 11:07
Ik morgen eindelijk mijn laatste. Ik ben moe, voel mij slecht en zie er niet uit dus het wordt tijd dat het gedaan is.

267 Users online: 124 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 11.522
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.704.913