DMX >PC > Software, welke keuzen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 04-05-2011 19:56
Aangezien ik deze zomer voor mijn entertainment bedrijf een degelijke drive in show wil aanbiede met alles erop en eraan ben ik van plan nu lampen aan te gaan schaffen.

Deze wou ik dan graag via pc willen bedienen.
Wat is de beste aankoopset voor:? DMX>Interface> PC???? inclusief programma?

De bedoeling is om 4 led panelen aan te schaffen:
(aangezien deze een laag verbruik hebben, verschillend kleuren geven en erg plat zijn; fijn voor in partytenten dus!

heb al een en ander gegoogeld en denk dat de volgende lampen wel geschikt zijn.
American DJ Profile Panel RGB LED paneel
of de?(maar eigenlijk geen idee wat tussen deze het verschil is buiten de prijs dan:
American DJ Mega Panel LED lichteffect

Ik zou graag programma's willens schrijven voor simpele looplampen,
maar ook dat je per vakje? 1/6 van het paneel kunt besturen bv voor een tetris achtige show.

Welk?progamma kan ?het beste aanschaffen voor het meeste uit deze panelen te halen?
Join the party and become famous!

What do you think about DMX >PC > Software, welke keuzen? ??

Vote :   

niiicola    posted on 04-05-2011 20:09
Het enige verschil tussen de Profile en de Mega panel is dat de profile 5mm leds heeft en de mega panel 10mm leds.
De mega panel is dus ook zo'n 2 keer zo fel.
Qua dmx software heb je zo veel keus. Wat is je budget?
Gewoon.
LLCoolP    posted on 04-05-2011 20:20
Poster: niiicola
Het enige verschil tussen de Profile en de Mega panel is dat de profile 5mm leds heeft en de mega panel 10mm leds.
De mega panel is dus ook zo'n 2 keer zo fel.
Qua dmx software heb je zo veel keus. Wat is je budget?

Aha zow feller dus, ik was al aan het kijken zelfde aantal leds alleen duurder:SMaar de: profile kun je wel opdelen in vakken h??leek me mooier met effecten

budget. .? .tja max 200 euro voor software + dongel of hoe ze dat noemen
User edit by LLCoolP on 04-05-2011 @ 20:24:16 (19%)
Mathiz    posted on 04-05-2011 21:09
Wat ik zou doen in jouw geval is magicq downloaden, de software van chamsys. Chamsys is naast grandMA DE professioneelste oplossing die er is... voordeel van chamsys tov grandMA is dat magicq bijna met elke dmx dongle overweg kan in tegenstelling tot grandMA wat enkel zijn eigen systemen ondersteund. Koop dan een goedkope usb entec dongle en je hebt voor 55 euro een setup waarmee je bijna hetzelfde mee kan als de grootste systemen die er zijn .
LLCoolP    posted on 04-05-2011 21:28
Poster: Mathiz
Wat ik zou doen in jouw geval is magicq downloaden, de software van chamsys. Chamsys is naast grandMA DE professioneelste oplossing die er is... voordeel van chamsys tov grandMA is dat magicq bijna met elke dmx dongle overweg kan in tegenstelling tot grandMA wat enkel zijn eigen systemen ondersteund. Koop dan een goedkope usb entec dongle en je hebt voor 55 euro een setup waarmee je bijna hetzelfde mee kan als de grootste systemen die er zijn .

Oke ik heb de site bekeken. is dat die software gratis te downlaoden of is dat de Trial?
Zou wel mooi zijn, kastje van 50euro nog kopen en klaar.

Werk je zelf ook met dit programma Mathiz?

User edit by LLCoolP on 04-05-2011 @ 21:30:11 (3%)
niiicola    posted on 04-05-2011 22:00
Poster: LLCoolP
Aha zow feller dus, ik was al aan het kijken zelfde aantal leds alleen duurder:SMaar de: profile kun je wel opdelen in vakken h??leek me mooier met effecten

budget. .? .tja max 200 euro voor software + dongel of hoe ze dat noemen

Die mega panel kan je ook leuke effecten mee maken hoor, hetzelfde als de profile.
Alles is hetzelfde (zelfs het merk) behalve de prijs en grootte leds
Gewoon.
Mathiz    posted on 07-05-2011 20:13
Poster: LLCoolP
Oke ik heb de site bekeken. is dat die software gratis te downlaoden of is dat de Trial?
Zou wel mooi zijn, kastje van 50euro nog kopen en klaar.

Werk je zelf ook met dit programma Mathiz?

op het werk werk ik met de mq100 van chamsys met extra wing... de software is geen trial versie ... wel zijn er kleine beperkingen (amper) als je geen wing hebt...
spilo    posted on 08-05-2011 15:37
Ik gebruik in 2 dancings sunlite suite, is 250~ dacht ik, niet zeker... Is ook h??l uitgebreid Happy, laughing
LLCoolP    posted on 12-05-2011 20:34
Kijk eens wat een antwoorden de keuzen is een reuzen!

Zojuist 4x American DJ Mega Panel LED lichteffect besteld + dmx kabels.

Alleen welk usb kastje+ software is me nog steeds niet duidelijk.
hopelijk kom ik daar ook snel achter.
maarja de lampen zijn ook los te gebruiken dus dat zal wel even gaan zo
?
mp    posted on 13-05-2011 21:49
hey llcoolp, ik zou doorsparen voor een chamsys magiq pc-wing,en daarmee je lampen aansturen,als je dan ooit nog heads,wash,of dergelijke koopt kan je perfect al je shows en licht patchen met de controller.
let wel: als je chamsys koopt dat je even gaat moeten oefenen voor je het onder de knie hebt,daar de software op zich al mega uitgebreid is (werk er zelf wekelijks mee)

hopelijk help ik je hiermee toch iets verder,
MP
elke dag is een feest!!

This is an old Topic

No new postings for 5.113 days.
 Post CommentThat would be 170.4 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 28 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 60.395
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.347