wat kan ik allemaal zonder DJ Gear? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwillem    posted on 03-01-2006 00:28
ik ben nu nog geen dj maar heb over een paar maanden men setje mischien bij elkaar gespaart.
en nu vraag ik me af.
kun je ook een beetje muziek maken zonder een djset of leuk dingen doen met muziek zonder een dj set..

Happy, laughinghopenlijk weten jullie nog leuke programmatjes

What do you think about wat kan ik allemaal zonder DJ Gear? ??

Vote :   
Rhino    posted on 06-01-2006 15:43
Nou ehhh doe eens een gooi !
-Gitaar spelen.
-Human beatboxen
-zingen
-drummen

en zo voort!
Happy, laughing
Rhino    posted on 06-01-2006 15:52
waarom is mixen met software nu weer fake Confused??
het gaat er niet om hoe je iets doet maar WAT je doet !
een mix die mensenhanden te buiten gaat kan voor het oor absoluut strelend zijn, je zou je zelf te kort doen als je m liet liggen.
2 many dj,s is toch ook gewoon vette shit , en daar zit ook al een hoop voorwerk in .
Wel iedereen gaat loS
thats the issue!

Dj,s denken dat ze sterren zijn en handelen te vaak zo, ze zijn bng om voor gek te staan met een laptop.
of bang dat ze fake over komen

Ik ga er altijd van uit :ALLES IS MOOI ZOLANG JE OREN NIET PROTESTEREN.
JUST ENJOY THE FUCKIN MUSIC PLEASE!!
Happy, laughing
Rhino    posted on 06-01-2006 15:55
overigens eenzelfde discussie is jaren geleden al gevoerd toen de vinyl purist de CD-jock afzeekomdat het mixen met cd neuspeuteren zou zijn \.
Discussies in dezelfde strekking zullen ook altijd blijven bestaan.

Men is bang voor veranderingen, en daardoor minder creatief.
Maak je als eerste gebruik van veranderingen dan zou je wel eens opgemerkt kunnen worden.
THINK POSITIVE!

Ramon72    posted on 06-01-2006 17:09
Poster: Rhino
waarom is mixen met software nu weer fake Confused??
het gaat er niet om hoe je iets doet maar WAT je doet !
een mix die mensenhanden te buiten gaat kan voor het oor absoluut strelend zijn, je zou je zelf te kort doen als je m liet liggen.
2 many dj,s is toch ook gewoon vette shit , en daar zit ook al een hoop voorwerk in .
Wel iedereen gaat loS
thats the issue!

Dj,s denken dat ze sterren zijn en handelen te vaak zo, ze zijn bng om voor gek te staan met een laptop.
of bang dat ze fake over komen

Ik ga er altijd van uit :ALLES IS MOOI ZOLANG JE OREN NIET PROTESTEREN.
JUST ENJOY THE FUCKIN MUSIC PLEASE!!
Happy, laughing

Ben het eigenlijk wel met je eens Rhino.

Het doet me denken aan de tijd dat we mixen maakten met een bandrecoder + een knipsetje + plakband. Je moest wel waanzinnig creatief zijn (en geduld hebben) om je mix strak je laten klinken. Ik heb het idee dat DJ's te veel geholpen worden door de apparatuur, wat overigens ook wel weer mogelijkheden tot creativiteit beidt, maar daardoor ook zich een betje makkelijk er van af doen. "Als het ene plaatje maar lekker overloopt in het andere plaatje", zeg maar. DJ zijn is echter veel meer!

Maar goed laten we geen lezing houden, hier... Ik vermoed dat een groot aantal DJResource gebruiker nog ergens in de mid-tienerjaren leeft en daar is niets mis me. Ze komen er vanzelf wel achter, zolang ze het maar voor de muziek doen, niet?
Rhino    posted on 06-01-2006 17:16
quote Ramon:Het doet me denken aan de tijd dat we mixen maakten met een bandrecoder + een knipsetje + plakband.

Shake hands mate , that good old revox met basf tapes!
Ik heb er nog zeeeer apparate maaksels van liggen

En ja wij kennenden de loop ook al , de tapelus strak trekken over de kop met behulp van je potlood , soms als je een lange loop had stond je een meter van de machine vandaan en kon je niet meer bij de schuif van je mixer hahahahaha , ging je toch naar je schuif dan hing je loop slap !......DIKKE LOL !~
Happy, laughing
Ramon72    posted on 06-01-2006 17:51
Ik voel een stukje nostalgie opkomen ...
Tranen in mijn ogen dat mun B77 defect was... heb toen een godsvermogen uitgegeven aan een Akai S950 en later S1000, want daar ging het toen toch een beetje heen.
eAs    posted on 06-01-2006 19:23
Pfff
Rhino, Ramon ..
Jullie praten over dingen ver voor mijn tijd .. hahah maar klinken me als mooie herinneringen ..

@Rhino

Net wat je zegt .. Is ben Liebrand Fake ? nee toch ..
Muziek is muziek .. gemixt met 2 spelers of met een top maakt toch geen zak uit.
Het gaat om het gevoel dat het bij je los maakt .. that's it !!
Enjoy the Music
djwillem    posted on 06-01-2006 23:02
efffe ontopic
:Dmaar ik gebruik alleen of wil alleen computerprogramma`s gebruiken omdat ik nog geen dj set heb. en zo leer ik beetje bij beetje weer meerWinking my eye
Illusion    posted on 07-01-2006 14:10
@ Rhino, je krijgt niet de echte feeling van het mixen, t?s gewoon alles met de muis, en je hebt natuurlijk ook 2 geluidskaarten nodig.

@ djwillem, een pc mix programma, is natuurlijk wel handig om even te kijken hoe alles eigenlijk werkt, en om te zien wat je allemaal nodig hebt. Je kan een beetje een paar dingetjes uitproberen, en zo leer je inderdaad een beetje.

Maar om echt te leren mixen, zou ik je gewoon aanraden om lekkr door te sparen voor een Dj-Setje.

Succes

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djwillem    posted on 07-01-2006 17:49
Poster: Djillusion
@ Rhino, je krijgt niet de echte feeling van het mixen, t?s gewoon alles met de muis, en je hebt natuurlijk ook 2 geluidskaarten nodig.

@ djwillem, een pc mix programma, is natuurlijk wel handig om even te kijken hoe alles eigenlijk werkt, en om te zien wat je allemaal nodig hebt. Je kan een beetje een paar dingetjes uitproberen, en zo leer je inderdaad een beetje.

Maar om echt te leren mixen, zou ik je gewoon aanraden om lekkr door te sparen voor een Dj-Setje.

Succes

:Pdaar ben ik ook mee bezig
Rhino    posted on 10-01-2006 15:28
Quote Djillusion:  en je hebt natuurlijk ook 2 geluidskaarten nodig.

Rhino:je hebt geen twee gekluidskaarten nodig hoor.
op 1 gaat ook prima , al je bijvoorbeeld mixmeister of wat dan ook gebruikt.
2 geluidskaarten zijn pas eventueel(dus niet bij voorbaat)nodig als je het signaal extern wil maken en de output van nummer A met B wil mixen op een hardware mixer(Dj mixer bijvoorbeeld)
Overigens kan dat ook op een enkele kaart hoor met multiple output.
Maar goed , daar had je het niet over , je had het over ``alleen maar muizen ``, dus neem ik aan dat je het hebt over mixen maken binnen het systeem., en dat gaat dus prima op een enkele kaart!
Illusion    posted on 10-01-2006 16:05
Ben ik het niet mee eens, als je simpel wil mixen dan hoef je geen 2 kanalen te beluisteren, maar als je niet 2 verschillende kanalen kan beluisteren, kan je ook geen perfecte mix maken. Het kan wel, maar dan moet je het 2e nummer eerst door de andere heen horen.

En volgens mij moet je wel 2 geluidskaarten hebben.
Camino    posted on 11-01-2006 01:16
Ik zou PCDJ aanraden als je uiteindelijk doel mixen op een set is... het lijkt heel erg veel op een dubbele cd speler met een mixertje... verder heb je hiermee de mogelijkheid om je geluid te splitsen, zodat je een (mono) voorbeluisteringskanaal hebt en een (mono) kanaal dat naar je speakers kan.
Illusion    posted on 11-01-2006 11:57
die is toch van pioneer?
Rhino    posted on 11-01-2006 13:07
Rhino    posted on 11-01-2006 13:41
quoteILLusion:
Ben ik het niet mee eens, als je simpel wil mixen dan hoef je geen 2 kanalen te beluisteren, maar als je niet 2 verschillende kanalen kan beluisteren, kan je ook geen perfecte mix maken. Het kan wel, maar dan moet je het 2e nummer eerst door de andere heen horen.
En volgens mij moet je wel 2 geluidskaarten hebben.

2 illusion :goed om dan maar echt af te sluiten en omdat je zo verdomd eigenwijs bent zou ik zeggen lees eens een book voor newbe,s over geluidskaarten !
dan zal je zien dat je niet twee kaarten nodig hebt, er bestaan namelijk ook gewoon nog kaarten met multiple outputs zoals ik al eerder vermelde.
In het boek dat ik je voorschrijf staat wat dat is , dan kom je erachter dat je eerst moet lezen en dan pas moet posten !
zo nu ben ik echt weg !
je denk over dingen en neemt vervolgens aan dat ze werken zoals jij je bedacht had .
dat is ook reden waarom ik je vaak tegenkom in kansloze topics.
what ever,......
User edit by Rhino on 11-01-2006 @ 13:44:43 (54%)

This is an old Topic

No new postings for 7.198 days.
 Post CommentThat would be 239.9 months
or a whopping 19.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

254 Users online: 42 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 106.690
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.758.702