Review: Bambamstudio (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 24-03-2011 12:11

BamBam Studio

Dinsdag 22 maart was het zo ver, we mochten een dagje naar marc?s studio. We voelden ons als kinderen in een speelgoedwinkel, niet normaal! Al die synths, mixer, heilige handgemaakte monitoren, echt een droomstudio. We hebben er uren gepraat over de wereld waar Marc in leeft, over de muziek wereld, over zijn carri?re, over dj?en, en natuurlijk over componeren en arrangeren (produceren is niet helemaal de juiste term, hier zijn we ook achtergekomen!)
uiteraard ook zelf mogen aanschouwen hoe de man te werk gaat. Vooral hoe snel en effici?nt hij te werk ging viel ons op, nummers maken gaat aan de lopende band zolang je maar weet hoe! Ook een tip die hij ons mee gaf was: niet denken, maar doen! Muziek hoort uit je lichaam te komen, niet uit je hersenen.

Conclusie: deze man is briljant. Hij heeft ons nieuwe producties laten horen: ziek. Welke tracks hij zoal gemaakt heeft, en voor wie, dat zijn dingen die Marc niet openbaar hoeft te hebben, en terecht.
Maar geloof ons maar: het is geweldig! Het meeste indruk maakte nog wel dat je echt praat met iemand die er iets vanaf weet, je leert continue. Als je een vraag stelde over een bepaald onderwerp kregen we meteen een gedetailleerde uitleg, daarnaast liet hij daar ook wat voorbeelden van horen. Zo hebben we ook verschillende trucjes geleerd hoe je bepaalde technieken het beste toe kan passen of bijvoorbeeld een drive in je nummer kan maken! Hij doet dingen dat je denkt, ?ooooh, is het zo makkelijk??, waar jij dat zelf nooit snapte.

Het was voor ons echt een eer om dit mee te mogen maken, en voor de mensen die nog hun twijfels hebben over marc, da?s nergens voor nodig.

Ka?n en Luuk
User edit by main on 25-03-2011 @ 13:00:46 (2%)

What do you think about Review: Bambamstudio ??

Vote :   2 members like this  

kuituhh    posted on 11-04-2011 17:01
Wat is menselijker maken? Dat is natuurlijk essentieel om te weten. Zo geef je naar mijn idee nog geen antwoord.
Spin that Sh!t BAM!
main    posted on 11-04-2011 17:15
Poster: main
als je een standaard beatje maakt is alles recht op de tel, als je dit menselijker maakt (inspelen) dan klinkt het meteen levendiger.

Sebasz    posted on 11-04-2011 19:18
als je inspeelt quantize je het ook neem ik aan, dus dan klinkt het nog altijd hetzelfde opzich.. hangt wel af van de mate van je quantize ofc?Cool
main    posted on 11-04-2011 19:35
delen wel quantizen en andere delen weer niet is key!
Maikelxxl    posted on 12-04-2011 10:05
Bam Bam is een van de weinige hier wie mij echt helpt en me begrijpt.
Echt geweldige review trouwens
Epocs    posted on 13-04-2011 21:41
Met andere woorden gebruik optie swing? of zit ik nu weer verkeerd?
Denk dat die man zeker wel veel studio kennis heeftWinking my eye
Dikke respect daarvoor!
thomassmith    posted on 13-04-2011 21:49
Leuke review,

Ben nu stiekem wel benieuwt naar wat releases van Marc. Iemand enig idee hoe ik deze zou kunnen vinden?
main    posted on 13-04-2011 22:45
Poster: Epocs
Met andere woorden gebruik optie swing? of zit ik nu weer verkeerd?
Denk dat die man zeker wel veel studio kennis heeftWinking my eye
Dikke respect daarvoor!

klopt! maar dan 'homemade', waardoor t niet standaard fl klinkt! en t vervelende (en gelukkige) aan de swing is dat het geen invloed heeft op de pianoroll. met percussie heb je toch altijd van die ritmes die alleen in de pianoroll kunnen waardoor de swing dus onbruikbaar is...

@thomassmith: je hebt er vast een paar gehoord, niet te vinden.
Epocs    posted on 13-04-2011 23:33
Maar met andere woorden gewoon alles zelf op een keyboard intikken en vervolgens NIET OVERDREVEN rechtslepen (quantize).
bambamstudio    posted on 13-04-2011 23:36
Ook ja, maar je kunt ook met velocity's werken van de individuele geluiden. Zo creeer je ook vette grooves.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
kobuz    posted on 13-04-2011 23:59
Moet gelijk aan deze cubase tutorial denken bij bovenstaande posts Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.140 days.
 Post CommentThat would be 171.3 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.114
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.488