Review: Bambamstudio (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 24-03-2011 12:11

BamBam Studio

Dinsdag 22 maart was het zo ver, we mochten een dagje naar marc?s studio. We voelden ons als kinderen in een speelgoedwinkel, niet normaal! Al die synths, mixer, heilige handgemaakte monitoren, echt een droomstudio. We hebben er uren gepraat over de wereld waar Marc in leeft, over de muziek wereld, over zijn carri?re, over dj?en, en natuurlijk over componeren en arrangeren (produceren is niet helemaal de juiste term, hier zijn we ook achtergekomen!)
uiteraard ook zelf mogen aanschouwen hoe de man te werk gaat. Vooral hoe snel en effici?nt hij te werk ging viel ons op, nummers maken gaat aan de lopende band zolang je maar weet hoe! Ook een tip die hij ons mee gaf was: niet denken, maar doen! Muziek hoort uit je lichaam te komen, niet uit je hersenen.

Conclusie: deze man is briljant. Hij heeft ons nieuwe producties laten horen: ziek. Welke tracks hij zoal gemaakt heeft, en voor wie, dat zijn dingen die Marc niet openbaar hoeft te hebben, en terecht.
Maar geloof ons maar: het is geweldig! Het meeste indruk maakte nog wel dat je echt praat met iemand die er iets vanaf weet, je leert continue. Als je een vraag stelde over een bepaald onderwerp kregen we meteen een gedetailleerde uitleg, daarnaast liet hij daar ook wat voorbeelden van horen. Zo hebben we ook verschillende trucjes geleerd hoe je bepaalde technieken het beste toe kan passen of bijvoorbeeld een drive in je nummer kan maken! Hij doet dingen dat je denkt, ?ooooh, is het zo makkelijk??, waar jij dat zelf nooit snapte.

Het was voor ons echt een eer om dit mee te mogen maken, en voor de mensen die nog hun twijfels hebben over marc, da?s nergens voor nodig.

Ka?n en Luuk
User edit by main on 25-03-2011 @ 13:00:46 (2%)

What do you think about Review: Bambamstudio ??

Vote :   2 members like this  

Gidi    posted on 24-03-2011 12:20
leuk verhaal en mooie ervaring!
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Tekhead    posted on 24-03-2011 12:45
Leuk zo een dagje.
Ben er zeker van dat Marc weet waarover hij praat en dat hij een vakman pur-sang is die je niet zomaar wat voorlult, maar dat je er echt wat aan hebt, aan wat hij verteld en laat zien.?Ik zou dergelijke vakman ook wel eens willen bezig zien en horen, alleen BamBam en Mezelf, dat klikt niet echt goed samen, jammer maar helaas.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 24-03-2011 @ 12:46:57 (11%)
Gidi    posted on 24-03-2011 12:48
beter een goede buur dan een verre vriend zeg ik maar altijd.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
main    posted on 24-03-2011 14:55
Poster: Gidi
leuk verhaal en mooie ervaring!

was t zeker! wat een topdag!
Estacy    posted on 24-03-2011 16:16
klinkt als een geslaagde dag! ben er ook van overtuigd dat qua 'componeren en arrangeren' (maar ik blijf het lekker producen noemen :P) er op dit forum geen betere dan Marc te vinden is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 24-03-2011 17:10
zeker niet! nu ik gezien en gehoord heb wat voor releases hij heeft en waar hij allemaal gedraaid heeft is marc hier 100% zeker degene met de meeste ervaring!
MaximDJ    posted on 24-03-2011 17:53
Mooi verhaal om zo te lezen! Wordt nu wel nieuwschierig haha. Waarom waren jullie daar dan? Gewoon een dagje uit?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
venzi    posted on 24-03-2011 17:59
leuk uitstapje ja:D
main    posted on 24-03-2011 18:11
Poster: MaximDJ
Mooi verhaal om zo te lezen! Wordt nu wel nieuwschierig haha. Waarom waren jullie daar dan? Gewoon een dagje uit?

er was wat heen en weer gezeur tegen bambam dat hij eens wat van zich moest laten horen. ik had m al eerder gevraagd of ik ooit langs mocht komen, en daarom nodigde hij me uit op voorwaarde dat ik review schreef!
Bonchanoize    posted on 24-03-2011 19:02
Ik studeer journalistiek, mag ik ook eens komen?? :P
Let the magic begin
Tekhead    posted on 24-03-2011 19:11
Een interview met en over Marc, mss als schoolopdracht, kan een mooi artikel worden, zijn kennis is onmiskenbaar.
Dj_Fantasy    posted on 24-03-2011 19:19
Kan dit alleen maar bevestigen!
Kom geregeld over de vloer bij Marc, en het is een super toffe kerel!!!
Met de nodige know how op alle gebieden.
dj2dj.nl
Bonchanoize    posted on 24-03-2011 19:19
Dat kan ik me voorstellen. Als ik ooit een opdracht krijg in die aard (bijvoorbeeld: interview je idool), denk ik misschien eens aan Bambamstudio
Let the magic begin
Lucalicious    posted on 24-03-2011 22:34
was idd echt een top dag!
juless    posted on 25-03-2011 11:07
klinkt goed, vind het persoonlijk nog steeds beetje gek dat hij zijn nummers niet eens wil laten horen ben namelijk wel benieuwd. Maar dat is een keuze die je maakt natuurlijk!
main    posted on 25-03-2011 11:29
dat kan ik je heel simpel uitleggen, marc heeft namelijk zelden een release op z'n eigen naam, vandaar dat je m ook bijna niet kunt vinden via google e.d.!
User edit by main on 25-03-2011 @ 13:00:18 (4%)
Tekhead    posted on 25-03-2011 11:31
amai marc, leuke commentaar he Happy, laughing
Jizzy    posted on 25-03-2011 20:52
Beetje jammer dat mensen eerst bij hem op bezoek moeten, hij moet zich dus bewijzen/ballotagecommissie,? voordat hij wordt geloofd. Er zijn meer mensen die tracks voor andere maken. Indien je dat doet is het wel zo netjes om geen namen te gaan noemen. Tevens kan het heel onverstandig zijn als je nog werk wilt blijven houden Smile
User edit by Jizzy on 25-03-2011 @ 20:56:43 (41%)
main    posted on 25-03-2011 20:55
en daarom was dit dus handig op marc's deel. hij moet zich niet bewijzen, hij werd alleen lichtelijk (en onterecht) afgezeken en dat leverde een mooi dagje studio op.

waarom zo negatief als ik vragen mag?
Jizzy    posted on 25-03-2011 20:59
Poster: main
en daarom was dit dus handig op marc's deel. hij moet zich niet bewijzen, hij werd alleen lichtelijk (en onterecht) afgezeken en dat leverde een mooi dagje studio op.

waarom zo negatief als ik vragen mag?

Om het geen wat ik schrijf in mijn vorige post en je geeft het antwoord zelf al 'hij werd alleen lichtelijk (en onterecht) afgezeken'.
User edit by Jizzy on 25-03-2011 @ 21:01:00 (19%)
main    posted on 25-03-2011 21:19
Poster: Jizzy
Om het geen wat ik schrijf in mijn vorige post en je geeft het antwoord zelf al 'hij werd alleen lichtelijk (en onterecht) afgezeken'.

oke, dan respecteer ik je mening
Epocs    posted on 11-04-2011 01:28
Leuke verslag! Ook leuk om te lezen ben dan wel onzettend nieuwsgierig naar het ''drive'' gedeelte:D
main    posted on 11-04-2011 08:07
dan moet je 1 ding in je achterhoofd hebben, laat het menselijk klinken
Epocs    posted on 11-04-2011 14:13
Hoe bedoel je?
main    posted on 11-04-2011 16:32
als je een standaard beatje maakt is alles recht op de tel, als je dit menselijker maakt (inspelen) dan klinkt het meteen levendiger.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

98 Users online: 13 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 24.118
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.923.580