lichten kopen of niet?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maxmantz    posted on 23-03-2011 18:06
beste DJR'ers,

ik wil graag even jullie advies/mening. Ik draai ongeveer 2 feesten per maand en wil weten of ik moet uitbreiden met licht er bij of uitbreiden naar prof spullen.
mijn set-up op dit moment is:
-?jb systems mcd 200
- Citronic mpcd-s3 ( praktisch hetzelfde al de mcd 200)
- Behringer DJX 750
- Citronic hp 500 ( die ga ik zowiezo vervangen)

Wat kan ik het beste doen?

What do you think about lichten kopen of niet? ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 23-03-2011 18:09
Dat ligt eraan wat je wilt bereiken Winking my eye Wil je een Drive-in of wil je gewoon op kleine feestjes en bij mensen thuis draaien
Party Sensations. Excellence in entertainment.
maxmantz    posted on 23-03-2011 18:42
ik wil wel zo snel mogelijk in de clubs draaien, maar ik wil graag ervaringen weten over jullie 'geschiedenis'
tek-zotic    posted on 23-03-2011 19:14
Poster: maxmantz
ik wil wel zo snel mogelijk in de clubs draaien, maar ik wil graag ervaringen weten over jullie 'geschiedenis'

de weg naar een club is heel moeilijk + ik las dat je soms met gemixte cd's mixt, daaruit kan ik maken dat je nog lang niet genoeg ervaring hebt om in een club te draaien
maxmantz    posted on 23-03-2011 19:26
nee, maar ik wil zegmaar 'the road to the top' weten, hoe zijn jullie bij de clubs gekomen. Soort 'stappenplan' met wanneer zijn jullie begonnen met producen en na hoeveel jaar draaien jullie in de clubs terecht zijn gekomen.

enneh, ik draai niet alleen met gemixte cd's, heb ook veel van dance-tunes en beatport, maar ik heb geen verstand van hardstyle, dus wou een cd hebben met veel nummers, zodat ik af en toe een hardstyle nummer kan toevoegen. ben een house dj, maar als ze hardstyle willen...
DJSHAK3S    posted on 23-03-2011 20:03
1 member likes this  simpel stappenplan:
1: oefenen thuis
2: oefenen thuis
3: wat andere kleine feestjes om te leren om op je publiek in te spelen
4: in?een caf? gaan draaien
5: reclame maken bij clubs visitekaartjes een demo etc etc.

Dit denk ik zo ongeveer
maxmantz    posted on 23-03-2011 20:07
maar is licht erbij een stap die goed te skippen is? dus eerder uitbreiden naar pioneer etc. dan licht erbij, als je sneller wilt 'groeien'
MaximDJ    posted on 23-03-2011 20:09
nee, maar ik wil zegmaar 'the road to the top' weten, hoe zijn jullie bij de clubs gekomen. Soort 'stappenplan' met wanneer zijn jullie begonnen met producen en na hoeveel jaar draaien jullie in de clubs terecht zijn gekomen.

enneh, ik draai niet alleen met gemixte cd's, heb ook veel van dance-tunes en beatport, maar ik heb geen verstand van hardstyle, dus wou een cd hebben met veel nummers, zodat ik af en toe een hardstyle nummer kan toevoegen. ben een house dj, maar als ze hardstyle willen...

We zijn iig niet richting de Clubs gekomen met eigen lichten denk ik zo Winking my eye Dan kom je bij de Drive-in top
Party Sensations. Excellence in entertainment.
maxmantz    posted on 23-03-2011 20:12
en dat in de caf?s draaien is na +- 3 jaar voor publiek draaien?denk ik. en hoe kom je in contact met caf?s? er is een minimum leeftijd of houden caf?s zich daar niet zo mee bezig?
Gidi    posted on 23-03-2011 23:11
Jawel, ik denk niet dat een caf?/discobar een menneke van 15 aan neemt, waar de minimum leeftijd 18 is.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Ywe    posted on 24-03-2011 08:10
Als je de clubs in wil, dan heb je niets aan lichten. Investeer in muziek of gear, en kijk eens op scholen of teenage parties. Vraag niet direct (veel) geld, zet jezelf eerst binnen de markt.

Op je eigen school een feest organiseren kan ook, spreek een budget af met de schoolleiding en huur meuk in. Met kerstgala of zoiets
maxmantz    posted on 24-03-2011 16:50
schoolfeest gaat helaas niet lukken Cool?Ik zit op een school met 2000 leerlingen, die huren altijd heel bob's uitgeest?af + club planet, hier draaien af en toe van die mensen als laidback luke, hardwell en dat soort gasten. mijn school haalt altijd van die radio 538 DJ's erbij, dus helaas nog niet mijn niveauCool
Estacy    posted on 24-03-2011 16:59
Xarltuz    posted on 24-03-2011 22:31
ik ben 16 en draai nu in een cafe (X-otic in Roeselare)...
hoe ben ik in contact gekomen?
simpel, eerst veel oefenen thuis endan een mix maken en deze
aan cafes gaan uitdelen. Daarbij kan een praatje slaan met de baas
van het cafe ook zeker geen kwaad.

http://www.x-otic.be/nl/index2.asp
User edit by Xarltuz on 24-03-2011 @ 22:32:28 (15%)
Namelezz    posted on 12-07-2011 16:34
Ik zelf ben Drive-in DJ, hierbij is het zowat essentieel dat je wat lichten hebt. Wil je in clubs gaan draaien dan hoef je je alleen maar te bekommeren om je mixing skillz, licht wordt daar geregeld. Het is natuurlijk niet zo dat als je drive-in dj bent dat je dan geen skillz hoeft te hebben he!

gr, Namelezz
http://www.toolunatic.nl/
DJBas    posted on 13-07-2011 16:02
schoolfeest gaat helaas niet lukken Cool Ik zit op een school met 2000 leerlingen, die huren altijd heel bob's uitgeest?af + club planet, hier draaien af en toe van die mensen als laidback luke, hardwell en dat soort gasten. mijn school haalt altijd van die radio 538 DJ's erbij, dus helaas nog niet mijn niveauCool

Dit is niet helemaal waar, ik heb ook op die school gezeten en heb de afgelopen jaren bijna alle feesten gedraaid!
Je kan het best gewoon thuis oefenen, oefenen, oefenen en dan op wat feestjes van vrienden gaan draaien enzo, als je het goed kan en een beetje commercieel aangelegd bent komt het dan wel goed!
maxmantz    posted on 14-07-2011 00:00
Haha, kijk is naar de datum :p ik denk er nu ook behoorlijk anders over, want ik heb je nog gezien bij bigdik en ik moest draaien toen jij er niet was... Dus ik denk dat dat ook wel gaat lukken

This is an old Topic

No new postings for 5.052 days.
 Post CommentThat would be 168.4 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 29 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 15.961
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.752.476