Daar ben ik weer.
Eerst en vooral bedankt voor de vele reacties. Vele zijn totaal naast de kwestie maar dat is niet erg.
Feit:
Twee avonden na elkaar een gehuurde set met Denon DN2000F MKII en twee eigen cd spelers Pioneer cdj800.
Avond 1 viel het hoorbaar merkbaar verschil op tussen Denon en Pioneer tot meerdere malen toe. Als zelfs iemand komt vragen of ik van casette draai terwijl het op de Denon was...
Avond 2 had ik het idee wat hierboven ook beschreven staat: kanalen omgewisseld van de Denons en Pioneers, inclusief de kabels. Het geluid van de Denons was weerom merkbaar flets, zonder dynamiek (sorry voor het woord).
Dit is geen muggezifterij, geen afgeven op Denon, niet van goed of slecht gewoon een vastelling.
Zet een Pioneer en een Denon naast elkaar en probeer en hoor het zelf. Wel effe opletten dat je boxen hebt die tot 40.000 Khz gaan, goed gelezen 40.000 Khz.
Geen cafeeboxen zoals hierboven beschreven staat enkele keren. Kwaliteitsboxen dus...
En, de bedoeling was niet om Denon onderuit te halen, begrijp me goed. Een derde en vierde cd speler voorhanden hebben is handig en dan maak je er graag gebruik van. Zo ben ik er toevallig achter gekomen.
Probeer het zelf eens en ondervind wat ik probeer uit te leggen.
De flessen drank, tja