Hoe opstap maken naar dj? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 14-03-2011 21:34
hoi.

Ik wil graag gaan draaien in discotheken enzo. Alleen ik weet niet echt goed hoe ik nou beginnen moet ik heb hier al wat rond gekeken op het forum maar ik zal nog beetje informatie geven aan jullie.

Ik wou paar jaar geleden al een mixer hebben om aan de computer aan te sluiten. Nou heb ik die 2 jaar geleden gekocht een hele simpele. Het lijkt me al een hele tijd leuk om keer te draaien voor grote groep mensen in een kroeg of discotheek.
Nou zat ik zaterdag avond hier met een paar vrienden en zouden daarna uitgaan en ik dacht laat ik is een keer voor me vrienden draaien kijken wat die er van vonden.
Mijn vrienden vonden me wel goed maar daarna gingen we uit naar een plaatselijk kroegje/discotheek wikipedia noemt het een dancing maar de dj daar was niet echt goed ofzo en me vrienden vonden mij dus eigenlijk wel beter zeiden ze.
Nou is dit eigenlijk voor mij een aanleiding om het een poging te geven en het een keer uit te proberen.
Maar ik heb dus geen idee hoe te beginnen. Moet ik nou bijvoorbeeld dat kroegje emailen en kijken of die er op reageren?
Ik zag zaterdag dat hun een pioneer gebruiken en die kan veel meer dan mijne alleen ik weet niet of die via cd's werkt of via computer omdat ik alleen maar computer gebruikt heb tot nu toe.

Ik hoop dat dit beetje duidelijk is en anders geef ik graag meer informatie

Mvg
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Hoe opstap maken naar dj? ??

Vote :   

dynafan    posted on 15-03-2011 01:12
Veel muziek hebben is belangrijk! Daarnaast moet je ook af en toe een nr met een ander genre draaien. Even een Nederlands meezinglied tussendoor kan nooit kwaad Winking my eye dat waardeert men iig weet ik uit ervaring. Bij mij tenminste ;p

Verder moet je gewoon veel oefenen en dit is hartstikke leuk als je nieuwe muziek gedownloadt hebt vind ik zelf Happy, laughing

Voor de rset visitekaartjes laten drukken en evt wat info over jezelf online zetten. En laat iedereen weten dat je gaat draaien! Mond tot mond reclame is erg belangrijk in de DJ wereld. Internetmarketing kun je doen voor je naamsbekendheid. Voor een paar euro adverteren op hyves/facebook is wel handig (met name facebook, hyves heeft bij mij nooit goede resultaten geboekt).

Succes! Happy, laughing als je door blijft gaan, is het alleen een kwestie van tijd!

Edit: de Numark Mixtrack is misschien wel interessant voor je! Heb er nog een liggen hier die voor ?100,- weg mag, zo goed als nieuw, zonder enig krasje e.d. ;p
User edit by dynafan on 15-03-2011 @ 01:19:30 (20%)
Crazy    posted on 15-03-2011 01:21
Ik heb net 4 minuten van die mix geluisterd en ik ben niet echt onder de indruk. Ik zal hem morgen helemaal gaan luisteren voor je. Ik kan wel zeggen dat je met house 8 van de 10x een goede beatmatch kan maken, tenzij er echt overdreven vocals inzitten, dan neem je als mixtrack ??ntje waar er wat minder in zitten en zo kan je dit in het begin simpel afwisselen. Ook is het goed om je niet op ??n genre te richten. Denk ook aan de top 40, de dance, en ook wat hardstyle. Vooral als je ambities hebt voor een clubhuis, kroeg of misschien zelfs club. Hier komen veel mensen, vooral caf?'s die wat commercielere muziek willen horen, wat bekender, wat ze mee kunnen bl?ren!
RemcoRelion    posted on 15-03-2011 01:22
Ik zal morgen zeker eventjes overleggen met me ouders aangezien die moeten voorschieten.
Maar klein vraagje is dat inclusief de tractor le software?
RemcoRelion    posted on 15-03-2011 01:24
als je de mix verder luisters zal je wel verschillen horen in genresHappy, laughing
maar ik weet wel dat nog niet heel bijzonder is maar mischien kunnen jullie aan de hand van dat mixje wat tips geven. Is altijd mooi meegenomen
Crazy    posted on 15-03-2011 23:10
Ik heb je mix geluisterd en euhm, ik ben niet echt onder de indruk.
Je kapt de nummers soms al na niet eens 20 seconden af, en ik hoor je bedoeling wel, maar soms is de timing net niet goed. Als je de tracks af wilt kappen, kan je dat het beste in een break doen. House is ook erg goed te beatmatchen en dat doe je totaal niet.

Van genre's overschakelen kan je het beste met een break doen, vooral house/hardstyle, of van house naar iets harder en dan boem, hardstyle.
Zodra je je gear hebt, v??l oefenen, en vooral als je weet dat je het echt wilt, zal je ook snel progressie boeken. En wanneer je dit doorhebt is het maar een kwestie van tijd dat je motivatie ook met 200% omhoog zal schieten, omdat je nieuwe dingen wilt leren!

Nogmaals, schaf gear aan, leer je tracks goed kennen, veel oefenen en dan zal je zelf merken dat het lukt.
Wat je ook kan doen wanneer je eenmaal bezig bent, is om elke maand een mix op te nemen, en na een jaar kan je zelf goed horen hoe en waar je vooruit bent gegaan.
RemcoRelion    posted on 15-03-2011 23:28
dankje voor je reactieHappy, laughing
Ik heb hier echt wat aan.

Ik krijg mischien de kans om te oefenen in verenigingsgebouw waarschijnlijk eerst zelf even met de appratuur en als goed gaat mischien voor klein groepje mensen aangezien daar niet vaak druk is.
Ik ga sparen voor een setje van reloop op bax-shop om daar thuis mee te oefenen.

Die mix was dan ook eentje die ik al tijd geleden heb gemaakt maar laatst had geupload op youtube. Toen wist ik nog niet echt wat beatmatchen was en hoe ik nou mooi kon laten overlopen naar andere stijlen. Ik ga dit alvast zeker veel oefenen op wat ik nu heb zodat basis al een beetje gelegd is.
M-Tine    posted on 16-03-2011 10:38
Poster: kingre
@ timmyV
Meest simpele midi die er is namelijk een ion discover dj
alleen ik heb wel wat oude mixjes staan op youtube mischien dat ik even een link kan posten en iemand kan zeggen wat ie van vind?
Het is natuurlijk geen topwerk het is ook niet echt bijzonder maar ik denk dat meedoor kan.
Nou heb je hier een vereniginsgebouw waar beginnende dj's kunnen draaien als ze willen nou wou ik daar mischien een keer proberen om toch wat ervaring op te doen en eventueel een 2e hands met CD's erbij maar daar moet ik nog naar kijken.
Beatmatchen lukt ondertussen wel aardig vind ik zelf.
Nou had ik het mijn vrienden helemaal niet verteld en ze weten ook niet dat ik wil gaan draaien nog ik dee gewoon om keer te kijken hoe hun op reageerde om ook beetje te kijken van zouden meer mensen zo reageren er op?

Pak je kans om te oefenen in dat verenigingsgebouw. Ik had vroeger alleen VDJ (echt faal ik weet het, en ik heb er zelf nu een schijthekel aan), toen vroegen ze aan mij nadat ze daar een mix van me hadden gehoord of ik daar wilde gaan oefenen op Pioneers. Die kans heb ik niet laten liggen. Anderhalf jaar verder gaat het best redelijk. Beatmatchen goed onder de knie en druk aant leren allround te draaien.

Conclusie: gewoon naar dat verenigingsgebouw en oefenen oefenen oefenen!
You can find all your answers, in Music!
Ywe    posted on 16-03-2011 10:54
Poster: M-Tine
Pak je kans om te oefenen in dat verenigingsgebouw. Ik had vroeger alleen VDJ (echt faal ik weet het, en ik heb er zelf nu een schijthekel aan), toen vroegen ze aan mij nadat ze daar een mix van me hadden gehoord of ik daar wilde gaan oefenen op Pioneers. Die kans heb ik niet laten liggen. Anderhalf jaar verder gaat het best redelijk. Beatmatchen goed onder de knie en druk aant leren allround te draaien.

Conclusie: gewoon naar dat verenigingsgebouw en oefenen oefenen oefenen!

Waarom zou dit faal zijn? Ik denk juist dat VDJ een goede manier is om te oefenen, zeker met een controller of tijdcode erbij. Ik gebruik met nog steeds, als tijdcode, met controller en met CDJ850's. Scheelt me enorm veel muziek branden voor de clubs waar ze geen next-gen Pioneer hebben staan. Al met al word ik een beetje moe van dit soort opmerkingen...
djmamo    posted on 16-03-2011 13:19
wat je moet hebben/doen om een stap verder te gaan:

Zorg dat je veel muziek hebt, wat van vroeger en zeker alles wat er nu word gedraaid/gevraagd.
Muziek is ook afhankelijk van wat jij wilt gaan draaien. house/hardstyle/apreskie?

zorg dat je een internetsite hebt en zorg voor visite kaartjes.

ook is het wel handig dat je vrienden het weten, misschien geven die ooit eens een feestje dan is het handig dat er een dj is.

En veel oefenen, met cd's mp3's wat jij wil
www.moonentertainment.nl
djcanta    posted on 16-03-2011 13:22
software is prima.. het is eenmaal de toekomst. Ik ben blij dat ik 't nog op de ouderwetse manier heb geleerd maar met DJ-software heb je toch ook weer heel veel nieuwe voordelen. Effecten, samples, loops en een hele grote database bij je die makkelijk en overzichtelijk is.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
RemcoRelion    posted on 16-03-2011 16:27
Ik zal zeker veel oefenen gaanHappy, laughing

Ik wil vooral trance/house/hardstyle/dance en voor de rest beetje van alles wat/

Me vrieden komen het wel te weten aangezien we zaterdag weer hier zitten en ik vast wel ff de kans pak om toch beetje voor mensen te oefenen

Allemaal erg bedankt voor de reactie's

This is an old Topic

No new postings for 5.172 days.
 Post CommentThat would be 172.4 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 30 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 19.720
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.756.235