Ace Twisted - Get Down (orginal mix)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ace-Twisted    posted on 28-02-2011 15:07
een nieuwe song
Ik zou het erg waarderen als jij ff je mening erover laten horen!
Bedankt !

http://www.youtube.com/watch?v=G1_jFPNJ9dw

What do you think about Ace Twisted - Get Down (orginal mix) ??

Vote :   

Bjorn1419    posted on 28-02-2011 15:24
ik vind die soort van white noise echt ontzettend lelijk, en ik eerlijk gezegd vind ik alles maar een rotzooitje. Er zitten een paar goede stukken, maar er zit in mijn ogen totaal geen opbouw en logica in. BIj 1.31 klinkt bijvoorbeeld best leuk, maar door de slechte opbouw vervalt dat een beetje. Die overgang naar de break bij 2.30 vind ik heel erg onverwachts, daar had je wel wat meer gebruik van automation en effecten kunnen gebruiken. De drums in de opbouw storen ook ontzettend. Die synth bij 3.54 is echt ontzettend lelijk, die zou ik weggooien als ik jouw was en iets anders doen. De snares in de intro en de outro zijn wel echt heel druk, ik zou er daar wat uit weg halen om het iets rustiger te maken. Bij jou is het echt een geval van less = more.

Ik vond het stuk bij 1.30 nog het best, alleen zou ik dat hele hoge geluid weghalen wat je er doorheen hoort. Dus ik zou gewoon met dat stuk van 1.30 verder gaan en die synth bij 1.47 kan je ook wel gebruiken, alhoewel die vanaf 2.09 ook te druk voelt. Verder moet er nog heel veel afemixt wordenCool Hoop dat je hier wat mee kanSmile
Ace-Twisted    posted on 28-02-2011 22:57
Poster: Bjorn1419
ik vind die soort van white noise echt ontzettend lelijk, en ik eerlijk gezegd vind ik alles maar een rotzooitje. Er zitten een paar goede stukken, maar er zit in mijn ogen totaal geen opbouw en logica in. BIj 1.31 klinkt bijvoorbeeld best leuk, maar door de slechte opbouw vervalt dat een beetje. Die overgang naar de break bij 2.30 vind ik heel erg onverwachts, daar had je wel wat meer gebruik van automation en effecten kunnen gebruiken. De drums in de opbouw storen ook ontzettend. Die synth bij 3.54 is echt ontzettend lelijk, die zou ik weggooien als ik jouw was en iets anders doen. De snares in de intro en de outro zijn wel echt heel druk, ik zou er daar wat uit weg halen om het iets rustiger te maken. Bij jou is het echt een geval van less = more.

Ik vond het stuk bij 1.30 nog het best, alleen zou ik dat hele hoge geluid weghalen wat je er doorheen hoort. Dus ik zou gewoon met dat stuk van 1.30 verder gaan en die synth bij 1.47 kan je ook wel gebruiken, alhoewel die vanaf 2.09 ook te druk voelt. Verder moet er nog heel veel afemixt wordenCool Hoop dat je hier wat mee kanSmile

Hartstikke bedankt voor deze kritiek!
hier kan ik echt wat mee!

even een paar vragen :

- als ik de sweeps niet gebruik (wat jij white noise hier noemt) en de snare drums te druk vindt hoe zou ik dan volgens jou een goede build up kunnen maken?
-je geeft aan dat hij vanaf 2.09 te druk wordt maar ik heb het idee dat als ik geen soort van variatie in breng dat het dan te eentonig wordt
-Vindt je dutch house mooi en vindt je dit gewoon lelijk(3.54) of houd je niet gewoon van dutch house
-zou je mij wat tips willen geven over een goede build up want ik loop er al een tijdje mee te klote!

Bedankt man!
Bjorn1419    posted on 01-03-2011 11:49
Ik heb niets tegen die noise sweeps, maar deze zijn gewoon niet mooi. Ze zijn te aanwezig en je gebruikt ze veels te veel. In mijn ogen gebruik je white noise om een overgang te maken tussen 2 verschillende stukken of om een opbouw net een laatste zetje te geven, maar niet voor een hele opbouw. Het is beter om bij je synth de release open te gooien en je langzaam open te gooien (als je samples gebruikt raad ik je aan om vst's te gebruiken zoals massive en sylenth1)?

Sowieso zou ik je track alleen beginnen met een kick, clap en wat lichte perussie elementen en het rustig op te bouwen. Na 45 seconde of na een minuut kan je dan die bass erin gooien en dan langzaam de synth erin laten komen. Dan een korte break met wat closed hats en nog wat andere percussie en je synth steeds meer open gooien om dan vervolgens dat stuk bij 1.30 erin te gooien. Dan zou ik die synth van 1.47 bewaren voor 8 bars erna zodat er wat meer opbouw inzit. Dan hoef je die variatie er ook niet echt in te doen. ?

Ik houd niet erg van dutch house dus misschien hebben andere mensen er een andere mening over, maar ik vind de synth totaal niet mooi. Ik vind het stuk bij 4.18 trouwens echt heeel vet, dus dat zou ik wel houden en dat stuk bij 3.54 weggooien. De synth kan je nog wel wat mooier maken dan bij 4.18, hij is nu nog een beetje irritant maar hij kan wel heel dik worden.

Er staat volgens mij trouwens heel veel reverb op je kick, dit moet je er echt vanaf halen want het klinkt totaal niet , vooral niet in de intro en outroCool

Ik raad je trouwens aan om deze punten echt te verbeteren en je track ook echt af te maken, net zo lang tot je er zelf helemaal tevreden mee bent en dan weer laten horen aan mensen zodat je weer feedback kan krijgen. Ik had er eerst ook een handje van om veel tracks niet af te maken, maar dit is wel echt aan te raden! Ook raad ik je aan om je tracks te vergelijken met professionele tracks waar je track een beetje op lijkt zodat je kan luisteren hoe zij al die dingen gedaan hebben en wat er beter is aan hun tracks! En dit hoef je dan alleen nog maar toe te passen op je eigen tracksCool (op je eigen manier dan, niet alles letterlijk kopieeren)

Succes ermee!

Ace-Twisted    posted on 01-03-2011 17:36
Hartstikke bedankt man, echt top!
ikn ga er zeker aanwerken,

Goude tips!

This is an old Topic

No new postings for 5.319 days.
 Post CommentThat would be 177.3 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

263 Users online: 57 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 58.102
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.393.633