Isopropanol is dus het meest goedkope en meest veilige middel om lasers/lenzen mee te reinigen. En in een oplossing van 1 op 5 gedemineraliseerd water een prima middel om je platen mee schoon te poetsen. Wel altijd demi water gebruiken anders krijg je een kalk afzetting in de groef van je plaat en dan kun je hem net zo goed direct weg flikkeren.
Bijkomend voordeel van het middel is dat het ook anti statisch werkt en das natuurlijk wel weer gunstig als je in een stoffig hok je plaatjes af speelt. Nieuwe platen zijn namelijk ware stof magneten.
Overigens zou ik het niet aanbevelen 1 van bovenstaande alcoholen te drinken..... meestal haal je het dubbel kijken niet eens meer na een slok aangezien de eerste symptomen blindheid zijn bij inname en als je er meer dan 100ml van drinkt ze je tussen 6 plankjes onder de groene graszoden kunnen stoppen.
Poster: LauW
Nee joh, bijna normale val (uit je handen laten vallen ofzo) gebeurt er echt niks, zelfs gooien ermee ga ze nog niet van kapot, je kan ze namelijk best ver doorbuigen voor ze breken. En vette vingers maakt al helemaal niks uit alleen dat ze er viezer uit zien
Poster: djliberty
@mount
en hoe kun je dat stof verwijderen van de plaat als ik erop blaas blijft het liggen
Ik zou nooit met vloeistof mijn vinyls met een vloeistof gaan reinigen. Niet als ik ze nog vaak wil gebruiken in ieder geval. Als een plaat eenmaal 'nat' is geweest trekt hij op de eens of andere manier sneller vuil aan... en blijf je aan de gang.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.