Poster: Blindness
Even een vraagje. Ik lees vaak , dat mensen adviseren om het spul te gaan testen, maar hoe test je duurzaamheid
kan dus niet en vind ik wel belangrijk, dus dan ben je wel afhankelijk van reviews die je op het internet kunt lezen en je kunt toch nooit 3 mixers gaan testen, voordat je alles eruit hebt gehaald ben je wel weer wat verder en je mening geven op basis van hoe de faders glijden vind ik dan weer niet echt testen, maw hoe testen jullie dan in een uurtje 3 mixers
??
Ik test door een apparaat simpelweg uit elkaar te schroeven voor zover dat mogelijk is (als het lastig word om alles weer in elkaar te zetten laat ik het zitten zoals het zit).
De 909 bijvoorbeeld is van zijn deckplate ontdaan, faders kwamen me bekend voor en ik weet dat dat een goede fader is, zet er een VCA achter en er zal zich niet zo heel snel een probleem voordoen. X fader eens bekeken..... das grappig, helemaal zoals het hoort en werkt met een en-decoder dus niet echt slijtage gevoelig.
Mooi alles op een sub chassis gemonteerd. FF flink drukken op de display.... gebeurd niets raars. Dan maar even flink aan de knoppen trekken en verdomd die voelen ook goed stevig aan, dan nog even kijken hoe de druk knoppen zijn en of er een mogelijkheid is om ze onder de behuizing te drukken.... nope.
En zo nog een hele waslijst, aan het einde van die lijst die ik af werk kun je nooit met 100% zekerheid zeggen of iets duurzaam is of niet MAAR je hebt wel een indicatie of het apparaat goed en correct in elkaar zit en meestal is het ene relevant aan het andere. Mixers waarbij de fader zo direct op een print gesoldeerd zitten kan een probleem geven, kracht op de fader word immers door gegeven aan de print en dus soldeer punten die het kunnen begeven etc etc etc.
Maarja aan de andere kant, ik moet de eerste winkel nog tegen komen die zegt... hey joh neem dat apparaat eerst even mee naar huis, klauw hem uit elkaar en kom hem daarna maar betalen als ie goed is. Dus zelf testen is meestal geen optie en ben je afhankelijk van internet. Ben ik met mijn site toch nog ergens goed voor