Pioneer djm-500 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 29-12-2005 19:42
Hoi,

Ik was wat aan het neuzen op speurders.nl en ik zag een Pioneer djm-500 staan voor 375euries.
Ik ben op zoek naar een nieuwe mixer daarmee,wat zouden jullie doen die nemen of een spiksplinternieuwe kopen waar nog garantie op zit.
Hij is 3jaar gebruikt.

Greets

What do you think about Pioneer djm-500 ??

Vote :   

Benji    posted on 02-01-2006 20:07
ja maakt mij niet uit.. ik heb net ff gekeken op speurders,maar het verschilt best veel met de andere djm 500 die worden aangeboden misschien dat daar een rede voor is ma ik denk dat je er alleen achter kunt komen als je gaat kijken. 

Blindness    posted on 02-01-2006 20:13
Even een vraagje. Ik lees vaak , dat mensen adviseren om het spul te gaan testen, maar hoe test je duurzaamheid Confused kan dus niet en vind ik wel belangrijk, dus dan ben je wel afhankelijk van reviews die je op het internet kunt lezen en je kunt toch nooit 3 mixers gaan testen, voordat je alles eruit hebt gehaald ben je wel weer wat verder en je mening geven op basis van hoe de faders glijden vind ik dan weer niet echt testen, maw hoe testen jullie dan in een uurtje  3 mixersConfused??
greup    posted on 02-01-2006 21:52
Poster: Blindness
Even een vraagje. Ik lees vaak , dat mensen adviseren om het spul te gaan testen, maar hoe test je duurzaamheid Confused kan dus niet en vind ik wel belangrijk, dus dan ben je wel afhankelijk van reviews die je op het internet kunt lezen en je kunt toch nooit 3 mixers gaan testen, voordat je alles eruit hebt gehaald ben je wel weer wat verder en je mening geven op basis van hoe de faders glijden vind ik dan weer niet echt testen, maw hoe testen jullie dan in een uurtje  3 mixersConfused??

hoe heb ik de duurzaamheid van mijn cdj's getest toen ik ze nieuw kocht in de winkelConfused? ...........

precies duurzaamheid kun je niet testen. Pas al z'n product minimaal 2 jaar op de markt is kun je voorzichtig gaan concluderen of het een duurzaam product is of niet. bij mijn laatste aankoop, namelijk 2 maal pioneer cdj 200 ben ik puur afgegaan op de algemene reputatie van de pioneer cdj serie. Maar of dit product duurzaam is kan ik pas over een jaar of 2 gezegt worden. De pioneer cdj 100/800/1000 zijn duurzaam. dat kun je concluderen uit de gebruikers ervaringen.  

en in een uurtje 3 mixers testen zou ik niet doen. als ik een nieuwe mixer koop ( tot nu toe alleen nog maar 1e hands gekocht) ben ik daar altijd wel een hele middag mee bezig.
DJ-Poort    posted on 25-01-2006 23:59

Heej Hallo daarHappy, laughing

en ben je er al uit welke mixer je gaat kopen?:P

ik heb vandaag een DJM-500 (NIEUW) Besteld bij een firma ik was me XTC zat heb hem goed kunnen verkopen en waar ik vaak draai hebben ze ook een djm en de 500 kon ik nieuw voor een goeie prijs krijgen dus die heb ik besteldHappy, laughing

Reind    posted on 26-01-2006 02:37
Poster: Blindness
Even een vraagje. Ik lees vaak , dat mensen adviseren om het spul te gaan testen, maar hoe test je duurzaamheid Confused kan dus niet en vind ik wel belangrijk, dus dan ben je wel afhankelijk van reviews die je op het internet kunt lezen en je kunt toch nooit 3 mixers gaan testen, voordat je alles eruit hebt gehaald ben je wel weer wat verder en je mening geven op basis van hoe de faders glijden vind ik dan weer niet echt testen, maw hoe testen jullie dan in een uurtje 3 mixersConfused??

Ik test door een apparaat simpelweg uit elkaar te schroeven voor zover dat mogelijk is (als het lastig word om alles weer in elkaar te zetten laat ik het zitten zoals het zit).

De 909 bijvoorbeeld is van zijn deckplate ontdaan, faders kwamen me bekend voor en ik weet dat dat een goede fader is, zet er een VCA achter en er zal zich niet zo heel snel een probleem voordoen. X fader eens bekeken..... das grappig, helemaal zoals het hoort en werkt met een en-decoder dus niet echt slijtage gevoelig.
Mooi alles op een sub chassis gemonteerd. FF flink drukken op de display.... gebeurd niets raars. Dan maar even flink aan de knoppen trekken en verdomd die voelen ook goed stevig aan, dan nog even kijken hoe de druk knoppen zijn en of er een mogelijkheid is om ze onder de behuizing te drukken.... nope.

En zo nog een hele waslijst, aan het einde van die lijst die ik af werk kun je nooit met 100% zekerheid zeggen of iets duurzaam is of niet MAAR je hebt wel een indicatie of het apparaat goed en correct in elkaar zit en meestal is het ene relevant aan het andere. Mixers waarbij de fader zo direct op een print gesoldeerd zitten kan een probleem geven, kracht op de fader word immers door gegeven aan de print en dus soldeer punten die het kunnen begeven etc etc etc.

Maarja aan de andere kant, ik moet de eerste winkel nog tegen komen die zegt... hey joh neem dat apparaat eerst even mee naar huis, klauw hem uit elkaar en kom hem daarna maar betalen als ie goed is. Dus zelf testen is meestal geen optie en ben je afhankelijk van internet. Ben ik met mijn site toch nog ergens goed voor Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 75 Guests (21 Unknown)
Pages generated today : 12.071
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.675.613