DJ cursus / training / workshop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 18-01-2011 10:08
Beste DJ's,

Ik ben nu ongeveer 2 jaar thuis aan het oefenen met een Reloop digital jockey 2 interface edition.
Ik heb al aardig wat demo's opgenomen, dit gaat prima.

Nu zou ik eigenlijk toch wel graag een keer de deur uit willen gaan, alleen weet ik van mezelf dat ik lang niet genoeg kennis heb van de cdj1000, de cd speler die vrijwel op de meeste club's / kroegen staat ( zoals op forums beschreven staat) Nu?wou ik dus graag een keer dit set huren, dit kost 140 euro per dag ( DJM 800 + 2x cdj1000. de verhuurder vertelde mij dat ik dit beter niet kon doen, maar eerst een cursus moest gaan volgen ivm met alle instellingen.

MAAR, Zo'n cursus kost rond de 300 euro, de pioneer dj school in Amersfoort spreekt mij het beste aan, maar deze cursus is maarliefst 360 euro incl btw... voor 12 uurtjes les. dit word mij een beetje te gek.

Nu is mijn vraag of hier iemand is die die cursus / workshop voor minder kan bieden, desnoods bij iemand thuis, of dat er?misschien andere mogelijk heden zijn ?

Alvast bedankt !
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about DJ cursus / training / workshop ??

Vote :   
Yorick    posted on 18-01-2011 10:20
Keuze wat je zelf wil....
140 euro voor een dag een set waar je niks op kan of 360 euro voor een cursus op de zelfde set waar je alles over leert...
Anders vraag je iemand van DJ'R die jou wil helpenWinking my eye
Wonen genoeg jongens in de buurt!

(bij mij kan het niet want ik heb niks staan thuis)
Bonchanoize    posted on 18-01-2011 10:26
360? voor 12uur lijkt mij nog best mee te vallen. Rijlessen zijn duurder (I'm just sayin')
Let the magic begin
mrmagix    posted on 18-01-2011 10:55
Ben er van overtuigd dat hier wel mensen zullen zijn die je graag zullen helpen.
Een set huren vind ik persoonlijk veel te gek, een les daarintegen... valt te zien wie ze geeft en hoe die persoon de les geeft.

Heb ooit zo'n les (initiatie) meegedaan toen ik al heel lang bezig was met dj'en en de persoon dat die les gaf, wist er echt niets van. Voor mij was dat een grappige ervaring en heb toen heel veel plezier gehad met hem de moeilijkste vragen te stellen waar ik maar op kwam, maar voor de mensen die graag willen leren dj'en was dit minder. Zij kregen immers een totaal verkeerde basis opgelegd.

Dus als jij je 360 euro wilt uitgeven aan zoiets, doe dan zeker eerst research dat je niet in dezelfde situatie terecht komt Happy, laughing

Ikzelf had het zeker gedaan voor u ter vergoeding van een pintje :D. 't is immers een hobby en een passie waar ik maar al te graag over vertel en mee bezig ben. Maar 'k zeg het nog eens, op het forum zijn veel mensen dat er zo over denken Winking my eye.

Succes!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
ChasisB    posted on 18-01-2011 10:57
Ik heb les 50 euro per maand je leerd alles op 2000. 900 en 1000 Winking my eye
TH3llC    posted on 18-01-2011 11:18
je geeft liever 140? aan 1 dag gear en er totaal niets op leren of kunnen(hangt er vanaf wat je kunt en als je enkel met een controller hebt gedraait is dat niet veel)
dan 360? aan 12u cursus? (wat denk is niet overdreven duur is)
ik zou je gewoon aanraden om stilletjes aan (of in 1keer natuurlijk) je gear uit te breiden, dat moet niet direct cdj-1000 en djm-800 zijn, het kan ook goedkoper Happy, laughing
en het dan zelf aan te leren tot je alles wat tegoei doorhebt en eventueel dan een curcus te volgen, als je de basis kent is het makkelijker om deftig te leren mixen dan wanneer je nog moet leren beatmatchen,...
Ywe    posted on 18-01-2011 11:57
Assen - Emmen is niet zo gek ver weg, en ik heb hier alles staan.

flightcase met CDJ 850 + DJM 700
flightcase met Platenspelers + DJM 600
flightcase met CDJ 1000 MK3 + DJM 800

De 1000/800 set is van vriend van me, maar je kan misschien wel keertje langskomen om te kijken en te mixen. Voor een paar kratjes bier is dat zo geregeld?Cool
mrmagix    posted on 18-01-2011 12:55
Poster: Ywe
De 1000/800 set is van vriend van me, maar je kan misschien wel keertje langskomen om te kijken en te mixen. Voor een paar kratjes bier is dat zo geregeld?Cool

Voilah Happy, laughing, bier = dj-plezier :D
tparadise    posted on 18-01-2011 14:14
Poster: ChasisB
Ik heb les 50 euro per maand je leerd alles op 2000. 900 en 1000 Winking my eye

heb je misschien een link ofzo? of meer info
Estacy    posted on 18-01-2011 14:17
je draait al 2 jaar, dus je snapt hoe je moet beatmatchen enzo. dan kun je best een Pioneer setje huren, zo moeilijk is het niet. beter nog, zoek iemand in de buurt met Pioneer gear en vraag of je ?eens mag komen draaien
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tek-zotic    posted on 18-01-2011 14:59
Poster: Estacy
je draait al 2 jaar, dus je snapt hoe je moet beatmatchen enzo. dan kun je best een Pioneer setje huren, zo moeilijk is het niet. beter nog, zoek iemand in de buurt met Pioneer gear en vraag of je ?eens mag komen draaien

helemaal mee eens, ik vind trouwens van die workshops een boel nonsense. In mijn ogen kan je het nog altijd beter experimenterend zelf uitzoeken, is nog veel leuker ook :D
Gery    posted on 18-01-2011 15:48
het uitgelegd krijgen is 1, het zelf doen 2 en zodanig geoefend zijn om het live te kunnen is 3...

Ik bedoel, gewoon mixen op pioneer en loops zetten ed. is niet moeilijk, gewoon kwestie van wennen
aan de cd spelers.

Het maken van stutter loops, creatief gebruik van hotcue's ed maakt niet uit op welke gear, maar
over hoe je het ZELF kan doen. ?slechts een manier om dit te kunnen: OEFENEN, veel oefenen.

Op 1 dag of 12 uur les leer je geen laidback luke loops correct uitvoeren..

Huur een set zodat je de looks en feel van het materiaal door hebt, de rest zal gaandeweg komen.

140 euro is trouwens veel voor een 1000/800 set.
Ik betaal hier hooguit 100 euro voor indien ik deze ga huren voor een feest te gaan draaien,
misschien eens rondhoren bij andere ?firma's..
DJ - Producer
jeffrey412    posted on 18-01-2011 16:33
Poster: Yorick
Keuze wat je zelf wil....
140 euro voor een dag een set waar je niks op kan of 360 euro voor een cursus op de zelfde set waar je alles over leert...
Anders vraag je iemand van DJ'R die jou wil helpenWinking my eye
Wonen genoeg jongens in de buurt!

(bij mij kan het niet want ik heb niks staan thuis)

genoeg in de buurt ? mensen die bij deze in de buurt wonen, laat je horen :D
Jizzy    posted on 18-01-2011 18:15
Poster: Ywe

Zo'n aanbieding zou ik niet afslaan Smile

De Pioneer dj school in Amersfoort geeft gratis workshops. Volg er een dan kan je kijken hoe het er aan toe gaat en of je het de moeite waard vindt. Als je hierdoor sneller een gig krijgt dan is het misschien toch wel het geld waard. Je kan het zien als een soort investering.
User edit by Jizzy on 18-01-2011 @ 18:15:41 (9%)
main    posted on 18-01-2011 18:40
Poster: tek-zotic
helemaal mee eens, ik vind trouwens van die workshops een boel nonsense. In mijn ogen kan je het nog altijd beter experimenterend zelf uitzoeken, is nog veel leuker ook :D

zelfde als met producen, je moet t zelf doen.
hierdoor leer je t ook op je eigen manier en daar heb je later profijt van! (denk aan: eigen style)
cross-over    posted on 18-01-2011 19:48
Als er genoeg belangstelling is kan ik wel een intro/les op een pioneer set (1000-800-1000) regelen
http://soundcloud.com/lau-daniels
jeffrey412    posted on 18-01-2011 23:00
Is er iemand die een uitleg op youtube kan vinden waarbij ze een overgang van house naar hiphop/R&B/Urban uitleggen, en hoe ze hiphop/R&B/Urban mixen ? Het liefst wel op een cdj, en niet op vinyl,

alvast bedankt Happy, laughing
mrmagix    posted on 19-01-2011 10:27
Poster: jeffrey412
Is er iemand die een uitleg op youtube kan vinden waarbij ze een overgang van house naar hiphop/R&B/Urban uitleggen, en hoe ze hiphop/R&B/Urban mixen ? Het liefst wel op een cdj, en niet op vinyl,

alvast bedankt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.360 days.
 Post CommentThat would be 178.7 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

287 Users online: 54 Guests (233 Unknown)
Pages generated today : 53.626
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.389.157