Poster: Winston
Mijn visie over de toekomst is dus controllers voor thuis/bedroom DJ's. En losse multi media decks en clubmixers als club industry standard. Maar een bedroom DJ die net een keertje buiten zijn slaapkamer komt en in een club booth terecht komt kan zijn laptop ook gewoon aansluiten op de booth. Waarschijnlijk zal dat gaan via een LAN kabel via de mixer. En ja, DJ wisselen zal gemakkelijk zijn.
Ben ik het volledig mee eens. Een CDJ-2000 is niet meer dan een professionele controller die tegen een stootje (= het clubgebruik) kan.?
Ik ben er dan ook van overtuigd dat je deejays thuis toestellen zoals de nieuwe DDJ-S1 gaan gebruiken om zich voor te bereiden (wat veel effici?nter en makkelijker is met een laptop, danwel met cd-mappen etc.) om dan hun songs voor te bereiden via software zoals Rekordbox en alles op 'een drager' (laptop/usb) mee naar de club, waar ze dan de keuze krijgen om hun laptop aan te sturen met de CDJ-2000 & CO ofwel de CDJ-2000 as stand-alone gaan gebruiken via usb-media.
Maar controller zie ik niet snel industry standard worden. Voor thuis kan je niet beter hebben maar on scene is dat lastig omdat zo'n set aanpasbaar moet blijven.
Een zekerheid is dat de toekomstige deejay aankomt met ofwel usb-media ofwel zijn laptop (als hij het visuele aspect meer aanhangt).