[T] Sebasz - Flumenza (need your help)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 11-01-2011 02:18
Hey DJ's,
Ben vanavond even bezig geweest met een nieuw house trackje maar ik heb toch graag jullie comments nodig, mijn inspiratie is aan het opraken?Cool!

Het is een beetje zomerse track maar ik vind em zelf wel vet tot nu toe. Heb hem trouwens gemaakt op de headphones, dus als alles nog niet goed EQ'd is enzo: dat komt nog (morgen ofzo haha)?Cool

Ik moet toch even een hidden message doen omdat deze waarschijnlijk gereleased zal worden. Sorry voor de leechers?Cool Alvast bedankt voor de helpers?Cool

Ben benieuwd wat jullie er van vinden tot nu toe, en wie er nuttige tips heeft!Cool

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [T] Sebasz - Flumenza (need your help) ??

Vote :   

tparadise    posted on 11-01-2011 07:36
Afmix tussen je synth is niet goed, opent leuk die synth beetje simpel mja. die uplifter is leuk, zelf gemaakt? de 2de break is vet en dan de opbouw ook nog wel alleen dan komt de climax en daar komt je synth erineens heel raar en hard in. conclusie leuk idee zeker uitwerken alleen nog een beetje werken aan wat kleine dingetjes,ohja ik mis nog wat percussie en een vocal kan ook heeel leuk zijn in deze track en dan niet en vocal loopje maar een wat langere tekst.
Nu zou nog niemand hem releasen maar als je de sound wat layered word die wat 'dikker'?
User edit by tparadise on 11-01-2011 @ 07:40:33 (100%)
Ashley    posted on 11-01-2011 10:10
check
Maar wat nou als het lukt, mama?
Roov    posted on 11-01-2011 11:10
Mijn tips al verwerkt? Winking my eye
donkey    posted on 11-01-2011 12:00
luistere
Maniax
Bonchanoize    posted on 11-01-2011 12:05
check
De opbouw is te lang, je denkt elke keer dat er een climax komt en dan komt er een nieuwe opbouw. Een beetje het Barbra Streisand-effect. De break is uit eindelijk wel goed, met nog een redelijk deftige synth erop. De intro vind ik ook een beetje vreemd, misschien eerst gewoon een drumloopje ervoor?
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 11-01-2011 @ 12:08:57 (100%)
Rodje    posted on 11-01-2011 12:44
let's see
Sebasz    posted on 11-01-2011 13:47
Poster: tparadise
Afmix tussen je synth is niet goed, opent leuk die synth beetje simpel mja. die uplifter is leuk, zelf gemaakt? de 2de break is vet en dan de opbouw ook nog wel alleen dan komt de climax en daar komt je synth erineens heel raar en hard in. conclusie leuk idee zeker uitwerken alleen nog een beetje werken aan wat kleine dingetjes,ohja ik mis nog wat percussie en een vocal kan ook heeel leuk zijn in deze track en dan niet en vocal loopje maar een wat langere tekst.
Nu zou nog niemand hem releasen maar als je de sound wat layered word die wat 'dikker'?

Uplifter zelf gefixt ja, maar ik vind juist niet dat die synth er ineens 'hard en raar' in komt, kun je misschien specifieker zijn?
Vocalen zijn trouwens altijd een probleem ik wil geen acapella's meer van andere tracks gebruiken want dat heb ik al zo vaak gehad en dan kan ik ze niet releasen?Cool En verder kan ik ook niet zomaar iemand ff regelen die goed kan zingen

Poster:?Bonchanoize
check
De opbouw is te lang, je denkt elke keer dat er een climax komt en dan komt er een nieuwe opbouw. Een beetje het Barbra Streisand-effect. De break is uit eindelijk wel goed, met nog een redelijk deftige synth erop. De intro vind ik ook een beetje vreemd, misschien eerst gewoon een drumloopje ervoor?

Haha Barbra Streisand effect Cool Wat bedoel je daar precies mee?
Die eerst anderhalve minuut heb ik expres zo lang gelaten, gezien je van de eerste minuut niet zo veel mee krijgt, daarna een 30 sec break, en daarna komt ie er in. Vind ik zelf altijd wel vet als ik uit ga en dat hoor.

De break was trouwens nog niet helemaal af, zitten nu wat drums in voor de opvulling en wat delay, maar moet er nog even wat verder ook aan sleutelen

Crazy    posted on 11-01-2011 13:54
Ik wil 'm ook wel ff checken! Kan niet echt comments geven over eventuele aanpassingen omdat ik zelf niet produceer, maar omdat ik 'zomerse track' las, moet ik 'm toch echt even horen!

EDIT: Klinkt zeker wel lekker! Vind hem alleen net niet zomers genoeg, meer iets voor de lenteCool
User edit by Crazy on 11-01-2011 @ 13:57:31 (57%)
djmathijs    posted on 11-01-2011 14:17
check
Sebasz    posted on 11-01-2011 17:03
nieuwe versie geupload. nog verre van af, maar wel wat uitgebreid
dj-zero    posted on 11-01-2011 17:05
check
Lucalicious    posted on 11-01-2011 17:08
check it

de synth mag ietjes harder wat mij betreft, en de percussie mag een tikje meer hoog hebben, dan is ie net ff iets helderder. verder echt netjes gedaan!
User edit by Lucalicious on 11-01-2011 @ 17:11:37 (100%)
Sebasz    posted on 11-01-2011 20:51
thanks voor comments. v3 added. ben alleen nog niet zo tevreden over de lead synth op 1.30 misschien dat ik die wat softer en helderder kan krijgen Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 11-01-2011 21:09
Poster: Sebasz

Haha Barbra Streisand effect Cool Wat bedoel je daar precies mee?
Die eerst anderhalve minuut heb ik expres zo lang gelaten, gezien je van de eerste minuut niet zo veel mee krijgt, daarna een 30 sec break, en daarna komt ie er in. Vind ik zelf altijd wel vet als ik uit ga en dat hoor.

De break was trouwens nog niet helemaal af, zitten nu wat drums in voor de opvulling en wat delay, maar moet er nog even wat verder ook aan sleutelen

Je weet wel als bij Barbra Streisand de climax komt, komt er opnieuw een build, en dat doet een beetje teniet een de climax. Gelukkig los je dat op het einde op met een leuke climax
Let the magic begin
Lucalicious    posted on 11-01-2011 22:41
kijk, dat klinkt al een stuk beter! ik vind die synth juist wel vet opzich zo diep! misschien een tweede 'pianoachtige' synth er overheen layeren. die hoor ik er in ierdergeval bij, denk dat dat vet zal klinken. misschien wel even wat sidechain op die diepe synth, want hij overheerst de kick een beetje.
Sebasz    posted on 11-01-2011 22:45
Poster: Lucalicious
kijk, dat klinkt al een stuk beter! ik vind die synth juist wel vet opzich zo diep! misschien een tweede 'pianoachtige' synth er overheen layeren. die hoor ik er in ierdergeval bij, denk dat dat vet zal klinken. misschien wel even wat sidechain op die diepe synth, want hij overheerst de kick een beetje.
 Ik was je voor Cool Heb er inmiddels al een piano bij haha?Cool
Ook is die synth iets meer gecompressed en sidechained!

Zal morgen ofzo ff nieuwe versie uploaden Cool
Lucalicious    posted on 11-01-2011 22:46
haha chemistry hierzo Cool
ben benieuwd
Sebasz    posted on 12-01-2011 17:14
new version added Happy, laughing
Lucalicious    posted on 12-01-2011 17:54
kijk, klinkt lekker nu man!
BuzzLightyear    posted on 12-01-2011 18:32
checkkk
Sebasz    posted on 13-01-2011 00:45
Thanks voor de mensen die nog comments geven. Alleen ik kan er niet echt over uit of dat stukje op 2.30 vet is en dansbaar?Cool Dus AUB! wat vindt men daarvan?

This is an old Topic

No new postings for 5.366 days.
 Post CommentThat would be 178.9 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

279 Users online: 59 Guests (220 Unknown)
Pages generated today : 55.306
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.390.837