[P] Oliviero - Minimal Noise
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oliviero    posted on 09-01-2011 13:26
edit:
oudere versie:?http://soundcloud.com/heldens/oliviero-minimal-noise
nieuwere versie:?http://soundcloud.com/heldens/oliviero-minimal-noise-edit
versie met hardere kicks en andere clap:?http://soundcloud.com/heldens/oliviero-minimal-noise-2e-edit

mijn 3e house track tot nu toe.
ik ben vrijdag pas met deze track begonnen, dus ik heb hem nog helemaal kunnen perfectioneren.
hij is nog niet af, maar ik post hem alvast, omdat ik tips/commentaar/kritiek/advies wil.

alle kritiek is welkom !

(als je op mij tips geeft, geef ik ook tips op jou productie.)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 09-01-2011 @ 15:43:52 (34%)

What do you think about [P] Oliviero - Minimal Noise ??

Vote :   
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 13:37
Ik vind hem vet, das al wat ik kan zeggen
Let the magic begin
Oliviero    posted on 09-01-2011 13:40
dankje?Smile

maar heb je echt geen tips ofzo? dingen die beter kunnen of dingen die niet goed zijn etc.
Cazz    posted on 09-01-2011 14:07
Wauw, deze is hard! Ik vind alleen de overgang bij 1.30 wat minder. Ik zou daar dan een break doen die je bij 2.00 hebt gedaan. Verder vind ik hem erg goed Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 14:18
Ja inderdaad op 1.30 komt de melodie een beetje hard in. ook op 2.00. Ik zag aan de waveform dat je daar de kick ging uitfaden en de melodie naar voren zou brengen, maar hij kwam een beetje heel hard.?
Het verwonderd me echt dat je dit kan op zo'n korte tijd. Hoe heb je de melodie gemaakt, komt die uit een pack, of heb je hem zelf gemaakt? Want ik probeer ook een gelijkaardige sound te bekomen, maar het lukt me bijna niet
Let the magic begin
Oliviero    posted on 09-01-2011 14:28
de sound zelf komt uit een pack, maar daar heb ik nog een reeverb op gezet en ik heb heel wat weggefilteerd met EQs en volgens mij staat er ook nog een maximus en een soundgoodizer op. de melodie heb ik zelf bedacht. het zijn 4 accoorden die op elkaar volgen. als je een beetje gaat kutten op een piano dan heb je na een tijdje ook zo'n melodie, maar je moet wel een beetje verstand hebben van accoorden.?
je hebt wel gelijk trouwens, over dat het te hard is. ik ga het meteen aanpassen. ?

bedankt voor je reactie !
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 14:33
Ik kan wel melodies maken hoor (noten, geen akkoorden), maar de sound is ofwel te dirty naar mijn zin, ofwel te soft. Ik heb nu toch iets kunnen maken waar ik al wat meer tevreden over ben met toxic biohazard.
Let the magic begin
Oliviero    posted on 09-01-2011 14:41
Poster: Bonchanoize
Ik kan wel melodies maken hoor (noten, geen akkoorden), maar de sound is ofwel te dirty naar mijn zin, ofwel te soft. Ik heb nu toch iets kunnen maken waar ik al wat meer tevreden over ben met toxic biohazard.

zoiezo helpt het al om accoorden bij je melodie te gebruiken. dan heb je een veel vollere sound. als dat echt niet wil lukken, kan je hem natuurlijk altijd layeren door nog een extra melody-line een octaaf hoger of lager te maken.?
tparadise    posted on 09-01-2011 14:42

ik vind je kick te dof, de snares hebben te weinig low en moeten iets meer power hebben. toffe break opbouw kan nog wel beter en dan is de climax ineens weer zachter en doffer daar moet je wat aan doen.

Bonchanoize    posted on 09-01-2011 14:45
Poster: Oliviero
zoiezo helpt het al om accoorden bij je melodie te gebruiken. dan heb je een veel vollere sound. als dat echt niet wil lukken, kan je hem natuurlijk altijd layeren door nog een extra melody-line een octaaf hoger of lager te maken.?

Ik heb geen muzikale achtergrond, ik experimenteer gewoon wat, maar in ieder geval bedankt voor de tips
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 09-01-2011 @ 14:45:40 (1%)
Oliviero    posted on 09-01-2011 14:53
Poster: tparadise
ik vind je kick te dof, de snares hebben te weinig low en moeten iets meer power hebben. toffe break opbouw kan nog wel beter en dan is de climax ineens weer zachter en doffer daar moet je wat aan doen.

de kick heeft niet echt een punch, daarom is ie zo dof. bovendien heb ik ook alle high weggefilteerd bij de kicks, dus misschien moet ik dat ook ff aanpassen.
over de snares: daar heb ik juist alle low weggefilteerd, haha. ik dacht dat dat beter was, maar dat is dus niet echt verstandig?
DJSHAK3S    posted on 09-01-2011 15:01
nice man!
User edit by DJSHAK3S on 09-01-2011 @ 15:02:13 (100%)
Esmee    posted on 09-01-2011 15:01
Even voordat ik ga luisteren...
De titel is minimal noise en je hebt in je beschrijving staan;
'mijn 3e house track'
Ligt het aan mij of klopt dat niet helemaal, minimal noise en house :P

ik vind je beat een beetje...
eentonig en niet helemaal lekkere sounds hebben. Ik zou een andere kick en clap nemen als ik jou was.
dat geluidje wat je op 07 11 14 (sec) enz. hebt... vind ik een beetje.. nja ik vind hem wel vet, maar totaal niet passen bij wat je op 1:30 erbij voegt.
Verder mag de opbouw naar 1:30 toe wel wat dikker van mij.
Verder vind ik je sound op 2:30 echt lekker!
User edit by Esmee on 09-01-2011 @ 15:11:32 (100%)
Oliviero    posted on 09-01-2011 15:03
ach, minimal house dan :P

ik heb ook trouwens nog niet echt een goede titel kunnen verzinnen, ?dus dit is de voorlopige titel :P

edit:
straks zet ik trouwens een nieuwe link erbij van de nieuwe versie. naar aanleiding van de reacties heb ik de synths in de break zachter gezet, zodat ze ongeveer het zelfde volume zijn als in de climax.
de snares zijn nu wat harder en hebben meer low. de kicks hebben juist wat meer high gekregen, maar dat is niet echt duidelijk hoorbaar.
de shakers heb ik ook nog een beetje aangepast.

edit:?
@esmee, wat bedoel je precies met dat geluidje bij 07 11 14 sec?? bedoel je dat fx geluidje??
en wat houd het dikker maken van de opbouw precies in?
ik ben nu bezig om een betere kick te maken.

bedankt voor de reacties !
User edit by Oliviero on 09-01-2011 @ 21:08:18 (100%)
tparadise    posted on 09-01-2011 20:49
Poster: Oliviero
de kick heeft niet echt een punch, daarom is ie zo dof. bovendien heb ik ook alle high weggefilteerd bij de kicks, dus misschien moet ik dat ook ff aanpassen.
over de snares: daar heb ik juist alle low weggefilteerd, haha. ik dacht dat dat beter was, maar dat is dus niet echt verstandig?

Qua theorie is dat verstandig doordat de kick dan beter naar voren komt doordat je bij de rest low cut maar vind de snare en beetje 'powerloos' nu.

@Esmee, minimal is volgens mij nog altijd een sub-genre van house.
User edit by tparadise on 09-01-2011 @ 20:50:36 (15%)

This is an old Topic

No new postings for 5.370 days.
 Post CommentThat would be 179 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 51 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 66.349
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.401.880