Pioneer CDJ 100 Aankoop (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Astronaut    posted on 06-01-2011 21:54
Ik heb een week geleden 2x een 2de hands Pioneer CDJ 100 gekocht via Marktplaats. Het waren echt alleen de CD spelers met kabel voor in het stop contact.

Nou is mijn vraag, wat had hier bij moeten zitten? Waar kan ik het missende aanschaffen?

Er zitten namelijk ook geen kabels bij mijn mixer.

Graag in kleutertaal!

What do you think about Pioneer CDJ 100 Aankoop ??

Vote :   

iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:29
Ja en der was nog een nadeel aan RCA, dat is 'unbalanced' ofzo? Weet iemand daar wat over?
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
BennoRevelli    posted on 06-01-2011 22:35
Poster: iGrasmat
Ja en der was nog een nadeel aan RCA, dat is 'unbalanced' ofzo? Weet iemand daar wat over?

Met RCA is niks mis mee.
met een balanced line zoals bijvoorbeeld bij XLR heb je minder last van storing, en dus een betere kwaliteit qua geluids overdracht.

Persoonlijk merk je het verschil niet echt,

Tenzij je bijvoorbeeld in een grote club zou staan of in een dure studio met superieure monitors.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
RoelBlankers    posted on 06-01-2011 22:48

Met RCA is niks mis mee, in de club niet en thuis niet. Zolang je maar een gebalanceerd signaal gebruikt als je lange afstanden moet overbruggen. Bijvoorbeeld vanaf een Dj mixer (XLR output) naar een geluidsmixer die een stuk verderop staat voor de F.O.H. anders gaat het brommen en doen.

iig, voor jou: lekker alles met RCA (=tulp =cinch) aansluiten en gaan.
User edit by RoelBlankers on 06-01-2011 @ 22:48:39 (7%)
Lead    posted on 06-01-2011 22:57

RCA heeft geen nadeel, XLR heeft als voordeel dat het gebalanceerd is (bijna altijd iig)

Gebalanceerd gebruik je inderdaad als je langere afstanden wil overbruggen, het is eigenlijk een ontstoringsfilter en daarom juist geschik bij transport van signalen over langere afstand

Poster: Astronaut
...Eerst morgen 2x RCS kabel halen. Nog tips over de lengte? Is puur voor tussen Pioneer en mixer. Toch vrij kort?

Ja, kabels zijn altijd zo kort mogelijk... en liefst met vergulde contacten, dat heeft het minste last van corrisie bij gebruik op de langere duur. Dit zijn bijvoorbeeld mooie kabels Winking my eye

Let the BASS be louder
iGrasmat    posted on 06-01-2011 23:01
Of je koopt gewoon deze, voor minder dan een euro heb je al 3 meter ongeveer.
Mod edit by Lead on 06-01-2011 23:18 (3%)
[MOD Edit] Geen links naar webshops... DJR is natyuurlijk een uitzondering
tek-zotic    posted on 06-01-2011 23:08
in kleutertaal: een stukje electrische draad met aan 2 kanten een rood en een wit stekkertje Happy, laughing

@ astronaut: ben je zeker dat je wil DJ'nConfusedConfused
eerst een topic over hoe geluid uit je mixer krijgen, nu dit,?
er zitten handleidingen bij die dingen en ook google weet heel veel

vervang die digi. coag gewoon door RCA

rca kabel

XLR
User edit by tek-zotic on 06-01-2011 @ 23:12:06 (14%)
TH3llC    posted on 06-01-2011 23:09
je kan idd ook die goedkope kabels kopen die direct stuk zijn
of je koop ze bv. hier je betaald wat meer en je steunt djr, waar je tenslotte alle info vandaan hebtCool
iGrasmat    posted on 06-01-2011 23:11
Poster: TH3llC
je kan idd ook die goedkope kabels kopen die direct stuk zijn

?
Ik heb ze nou al 3 jaar hoor? En ookal gaan ze een keertje kapot, dan koop je gewoon nieuwe, na een stuk of 8 keer heb je de prijs van die andere er pas uit.
TH3llC    posted on 06-01-2011 23:14
Ik heb ze nou al 3 jaar hoor? En ookal gaan ze een keertje kapot, dan koop je gewoon nieuwe, na een stuk of 8 keer heb je de prijs van die andere er pas uit.

het heeft denk ik geen nut om iets tegen jou te zeggen..
kwaliteit kost geld, een fiat kost ook minder als een bmw maar ze doen juist het zelfde
heb thuis ondertussen een bak vol met die goedkope kabels waar wel iets aan scheelt, links werkt niet meer , rechts werkt niet meer, storing,... vanaf nu koop ik degelijke kabels, ze voelen een pak beter aan en ze gaan een pak langer mee
Mod edit by Lead on 06-01-2011 23:16 (5%)
Tekhead    posted on 06-01-2011 23:24
zou djr ook diezelfde kabels hebben maar met een massadraadje aan ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 06-01-2011 23:25
Ik heb net XLRs gekocht zonder vergulde fiches, ben ik nu een slecht mens? ??Cool
Tekhead    posted on 06-01-2011 23:29
Poster: Mixt-Ape
Ik heb net XLRs gekocht zonder vergulde fiches, ben ik nu een slecht mens? ??Cool

Zullen we daar dan ook maar een topic over maken, nl Is Mixt-Ape een slechte mens ? Cool
Mixt-Ape    posted on 06-01-2011 23:30
Lol goed idee! We kunnen DJ Mischaa misschien als eerste laten antwoorden?

EDIT: En een poll maken natuurlijk!
User edit by Mixt-Ape on 06-01-2011 @ 23:31:43 (50%)
Tekhead    posted on 06-01-2011 23:58
Mishaa ? Oei dan vertrek je al met een handicap haha
venzi    posted on 07-01-2011 00:53
zal wel meevallen:P
Dolivieira    posted on 07-01-2011 08:33
Ik koop altijd kabels van Dap Audio die zijn goedkoop maar gaan lang mee.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 07-01-2011 10:15
Ja die heb ik dus ook net gekocht Happy, laughing
Phenix    posted on 07-01-2011 19:10
Nu we het toch over DAP kabels hebben. Met de XLR kabels heb ik zelf 1 slechte ervaring en dat is als ik hem gebruik voor mijn microfoon. De XLR connector gaat namelijk net niet voldoende in de microfooningang van mijn mixer (Reloop RMX-40 BPM), waardoor ik geen geluid uit mijn microfoon krijg. Als ik de connector iets aandruk dan maakt hij net wel contact. Dit probleem heb ik met Neutrik connectoren niet. Deze maken wel voldoende contact.

9/10 keer zal een goedkope kabel prima werken, maar soms heb je toch gewoon een kwaliteitskabel nodig.
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 07-01-2011 @ 19:10:59 (9%)
Oliviero    posted on 07-01-2011 19:58
XLR is altijd beter dan RCA, dus als ik jou was zou ik gewoon 5/10 euro meer dokken voor de extra kwaliteit.
www.soundcloud.com/oliverheldens
Dolivieira    posted on 07-01-2011 20:23
Poster: Phenix
Nu we het toch over DAP kabels hebben. Met de XLR kabels heb ik zelf 1 slechte ervaring en dat is als ik hem gebruik voor mijn microfoon. De XLR connector gaat namelijk net niet voldoende in de microfooningang van mijn mixer (Reloop RMX-40 BPM), waardoor ik geen geluid uit mijn microfoon krijg. Als ik de connector iets aandruk dan maakt hij net wel contact. Dit probleem heb ik met Neutrik connectoren niet. Deze maken wel voldoende contact.

9/10 keer zal een goedkope kabel prima werken, maar soms heb je toch gewoon een kwaliteitskabel nodig.

Heb ik geen problemen mee. Bij mijn DJM gaat die gewoon er in. ook gebruik ik ze wel eens op andere mengtafels en versterkers en daar gaat het ook gewoon goed. Is er wat met je aansluiting van je Reloop RMX?

Poster: Oliviero
XLR is altijd beter dan RCA, dus als ik jou was zou ik gewoon 5/10 euro meer dokken voor de extra kwaliteit.

Maar niet alle en zeker de huis, Tuin en Keuken. Hifi setjes en versterkers zitten geen XLR aansluitingen op. Ook niet alle mengtafels hebben XLR.
Phenix    posted on 07-01-2011 22:52
Poster: Dolivieira
Heb ik geen problemen mee. Bij mijn DJM gaat die gewoon er in. ook gebruik ik ze wel eens op andere mengtafels en versterkers en daar gaat het ook gewoon goed. Is er wat met je aansluiting van je Reloop RMX?

Het zou kunnen dat mijn microfoon connector op mijn mengpaneel net een andere maat heeft, aangezien ik dezelfde kabel ook gebruik om mijn KRK speakers aan te sluiten en daar werkt het wel prima.

Maargoed: Back on topic, want we beginnen een beetje af te dwalen.

Voor korte afstanden zou ik gewoon RCA kabels gebruiken. Op een 'goedkope' installatie zal je het verschil toch niet horen tussen een RCA of XLR kabel.
Verder ligt het er maar net aan wat je zelf wilt uitgeven aan bekabeling. Je kan het namelijk zo gek maken als je zelf wilt.
Zolang je je kabels in een vaste installatie houdt en dus zo goed als altijd aangesloten laat, kan je best de goedkopere kabels kopen. Naarmate je je kabels vaker aansluit (bijv. road proof) dan zou ik kabels kopen van een betere kwaliteit en dus duurdere kabels

Hopelijk heb je hier nog wat aan.
http://www.djmillhouse.nl
Dolivieira    posted on 08-01-2011 01:25
Nee dat moet je juist anders doen. In de verhuur komen zelden dure kabels voor. En dure kabels gebruiken ze meer bij High End Installaties ?
TH3llC    posted on 08-01-2011 01:36
misschien even een topic openen over kabels?Cool
Oliviero    posted on 08-01-2011 14:36
de eer is aan jou TH3IIC
www.soundcloud.com/oliverheldens
TH3llC    posted on 08-01-2011 14:37
lol, ik moet er niets meer over weten^^
ik koop stilletjes aan gewoon beter kwaliteit kabels

This is an old Topic

No new postings for 5.356 days.
 Post CommentThat would be 178.5 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

369 Users online: 304 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 2.507
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.270.480