goedkope geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 21-12-2010 18:04
Hallo, ik ben eigelijk alleen van het draaien, maar wil voor de gein ook wel een beetje kijken of producen wat voor mij is. Echter ben ik (en daar komt het bekende verhaal) een arme student met hoge huur en al een dure dj set. Kortom ik wil zo goedkoop mogelijk aan de slag kunnen en als het echt wat is komt duurdere gear vanzelf nog wel. Ik zat zelf te denken aan de Korg NanoKey. Alleen werdt mij bij feedback verteld dat zonder externe geluidskaart ik nergens kom aangezien er dan vertraging optreed. Nu is mijn vraag dus, wat is de allergoedkoopste optie om dat keyboard zonder vertraging aan mijn macbook pro te hangen?

What do you think about goedkope geluidskaart ??

Vote :   

DiVario    posted on 21-12-2010 18:18
als je een keyboard wil om te beginnen zijn die nanopad's wel niet slecht, of een akai nano..
de laatste heb ik ook, en van vertraging is er toch niet zoveel sprake.. (ik gebruik hem voor cue-points in traktor e.d.)
Practise makes perfect!
TH3llC    posted on 21-12-2010 18:21
ik kan je een korg nanopas en een korg nanokontroll verkopen voor een mooi prijsje!
beide zogoed als nooit gebruikt
main    posted on 21-12-2010 19:25
met asio van fl studio zelf heb ik er geen last van, zelfs zonder externe geluidskaart dus!
en ik gebruik de korg nanoKONTROl en een m audio key rig 49.
JustDuno    posted on 22-12-2010 18:36
koop een Akai MPK mini voor 85 euro (drumpads, 25 toetsen piano, 8 draaiknopjes) en een Behringer UCA 222 geluidskaart voor 26 euro Winking my eye Dit heb ik ook aan een vriend aangeraden. Je kan ze kopen bij bax-shop.nl
User edit by JustDuno on 22-12-2010 @ 18:36:32 (2%)
DJ_OB    posted on 22-12-2010 18:59
Oke dus ik kan gewoon proberen die nanokey te kopen, en mocht het echt niet werken zon goedkope behringer geluidskaart erbij nemen.

De verkoper zij namelijk dat je minimaal een geluidskaart van 100 euro nodig had. Maar met mijn lage eisen is dit dus een beetje een overkill?
TH3llC    posted on 22-12-2010 20:03
Poster: DJ_OB
Oke dus ik kan gewoon proberen die nanokey te kopen, en mocht het echt niet werken zon goedkope behringer geluidskaart erbij nemen.

De verkoper zij namelijk dat je minimaal een geluidskaart van 100 euro nodig had. Maar met mijn lage eisen is dit dus een beetje een overkill?

de nano serie heeft niet eens een geluidskaart nodig.. het is gewoon via usb in de computer, en doet wat ie moet doen..
Estacy    posted on 22-12-2010 20:12

De verkoper zij namelijk dat je minimaal een geluidskaart van 100 euro nodig had.

verkopers zeggen wel vaker dingen... moest laatst een verkoper helpen een Technics aan te zetten?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJMischaa    posted on 22-12-2010 20:17
Aangezien je een Macbook hebt is het gewook een kwestie van je koptelefoon in je direct-outputs stoppen man! Je hebt helemaal geen geluidskaart nodig.. Waarmee ga je een beetje knutsellen? Logic?

Pas als je echt opnames wilt maken met een microfoon is het interessant om te kijken naar een extrene geluidskaart/interface.. Voor jou zijn inderdaad die nano controll dingetjes wel leuk omdat al die soorten 50 eurp kosten geloof ik! MAAR zelfs daarop heb ik ook een til, ALS je met Logic werkt, capslockt, en je toetsen zijn een keyboard!

Wls je echt wil gaan kijken hoe je het producen vind, hoef je dus in principe niks te kopen, als je het echt leuk vind kan je er wat aan uit gaan geven. Je USB apparatuur is eigenlijk gewoon je muis, maar omdat de meeste lui te zijn kopen ze controllers...

Ik ben ook begonnen zonder iets, alleen m'n Macbook Pro en Logic met een koptelefoon en knallen maar!

Succes ermee!
Tekhead    posted on 22-12-2010 23:33
Poster: DJMischaa
Aangezien je een Macbook hebt is het gewook een kwestie van je koptelefoon in je direct-outputs stoppen man! Je hebt helemaal geen geluidskaart nodig.. Waarmee ga je een beetje knutsellen? Logic?

Pas als je echt opnames wilt maken met een microfoon is het interessant om te kijken naar een extrene geluidskaart/interface.. Voor jou zijn inderdaad die nano controll dingetjes wel leuk omdat al die soorten 50 eurp kosten geloof ik! MAAR zelfs daarop heb ik ook een til, ALS je met Logic werkt, capslockt, en je toetsen zijn een keyboard!

Wls je echt wil gaan kijken hoe je het producen vind, hoef je dus in principe niks te kopen, als je het echt leuk vind kan je er wat aan uit gaan geven. Je USB apparatuur is eigenlijk gewoon je muis, maar omdat de meeste lui te zijn kopen ze controllers...

Ik ben ook begonnen zonder iets, alleen m'n Macbook Pro en Logic met een koptelefoon en knallen maar!

Succes ermee!

dit noem ik nu een helpende hand posting Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJ_OB    posted on 23-12-2010 23:12
idd een fijne post Happy, laughing

bedankt allemaal!
durko    posted on 24-12-2010 00:18
Misschaa, niet verkeerd opvatten, maar hoezo als je als beginner een controller koopt ben je lui? XD Die snap ik niet helemaal. Ik ben ook nog een beginner maar ik kan je zeggen dat ik met mijn onlangs aangeschafte padkontrol, veel meer vooruitgang boek als eerst, ben ik dan lui... Of omdat ik sneller vooruit ga: slim?
Jizzy    posted on 24-12-2010 01:42
Poster: DJMischaa

Succes ermee!

Misschien nog wat aanvullende informatie over je MBP zoals processor en geheugen, zodat hij weet wat voor config jij gebruikt. Kan wel belangrijk zijn voor de latency.

Ik draai Kontakt ook wel eens met de interne geluidskaart van mijn MBP.

@TS Je schrijft niet welk programma je wilt gaan gebruiken. Je kan Ableton 30 dagen gratis uitproberen. Logic heeft geen trail versie.
User edit by Jizzy on 24-12-2010 @ 01:53:42 (26%)
DJ_OB    posted on 24-12-2010 07:51
Ik heb Logic express tot mijn beschikking Winking my eye

Mijn Mb pro is overigens een 1,5 jaar oude macbook pro met 2.66 Ghz Intel Core 2 Duo en 4 gig 1067 Mhz DDR3. Lijkt me nog best een redelijk snelle computer. Zeker met mac OSX Happy, laughing
DJMischaa    posted on 24-12-2010 11:51
Poster: durko
Misschaa, niet verkeerd opvatten, maar hoezo als je als beginner een controller koopt ben je lui? XD Die snap ik niet helemaal. Ik ben ook nog een beginner maar ik kan je zeggen dat ik met mijn onlangs aangeschafte padkontrol, veel meer vooruitgang boek als eerst, ben ik dan lui... Of omdat ik sneller vooruit ga: slim?

Nee, ik bedoel te zeggen dat een controller niet helemaal nodig is in het begin omdat je met je muis ook alles kan bedielen. Ik heb zelf ook 4 controllers, maar dat is gewoon puur gemakszucht. Of te wel, je bent te lui om het met je muis te doen, snap je?

Poster: Jizzy
Misschien nog wat aanvullende informatie over je MBP zoals processor en geheugen, zodat hij weet wat voor config jij gebruikt.

Toen ik begon had ik een standaard mbp, 4 GB ram, 2.66 Ghz en daar trok die her heel goed mee.
Nu heb ik die 'n beetje getuned naar 8 GB ram en 3,8 Ghz.. maar ik werk zelf wel met een extrene Interface (Tascam FW-1884)

On topic, je zal dus n?g geen externe geluidskaart nodig hebben, gewoon je koptelefoon das zat!
User edit by DJMischaa on 24-12-2010 @ 11:57:13 (25%)
DJ_OB    posted on 25-12-2010 21:52
mag ik vragen hoe je een mbp processor kan tunen naar 3,8 ghz lijkt me vrij lastig...

overigens heb ik hem gekocht en werkt het prima Happy, laughing

bedankt voor de tips!
DJMischaa    posted on 25-12-2010 23:57
mag ik vragen hoe je een mbp processor kan tunen naar 3,8 ghz lijkt me vrij lastig...

Natuurlijk mag dat, ik heb er gewoon een i5 3,8 processor in geknalt! :P

This is an old Topic

No new postings for 5.361 days.
 Post CommentThat would be 178.7 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

262 Users online: 129 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 91.109
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.146