Da Hustlerz - Dance Till I Drop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Zijn ze naapers of kan dit wel?

-Tuurlijk kan dit wel!
-Ze zijn inderdaad insperatieloos

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 18-12-2005 21:41
Morgen (Maandag 19 December) komt de nieuwe plaat uit van Da Hustlerz.
Wacht even, nieuw?? De Nummers Dance Till I Drop en Beat Control komen mij zeer bekend voor. Beat Control daar zitten de vervormde vocalen in van dat ene nummer van Tuneboy, is het niet? en in Dance Till I Drop zit ook een heeeel bekend melodietje.
Worden Da Hustlerz de nieuwe Drunkenmonky in het Hardstyle wereldje?
Kan dit wel of niet? graag jullie mening. Happy, laughing

What do you think about Da Hustlerz - Dance Till I Drop ??

Vote :   
Jorrit    posted on 18-12-2005 21:43
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar in de hele hardstyle scene werd al heel veel gejat. Kijk maar naar het sampeltje van Wreck thiz place, die kom je zo vaak tegen. Ook de zin 'Let the beat control your body' wordt flink uitgemolken dacht ik.

Sommigen zeggen zelfs dat Hardstyle Hardstyle niet zou zijn als er niet zoveel jatwerk zou zijn....
Lukaz    posted on 18-12-2005 21:47
er zijn inderdaad mensen die dat zeggen, daar ben ik het ook niet mee eens.
Je laat met een nummer natuurlijk het publiek bewegen (om alle manieren van dansen maar te noemen) maar ook om te laten horen wat jij kan produceren en niet wat anderen produceren, zo denk ik erover.
Leon    posted on 18-12-2005 22:09
Zijn genoeg nummers wel origineel in de hardstyle, maar worden ook wel heel vaak samples gebruikt en de laatste tijd is het een trend om remixes uit te brengen van oude hardstyle nummers. Ik noem een, Cocaine MF, I am the master, 99.nine, Shizzle my dizzle en nog wat.

Heb deze ook gehoord klinkt wel lekker, maar is meer richting jump op terwijl dat voor mij maar een beetje een stijl voor d'r bij is..
Rhino    posted on 20-12-2005 11:38
hardstyle is gewoon Oldskool van vroeger , alle samples komen weer langs !
Echt een weinig vernieuwende stijl mag ik wel zeggen(zon der dat ik dat lullig bedoel en iemand tegen het zere been trap)
Ik vind die stijl zelfs zo achterhaald dat het me niet eens meer kan verrassen.
Wat er wel op kan is uit je dak gaan , en daar is het een goede stijl voor !
op muziekvlak is het niet echt interessant omdat het over het algemeen(lees bijna altijd)vrij vlakke rechtlijnige produkties zijn !
het is niet zo dat je echt de diepte in hoeft et gaan in je sequencer om een hardstyle plaat te maken, sterker nog als het moet poep ik er vanmiddag nog een uit mijn studio!
het feit dat het simpel te maken is blijkt ook uit mensen als brian NRG die hun nummers gewoonmaken met een hele simpele setup........en dan bedoel ik echt simpel!
De stijl heeft dus absoluut WEL nut, maar is niet werledschokkend als het gaat om pionierswerk.

Laidback    posted on 20-12-2005 12:02
dit vind ik nou zoooooooo jammer.. al die Jump zooi.. Echte Hardstyle moet je hebben.. de Echte Deep Bass Stuff.. geen Spring op en krijg kop-pijn zooi.
dit is me eigen mening, en deze soort muziek zal nooit op mijn decks gespind worden!
maarjah, er zijn er zat die het wel doen..
ik houd het lekker bij de Echte Bass Plaatkes!
Rhino    posted on 20-12-2005 13:47
Jump of hard is qua dicipline niet echt anders om te maken .
de meeste werken met prefab samples dus heb je instant phattbass.
Het is vaak muziek die afgemeten is op hele maten, en daardoor rechtlijnig is !
de hardstyle zoals jij die beschrijft, de deepbass is zoals ik al eerder zei zeker geschikt om op te feesten.
maar het ging mij er meer om dat je in de hardstyle niet echt eens verrast zal worden en dat je dan zoiets hebt van he, dat heb ik nog nooit gehoord.
in tegenstelling tot andere stijlen waar dat wel gebeurt.
Maar slecht is het zeker niet want je kan er behoorlijk op los gaan!
Happy, laughing
Marz-L    posted on 20-12-2005 14:12
95%  van de samples in hedendaagse Hard-house/Jumpstyle/Hardstyle enz. enz. komt rechtstreeks uit oude Hardcore uit de 90's.
Die samples in de 90's hardcore komen vervolgens voor 50%  uit oude hip hop platen.............tja.
Als het publiek maar springt zeg ik altijd maar...........

Ps "Dominator" vind ik wel de "hoer" van de remixen, zijn volgens mij wel 100 rmx'en van.

the-melody    posted on 20-12-2005 16:03
iedereen steelt van iedereen zoals als je een mix maakt het moet toch ergens met beginne.
Rhino    posted on 20-12-2005 16:20
quote Dj liberty: iedereen steelt van iedereen zoals als je een mix maakt het moet toch ergens met beginne.

Rhino:het moet inderdaad ergens beginnen, en met een beetje ballen verzin je het zelf en maak je het zelf.
Uit je eigen koppie is toch het mooist he, geeft je zelf ook het beste gevoel.
ik heb ook wel eens een nummer gemaakt die heel catchy werd door een hele bekende pianolijn.
Die lijn had ik wel een beetje veranderd natuurlijk, maar hij bleef herkenbaar.
De hele tijd al iemand tegen mij zei:he gozer klinkt lekker.
Dan had ik zoiets van..........je moest eens weten het is helemaal niet 100% van mij , en dat is dus wel een kut gevoel.
gewaardeerd worden als bedenker terwijl je dat dus niet bent,........ valse credits dus.

wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat al je een beetje een gare bassline in elkaar draait met wat leuke beats , dan is het a la , en zegt iedereen leuk of niet leuk.
als ik vervolgens heel erg mijn best ga doen om michael jackson samples in het nummer te verwerken vind ineens een veel grotere groep het een leuk nummer
rarara hoe kan dat ?
ja das dus een inkopper , elk nummer van m jackson is bijna een hit geweest en het is dus gewoon een kwestie van inkoppen als je zulk soort muziek maakt.
Ik hoor de dj,s al zeggen: he wat lachen , lekker die sample van M-jackson op de beat,......................maar ze zouden moeten zeggen ....WOW wat een vette plaat , alleen jammer dat je die ouwe sample van jackson erin hebt gestopt, die zou ik eruit laten want het nummer zelf staat al als een huis.
Kijk en dat wil je horen als producer, en daarmee probeer je je te onderscheiden van de massa die toevallig ook een computer heeft.
beats maken kan iedereen , origineel zijn niet !

This is an old Topic

No new postings for 7.220 days.
 Post CommentThat would be 240.7 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

329 Users online: 40 Guests (289 Unknown)
Pages generated today : 114.049
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.766.061