quote Dj liberty: iedereen steelt van iedereen zoals als je een mix maakt het moet toch ergens met beginne.
Rhino:het moet inderdaad ergens beginnen, en met een beetje ballen verzin je het zelf en maak je het zelf.
Uit je eigen koppie is toch het mooist he, geeft je zelf ook het beste gevoel.
ik heb ook wel eens een nummer gemaakt die heel catchy werd door een hele bekende pianolijn.
Die lijn had ik wel een beetje veranderd natuurlijk, maar hij bleef herkenbaar.
De hele tijd al iemand tegen mij zei:he gozer klinkt lekker.
Dan had ik zoiets van..........je moest eens weten het is helemaal niet 100% van mij , en dat is dus wel een kut gevoel.
gewaardeerd worden als bedenker terwijl je dat dus niet bent,........ valse credits dus.
wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat al je een beetje een gare bassline in elkaar draait met wat leuke beats , dan is het a la , en zegt iedereen leuk of niet leuk.
als ik vervolgens heel erg mijn best ga doen om michael jackson samples in het nummer te verwerken vind ineens een veel grotere groep het een leuk nummer
rarara hoe kan dat ?
ja das dus een inkopper , elk nummer van m jackson is bijna een hit geweest en het is dus gewoon een kwestie van inkoppen als je zulk soort muziek maakt.
Ik hoor de dj,s al zeggen: he wat lachen , lekker die sample van M-jackson op de beat,......................maar ze zouden moeten zeggen ....WOW wat een vette plaat , alleen jammer dat je die ouwe sample van jackson erin hebt gestopt, die zou ik eruit laten want het nummer zelf staat al als een huis.
Kijk en dat wil je horen als producer, en daarmee probeer je je te onderscheiden van de massa die toevallig ook een computer heeft.
beats maken kan iedereen , origineel zijn niet !