Poster: Estacy
ikea expedit is echt bout meubel. wiebelig, goedkoop hout. voor de prijs erg leuk, maar verwacht er niet te veel van. heb em hier ook maar ben er niet echt over te spreken. Als je er pootjes onder zet, maak die dan vast aan een stevige plaat (mdf ofzo) en zet daar je meubel op. boren in je ikea meubel heeft geen zin aangezien de zijkanten niks meer dan dunne plakjes hout met een honingraat karton structuur.
Hier ben ik het niet mee eens. Heb de 8 vaks en 4 vaks versie, beide op capita pootjes direct in de meubels. Op de 6vaks, staan mijn draaitafels en mixer, plus een stuk of 400 vinyls erin. Staat ook nog eens vrij van de muur (dwars de kamer in) en wiebelt nog geen beetje (wel tijdje bezig geweest met de pootjes goed afstellen). Dat de onderkant geen massief hout is heb je gelijk in. Bij elk pootje heb je 4 schroeven: op de hoekpunten betekend dat 3 schroeven in het hout en in het midden twee schroeven in het hout. De rest van je schroeven zit er idd alleen in om het pootje op zijn plek te houden, wat (als je alles goed doet) toch wel gebeurd, aangezien er alleen verticale krachten op komen te staan. Uiteraard moet je er dus wel voor zorgen dat je er niet tegen gaat duwen, wil je dat wel dan moet je een duurdere kast kopen.
Een andere optie zijn wielen. Maat van me heeft die onder zijn expedit, die wielen zitten aan een balk die over de hele diepte van je expedit loopt, stukkie steviger dus nog, maar ik vind dat niet zo mooi. Edit: die hierboven beschreven worden dus