Vraag ikea expedit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ErikMegens    posted on 25-11-2010 21:40
Hallo iedereen, ik had een vraag over de ikea expedit kast, hij wordt veel gebruikt als Dj meubel maar ik vind hem dus (zoals vele) te laag, en ik heb fotos gezien dat ze er steuntjes er onder hebben gemaakt.
weet iemand welke ik daarvoor het beste kan gebruiken en waar ik die kan haalen?
( en moet ik misschien nog meer informatie weten voor die kast bijv of hij het gewicht wel aankan ofzo? )
alvast bedankt.Cool

What do you think about Vraag ikea expedit ??

Vote :   

Ziax    posted on 25-11-2010 21:43
ik denk dat eum... IKEA wel de oplossing brengt :D
ErikMegens    posted on 25-11-2010 21:45
Poster: Ziax
ik denk dat eum... IKEA wel de oplossing brengt :D

uhm zie jij op de site dan ergens die steuntjes staan? ik niet...
User edit by ErikMegens on 25-11-2010 @ 21:45:40 (7%)
juhteduh    posted on 25-11-2010 21:47
gewoon roestvrijstale Capita poten er onder van 16 centimeter!
8 euro voor 4 pootjes....
User edit by juhteduh on 25-11-2010 @ 21:48:40 (44%)
Dav3    posted on 25-11-2010 21:50
Hij is er ook iets hoger; breder.
www.everybeat.nl
ErikMegens    posted on 25-11-2010 21:57
Poster: juhteduh
gewoon roestvrijstale Capita poten er onder van 16 centimeter!
8 euro voor 4 pootjes....

Dank uCool

dav jij bedoelt die met nog in het midde met kleine vakjes?
User edit by ErikMegens on 25-11-2010 @ 21:58:07 (42%)
Estacy    posted on 25-11-2010 21:59
ikea expedit is echt bout meubel. wiebelig, goedkoop hout. voor de prijs erg leuk, maar verwacht er niet te veel van. heb em hier ook maar ben er niet echt over te spreken. Als je er pootjes onder zet, maak die dan vast aan een stevige plaat (mdf ofzo) en zet daar je meubel op. boren in je ikea meubel heeft geen zin aangezien de zijkanten niks meer dan dunne plakjes hout met een honingraat karton structuur.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lomme_    posted on 25-11-2010 22:04
Poster: Estacy
ikea expedit is echt bout meubel. wiebelig, goedkoop hout. voor de prijs erg leuk, maar verwacht er niet te veel van. heb em hier ook maar ben er niet echt over te spreken. Als je er pootjes onder zet, maak die dan vast aan een stevige plaat (mdf ofzo) en zet daar je meubel op. boren in je ikea meubel heeft geen zin aangezien de zijkanten niks meer dan dunne plakjes hout met een honingraat karton structuur.

Voor die prijs vind je niet beter.
Dav3    posted on 25-11-2010 22:09
Poster: ErikMegens

Dank uCool

dav jij bedoelt die met nog in het midde met kleine vakjes?</

Klopt; die bedoel ik ja.

www.everybeat.nl
Ziax    posted on 25-11-2010 22:21
Neen maar bij ikea zelf heb je keuze genoeg aan steuntjes, wieltjes,... dus gewoon even langslopen Happy, laughing.

Ik heb ook geen ikea meubel gekocht. Gewoon een 3cm vezelplaat in de gamma gaan halen, 2 L-profielen aan de muur en 2 pootjes eronder. Geen mm beweging in te krijgen + te monteren op de hoogte die jij het liefste hebt Happy, laughing
Muis    posted on 26-11-2010 08:09
Ik heb een poos geleden dit meubel gekocht, de vrouw die mij hielp van Ikea heeft mij aangeraden om wieltjes eronder te doen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60169977

Vanwege de draagbalk ondersteunen deze wieltjes het hele oppervlak, ik heb ze op 3 punten eronder zitten.

De wieltjes steken wel iets uit, maar is niet storend. Voor mij in ieder geval. En dat je de kast gewoon weg kan rijden, IDEAAL!! Ook handig met feestjes!
User edit by Muis on 26-11-2010 @ 08:10:08 (6%)
kobuz    posted on 26-11-2010 10:27
Poster: Estacy

Hier ben ik het niet mee eens. Heb de 8 vaks en 4 vaks versie, beide op capita pootjes direct in de meubels. Op de 6vaks, staan mijn draaitafels en mixer, plus een stuk of 400 vinyls erin. Staat ook nog eens vrij van de muur (dwars de kamer in) en wiebelt nog geen beetje (wel tijdje bezig geweest met de pootjes goed afstellen). Dat de onderkant geen massief hout is heb je gelijk in. Bij elk pootje heb je 4 schroeven: op de hoekpunten betekend dat 3 schroeven in het hout en in het midden twee schroeven in het hout. De rest van je schroeven zit er idd alleen in om het pootje op zijn plek te houden, wat (als je alles goed doet) toch wel gebeurd, aangezien er alleen verticale krachten op komen te staan. Uiteraard moet je er dus wel voor zorgen dat je er niet tegen gaat duwen, wil je dat wel dan moet je een duurdere kast kopen.

Een andere optie zijn wielen. Maat van me heeft die onder zijn expedit, die wielen zitten aan een balk die over de hele diepte van je expedit loopt, stukkie steviger dus nog, maar ik vind dat niet zo mooi. Edit: die hierboven beschreven worden dus Happy, laughing
User edit by kobuz on 26-11-2010 @ 10:28:11 (3%)
_Ivan_    posted on 26-11-2010 10:55
Ik werk zelf bij IKEA, en heb zelf thuis ook m'n apparatuur op Expedit meubels staan.

De Expedit meubels zijn prima maar kunnen in principe maar een belasting aan van 13 kg, daar vergissen veel mensen zich in, want we krijgen veel kasten terug die verticaal zijn geplaatst op poten(ook vaak verkeerd geplaatst onder het meubel) en die dan te zwaar belast zijn waardoor ze doormidden breken of gaan scheuren.

Wanneer je de kast uitsluitend gebruikt om apparatuur op te zetten en wat kleine spulletjes in te leggen zijn vier poten op de hoekpunten voldoende.
Ga je de kast echter intensief gebruiken en helemaal volstoppen met platen. Dan raden we aan om bij het verticaal plaatsen van een de kast, 5 (Capita) pootjes te gebruiken. 4 poten op de hoek punten en 1 in het midden. Dit is echter wel een dure oplossing omdat je dan twee pakjes van 4 poten moet kopen. Tip: Bij de koopjeshoek liggen (bij Ikea Duiven tenminste) ook regelmatig Capita pootjes los voor een euro, dat scheelt alweer een heel pakje poten kopen, en zo geef je maximale stabiliteit aan je kast.
Feel&.Celebrate.Life!
Ywe    posted on 26-11-2010 11:56
En ram dan de zak vol met schroefjes en boutjes die je weer voor andere projecten kan gebruiken...

Ik heb tijd ook Expedit gehad (zie topic) en dat werkte prima! Maar ik denk dat Ivan het perfect heeft uitgelegd Happy, laughing
Estacy    posted on 26-11-2010 14:39
ik ben het volledig eens met dat voor de prijs je niet veel beter en handiger kunt krijgen. echter (dit heb ik niet gedaan, wil ik eigenlijk wel) wat ik wel aanraad is om het meubel compleet te verlijmen. scheelt gigantisch qua stevigheid
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ErikMegens    posted on 26-11-2010 16:25
Poster: _Ivan_
Ik werk zelf bij IKEA, en heb zelf thuis ook m'n apparatuur op Expedit meubels staan.

De Expedit meubels zijn prima maar kunnen in principe maar een belasting aan van 13 kg, daar vergissen veel mensen zich in, want we krijgen veel kasten terug die verticaal zijn geplaatst op poten(ook vaak verkeerd geplaatst onder het meubel) en die dan te zwaar belast zijn waardoor ze doormidden breken of gaan scheuren.

Wanneer je de kast uitsluitend gebruikt om apparatuur op te zetten en wat kleine spulletjes in te leggen zijn vier poten op de hoekpunten voldoende.
Ga je de kast echter intensief gebruiken en helemaal volstoppen met platen. Dan raden we aan om bij het verticaal plaatsen van een de kast, 5 (Capita) pootjes te gebruiken. 4 poten op de hoek punten en 1 in het midden. Dit is echter wel een dure oplossing omdat je dan twee pakjes van 4 poten moet kopen. Tip: Bij de koopjeshoek liggen (bij Ikea Duiven tenminste) ook regelmatig Capita pootjes los voor een euro, dat scheelt alweer een heel pakje poten kopen, en zo geef je maximale stabiliteit aan je kast.
  heel erg bedankt voor het idee! ik ga binnekort effe naar de ikea in eindhoven en dan hoop ik maar dat ik daar alles kan vinden Smile
kobuz    posted on 26-11-2010 19:05
Poster: _Ivan_
en 1 in het midden

Of twee aan elke kant in het midden Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

27 Users online: 7 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 11.663
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.218.415