Locatie voor feesten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScorpionTrooper    posted on 17-11-2010 18:54
Hey, misschien heeft een van jullie al een keer iets van Xurion of Lil Quint gehoord, we zijn namelijk bezig om een feest rond valkenswaard te geven voor de jeugd, van 12 tot 16 jaar. We hebben al veel bij de gemeente over vergunningen gevraagd, alleen we zitten met ??n groot probleem. We kunnen geen goede locatie vinden voor het feest. Veel voorkomende problemen zijn dat als we een horecabedrijf afhuren zij de vergunning moeten aanvragen in plaats van wij, gymzalen in de regio te veel geluid doorlaten en daardoor snel geweigerd worden om gebruikt te worden voor dit soort doeleinden. Hebben mensen uit ervaring (of juist niet) tips voor locatie's? Alvast bedankt,

What do you think about Locatie voor feesten ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 17-11-2010 19:09
Als je gewoon eens in een caf? begint ...

Ook in V'waard zijn er genoeg caf?'s die je kan proberen (Jo d'n urste ofzo?) Of andere zaken daar op de markt...

Ik zou niet meteen te groot denken...zeker niet op jullie leeftijd
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ywe    posted on 17-11-2010 19:46
Wat is het probleem dan met het horecabedrijf als zij de vergunning aanvragen? Is toch beter als JIJZELF niet verantwoordelijk bent maar het bedrijf waar je in zit? Kan je je meer focussen op de rest toch?
DJADMIN    posted on 17-11-2010 19:57
En daarnaast, een horeca bedrijf heeft veel meer uitstraling dan een gymzaal, en het ruikt er nog frisser ook !
ScorpionTrooper    posted on 17-11-2010 20:00
Jep, dat wel maar dit kreeg ik terug op het mailtje door de gemeente:

'Mocht het de Senaat of een ander horecabedrijf worden dan doet zich nog een probleempje voor. Het gaat dan bestaande / in bedrijf zijnde inrichtingen. Dan wordt de eigenaar van dat bedrijf voor ons de verantwoordelijke / vergunninghouder. Hij moet dan de vergunning aanvragen. Dus jij maakt eerst afspraken met de eigenaar over wat jij wilt en hij wil toelaten in zijn bedrijf en dan vraagt de eigenaar de vergunning aan.'

@DJADMIN, caf?s vallen onder horecabedrijven dus daar doet zich dit probleem voor.

Het nadeel kan zijn dat de eigenaar de vergunning niet wil aanvragen omdat hij/zij dan aansprakelijk is voor ongevallen op het feest zelf, bijvoorbeeld gewonden bij vechtpartijen.
D-Danny    posted on 17-11-2010 20:07
Jongerencentrums!

Loop er eens binnen, en zeg dat je een event wilt organiseren, ze helpen je er nog bij ook!
Hun vragen een vergunning aan en helpen je met wat tips, het organiseren en de dj's enz enz doe je dan zelf.
DJADMIN    posted on 17-11-2010 20:19
Met alle respect man,

ik weet niet wat je skills en plannen zijn, maar je komt ''zomaar'' niet de Senaat binnen voor een feestje. Vraag dat maar eens aan Maarten (mamo) hier....

Maargoed, de Senaat is een uitgaansgelegenheid...die open is op vrijdag - zaterdag - zondag. Stel voor, je wil een feest op die dagen geven ( wat me daar sterk lijkt dan , maar alle? ) , dan zijn zij gewoon open als horeca gelegenheid...dus waarom dan nog een vergunning? Ze hebben reeds een vergunning om tot 1 uur door te gaan op zondag, vrijdag 2 uur en zaterdag 3 uur.

Dus dat lijkt me onzin.

Daarnaast...ik organiseer altijd feesten in caf?s en discotheken, en altijd op vr-za-zondag, en nog nooit een vergunning aan hoeven vragen.
T-to-the-J    posted on 17-11-2010 20:36
De horeca gelegenheid heeft als het goed is toch al vergunningen, ik zou inderdaad niet snappen hoeveel vergunningen je nog meer nodig hebt..

Verder: Wanneer krijg ik wat te horen over de promo die ik heb ingezonden?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ScorpionTrooper    posted on 17-11-2010 22:05
@T-to-the-J; Daar moet je het even met Xurion over hebben.

Maar het is logisch dat jij geen vergunning aanvraagt voor dit feest omdat waarscheinlijk het horecabedrijf dit zelf doet ofniet? Maar dit is wat de gemeente zegt dus daar moet ik me dan maar aan houden..
venzi    posted on 17-11-2010 22:08
zeker als het komt ik ben erbij! en wil best wel mee komen draaien ook voor de harderen stylen:P
Epocs    posted on 18-11-2010 09:48
In september een beurs georganiseerd in Westland( 2 Gymzalen naast elkaar). Nu zie ik dat Scantraxx 30-12 hier ook in gaat dus het kan best.

Ik ken Valkenswaard niet heel goed maar als je merkt dat er genoeg jeugd rond dwaalt kun je opzich wel groter denken omdat er veel vraag naar is. Totslot leven mensen onder de 16 jaar alleen maar van schoolfeesten.

Vergunningen hoef je niet vaak aan te vragen. Sterker nog als je slim bent en het mocht voorkomen dat je het nodig hebt zou ik het lekker bij de locatie droppenWinking my eye.

Als ik daar niet organiseer hebben hun geen inkomsten dus hun vechten wel voor hun brood.

DJADMIN    posted on 18-11-2010 10:11
Poster: Epocs
In september een beurs georganiseerd in Westland( 2 Gymzalen naast elkaar). Nu zie ik dat Scantraxx 30-12 hier ook in gaat dus het kan best.

Ik ken Valkenswaard niet heel goed maar als je merkt dat er genoeg jeugd rond dwaalt kun je opzich wel groter denken omdat er veel vraag naar is. Totslot leven mensen onder de 16 jaar alleen maar van schoolfeesten.

Vergunningen hoef je niet vaak aan te vragen. Sterker nog als je slim bent en het mocht voorkomen dat je het nodig hebt zou ik het lekker bij de locatie droppenWinking my eye.

Als ik daar niet organiseer hebben hun geen inkomsten dus hun vechten wel voor hun brood.

Ik vind dat je wel door een erg rooskleurige bril kijkt.

Zelfs de 16 jarige jeugd selecteert. Als iemand ''zomaar'' een groot feest neerzet, zonder grote namen, en met een klein budget, kan je er eigenlijk al op wachten dat geen hond komt.

Ik zou zeggen : begin eens klein, intiem. Nodig vrienden uit, kennissen, misschien familie. Als zij het leuk vinden, komen ze de volgende keer terug, en nemen ze weer vrienden en kennissen mee...en zo gaat dat verder en verder...en d?n uitbouwen...
Epocs    posted on 18-11-2010 10:19
Ik persoonlijk vind een gymzaal geen groot feest maar goed dat ter zijde. Ik ben uitgegaan van me eigen netwerk.

Nogmaals mensen onder de 16 hebben niet veel aanbod, dus kun je hier op in spelen.
In Rotterdam word per half jaar een groot feest gegeven in een discotheek zonder grote namen en hij staat bom vol!
DJADMIN    posted on 18-11-2010 10:29
Ik persoonlijk vind een gymzaal geen groot feest maar goed dat ter zijde. Ik ben uitgegaan van me eigen netwerk.

Nogmaals mensen onder de 16 hebben niet veel aanbod, dus kun je hier op in spelen.
In Rotterdam word per half jaar een groot feest gegeven in een discotheek zonder grote namen en hij staat bom vol!

Nou, om een gymzaal te vullen heb je wel 150 mensen nodig denk ik zo....dus dat is best aardig...

Voor 16 jarigen is hier best wat aanbod...in valkenswaard draai ik, zie ik regelmatig 16 en 17 jarigen binnen...dus die kunnen in principe wekelijks wel op stap. Ik zeg niet dat het een slecht idee is, begrijp me niet verkeerd. Maargoed, uit eigen ervaring weet ik verdomd goed hoe het is om meteen ''groot'' te beginnen. Ik denk dat hij gewoon beter een klein, intiem, geslaagd feest kan houden. Als het ''rustig'' lijkt, is de sfeer meestal automatisch wat minder.

En daarnaast, puur alleen vanuit de logica, als je het in een gymzaal organiseert, hoe ga je 't dan regelen met de drank enzovoort? Er moet een bar komen, drank moet ingekocht worden, heb je te weinig drank ben je de sigaar, heb je te veel drank zit je er mee te kijken. Ook niet onbelangrijk : beveiliging...vaak inbegrepen bij caf? / discotheek.
Epocs    posted on 18-11-2010 10:34
Ik zou zeggen benader ADMIN en vraag of hij interesse heeft in jullie idee?
DJADMIN    posted on 18-11-2010 12:50
Haha nouja, ik weet opzicht dat het best kan in die regio hoor...

Ik weet ook wel enkele caf?'s....

Ik weet ook dat in de discotheken die er liggen er weinig vraag is naar zo'n evenementen...het aanbod is er verschrikkelijk hoog. Wil je een keer een goede naam weten van een caf?, moet je me dat maar eens zeggen, zal ik eens kijken.

Anders ga je echt buiten V'waard zitten, en dat is niet ideaal. Misschien Dommelen, maar ik weet niet of daar iets geschikts is...
Epocs    posted on 18-11-2010 12:55
Kijk is aan jongens gouden informatieWinking my eye
DJADMIN    posted on 18-11-2010 13:10
Kijk is aan jongens gouden informatieWinking my eye

Daar zijn we tenslotte voor Happy, laughing
djmamo    posted on 18-11-2010 14:03
mijn naam is hier al genoemd zie ik, dus dan ook maar reageren.

En ik denk niet dat er veel animo voor is.
Simpel om de volgende reden:

Een 6/7 jaar geleden zijn ze met een tiener disco begonnen bij speeltuin geenhoven in Valkenswaard.
Mooie ruimte waar veel kinderen tussen de 12 en 16 jaar binnen kunnen. (ben hier ook een beetje een insider)
helaas liep dit heel erg kort goed, en na 2 jaar? zijn ze hier mee?gestopt.

5 jaar gelden is als opvolger voor dit Cafe de Orient express in Valkenswaard hier mee verder gegaan.
dit heeft ook?1,5 jaar gelopen en toen was het ook gedaan.

Waarom heeft het tot heden geen zin om dit in Valkenswaard te doen?

Deze jeugd van 12 tot 16 jaar heeft geen geld.
of heel weinig en wat willen ze doen.... heel stoer 10 cola achterover slaan?
Er valt voor de horeca weinig aan te verdienen, en er komt alleen jong klote volk op af.

Jeugd dat anders op straat hangt komt dan naar dit soort dingetjes en uit ervaring weet ik dat je dit niet echt binnen wilt hebben. ?jeugd waar je 10 portiers op moet zetten en die mogen dan politie gaan spelen.

maar mocht je echt ideeen hebben voor zo iets mag je altijd contact met me opnemen. ik werk namelijk veel met de Senaat in Valkenswaard. misschien dat er wel iets te doen is?
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.406 days.
 Post CommentThat would be 180.2 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

399 Users online: 317 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 48.221
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.255.221