(Kerst) Gala Muziek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danielvb    posted on 16-11-2010 21:54
Heey Mensen,

Kerst komt er weer aan en daarmee ook de (school) kerst gala's.
Nu heb ik al wat rond gevraagd op mijn school wie de dj verzorgd en mijn scheikunde leraar schijnt die te kiezen. Nu heb ik met hem afgesproken een promo aan hem te geven.

Enige probleem, hij wil voornamelijk gala en kerst muziek. Dus als ik mijn progressive en electro house promo inlever zijn mijn kansen nogal klein.

Dus mijn vraag; Wat is nu echt (kerst) gala muziek? Welke nummers mogen absoluut niet ontbreken op een kerstgala van school waar 3e t/m 6e klas komt.

*Dit topic is eventueel ook hulpzaam voor andere Dj die kerst gala's gaan draaien. *

What do you think about (Kerst) Gala Muziek ??

Vote :   

venzi    posted on 16-11-2010 22:17
de herdertjes lagen bij nachten, zij lagen bij nacht in het veld? =P
Danielvb    posted on 16-11-2010 22:31
Poster: venzi
de herdertjes lagen bij nachten, zij lagen bij nacht in het veld? =P

Het is geen kerstontbijt op de basisschool Winking my eye
Winston    posted on 16-11-2010 22:37
Ga je nu dan heel erg veel kerstmuziek kopen/downloaden?
Tic Toc
venzi    posted on 16-11-2010 22:42
Poster: Danielvb

Het is geen kerstontbijt op de basisschool Winking my eye

?
Die shit draaien ze overal... heeft niks met school/basisschool te makenHappy, laughing
no-rush    posted on 16-11-2010 22:44
Wham - Last Chrismas Cool
en een beetje dat sort nummers (google doet wonderen), de meest mense uit klas 3/4/5/6 willen toch meer dutch house.
vertel dit aan je docent misschien vind i het goed.

grz

Danielvb    posted on 16-11-2010 22:49
@Winston, aangezien het vaak geen recente muziek is kan ik misschien cds vinden die niet al te duur zijn waar een flink aantal van dit soort nummers op staan.

@Venzi, ja maar om op te dansen?

@no-rush, hij wilde juist geen 'disco' in gala outfits. Maar ben het met je eens, denk dat de meeste leerlingen liever house hebben en af en toe een nummer als wham - last christmas. Maar goed sommige docenten denken het allemaal te weten :P
Winston    posted on 16-11-2010 22:56
Ik zou dan op zoek gaan naar de klassiekere versies van de kerstmuziek collectie. Bv. als Andre Rieu iets van kerst heeft.

Ik weet niet wat je publiek het liefst heeft. Maar ik heb tijdens een kerst evenement het liefst echte kerst muziek. Ik ben dol op house, en ik mis house tijdens de kerstperiode. Maar tijdens een kerst event moet er voor mij kerst muziek zijn om in de kerststemming te zijn.
Tic Toc
Danielvb    posted on 16-11-2010 23:05
Heb zo juist 'Het foute uur van Q-music' gevonden, daarop staan een hoop klassiekers die handig zijn om te hebben. 5 cd's waarvan 1 cd vol kerst muziek. Binnenkort maar ff wat tracks ervan op youtube opzoeken.

Ik ga ff verder zoeken, al vast bedankt voor je inbreng Happy, laughing

Zojuist ff op een bepaalde muziek winkel gekeken, en 100 grootste kerst hits, eventueel ook handig om aan te schaffen. Maar ff vragen wat ik voor dat gala krijg, want als ik voor tientallen euro's cd's koop wil ik dat er sowieso uithalen :P
User edit by Danielvb on 16-11-2010 @ 23:08:37 (91%)
Winston    posted on 16-11-2010 23:12
Niet speciaal klassiek. Het mag ook Julio Iglesias achtig zijn, als je die kent tenminste. In elk geval succes, want nu zul je dus 100 nummers moeten voorbeluisteren. Heb je daar wel de tijd voor, voor kerst of in elk geval de kerst gala?
Tic Toc
Danielvb    posted on 16-11-2010 23:19
Al die kerst nummers vereisen niet echt mixwerk, is ook nauwelijks te doen.
Maar heb daar wel tijd voor, als ik optijd begin :P Qua schoolwerk alleen herkansing en inhalen voor kerst.
En nog een maand de tijd, dus maar ff afwachten of ik er uberhaupt mag draaien.
Ik geef wel gewoon m'n house promo aan m'n leraar, en vertel er nadrukkelijk bij dat ik ook voor kerst muziek kan zorgen.

Bedankt voor je hulp, toevoegingen verder zijn welkom.
Winston    posted on 16-11-2010 23:24
Ik bedoel niet voorbeluisteren om te mixen, maar je muziek kennen.

Je wilt toch wel weten wat voor stijl een nummer is (er bestaan nu ook house kerst nummers) en of het vrolijk is of juist meer rustig/romantisch of 'gala.' En daarop weer sorteren zodat je de stemming kan bepalen tijdens het gala.
Tic Toc
ArCee    posted on 17-11-2010 15:47
Wham - last christmas.
Band Aid - do they know...............
Mariah Carry - all I want want for christmas.
Chris Rea - driving home for christmas.
Slade - merry christmas

eeeeeeeeeeeeeh? Cool
NIekh    posted on 17-11-2010 20:42
Als je draait op een gala, zoiezo van school wilt niet iedereen hele tijd kerst en stijldans muziek.
Als demo zou ik doen; beginnen met kerstnummers beetje top 40 nrtjes dr door heen, af en toe wat kerstnummers (de bekende).
Als je dan eenmaal mag draaien kijk je gewoon wat je publiek wilt!
DjRepeat    posted on 17-11-2010 21:19
Je stuurt een demo met alleen kerstmuziek en als je dan mag draaien keiharde house Hahaha
Limb-Girdle    posted on 17-11-2010 22:00
Google op: 'kersthits' en je vindt een hele hoop Winking my eye
Where the music meets the deejay!
Danielvb    posted on 17-11-2010 22:15
Een demo met kerst muziek heb ik niet de tijd voor om even snel te maken.
Heb nu een mix gemaakt met wat rustigere house en veel vocalen.
Kerst hits heb ik al gevonden, maar ik zocht ook maar naar gala nummers om op te dansen. de wat 'sjiekere' dansen.
Ben daar helemaal niet in thuis, maar er zullen vast mensen zijn die precies weten wat ik bedoel.
venzi    posted on 17-11-2010 22:15
mmmm, heb nog wel een cd'tje van lang geleden met alleen maar kerst ''hardcore'' :P
kun je nagaan de hardcore versie van oh deneboom :')
LLCoolP    posted on 18-11-2010 17:23
thime of my life lijkt ook wel iets voor een gala?>
Join the party and become famous!
Danielvb    posted on 18-11-2010 18:07
Poster: LLCoolP
thime of my life lijkt ook wel iets voor een gala?>

Precies zulk soort muziek

@venzi, Met Hardstyle en Hardcore weet ik zeker dat ik het jaar erna niet meer mag draaien :p
DjRepeat    posted on 18-11-2010 19:12
Haha dacht ik net ook aan dan moet je the time van black eyed pease die is wel in leuk house style

This is an old Topic

No new postings for 5.233 days.
 Post CommentThat would be 174.4 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

105 Users online: 51 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 16.951
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.126.469