Voor het maken van een Flash site heb je de nodige 'Flash' ervaring nodig. Voor het maken en bewerken van Flash, heb je een programma nodig zoals: Adobe Flash CS5. Een aantal positieve en negatieve punten:
Positief:
- Het belangrijkste van de Flash website: het design. Als je design goed is, en de website goed gescript - dan is je online visitekaartje helemaal goed! Je website vertegenwoordigd namelijk jouw dj naam online.
Negatief:
- Flash sites zijn over het algemeen slecht voor de google indexaties. Bij een HTML of PHP pagina kan je zogenaamde 'meta' tags opgeven, waardoor je site herkent wordt door zoekmachines. Bij een Flash site is het lastig, maar niet onmogelijk om de verschillende pagina's bepaalde tags te geven.
- Veel oude browsers hebben regelmatig problemen met Flash. Zeker als het om de nieuwe actionscript gaat!
Het belangrijkste van alles: Wat is je doel van de website?
Als je website functioneel moet zijn: HTML - PHP >> Wordpress of Joomla als OpenSource raad ik aan.
Als je website informatief moet zijn: FLASH i.c.m. XML.
Voorbeelden van mijn eigen sites:
Als voorbeeld heb ik een FLASH site voor mijn eigen DJ doeleinden:
klik >> ik heb hier bewust voor gekozen, omdat de website goed moet ogen voor de bezoekers... het is tenslotte mijn online visitekaartje
Een tweede voorbeeld is een Wordpress site:
klik >> je ziet dat de site erg dynamisch is - door middel van het CMS paneel kun je gemakkelijk berichten toevoegen.
Een derde voorbeeld is Joomla:
klik >> net als Wordpress erg dynamisch. De reden waarom ik voor deze site heb gekozen voor een Joomla systeem is, omdat er meer complexere systemen zijn.
De plugins voor Joomla zijn veel uitgebreider dan de plugins van Wordpress!
Succes!