Handig website om website te maken...?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 11-11-2010 20:05
Hallo! Een tijdje terug zag ik hier een website waarmee je gemakkelijk een website kon maken. Er stonden dan alleemaal gratis standaard templates op, die je dan met een soort van programmatje op die website zelf helemaal kon aanpassen. Beetje ingewikkeld om het uit te leggen maar goed... Uiteindelijk heb ik liever een specialere template, maar heb buiten photoshop geen enkele kennis over dit soort programma's. Ik zou ook absoluut niet weten hoe je zo'n flash website maakt, of eventueel aanpast als je deze koopt. Breek los zou ik zeggen Happy, laughing Bedankt

What do you think about Handig website om website te maken...? ??

Vote :   1 member likes this  

DjRepeat    posted on 11-11-2010 20:08
een site waar je een site op kan maken bijvoorbeeld mysites weet niet of je zoiets bedoeld gratis host
Hampsink    posted on 11-11-2010 20:09
Nee dat bedoel ik niet...
DjRepeat    posted on 11-11-2010 20:14
wat bedoel je dan
Bootstrap    posted on 11-11-2010 20:15
Je bedoelt het kopen van een flash template en deze aanpassen toch? Dit is echt heel moeilijk helaas.. Je moet dit in een flash bewerkingsprogramma doen en dat leer je niet zomaar. Een vriend van me heeft het voor mijn website (www.sinuz.nl) gedaan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Hampsink    posted on 11-11-2010 20:20
Poster: Bootstrap
Je bedoelt het kopen van een flash template en deze aanpassen toch? Dit is echt heel moeilijk helaas.. Je moet dit in een flash bewerkingsprogramma doen en dat leer je niet zomaar. Een vriend van me heeft het voor mijn website (www.sinuz.nl) gedaan.

Uiteindelijk bedoel ik zoiets ja. Maar ik bedoel eigenlijk een website waar je (een soort van) flash templates gemakkelijk kan aanpassen en je kunt er ook gelijk domein + host kopen geloof ik.

Misschien dat ik later wel iets koop van zo'n site zoals die van jou en dan laat aanpassen ofzo, maar dat zit er nu niet in.
Tekhead    posted on 11-11-2010 20:28
myhostingpartner.nl
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Hampsink    posted on 11-11-2010 20:45
Na wat zoeken heb ik het al. Www.wix.com bedoelde ik Winking my eye
EleMentcp    posted on 11-11-2010 21:36

ziet er trouwens netjes uit, flash websites hebben altijd wel iets
Pedroz    posted on 11-11-2010 21:54
Tripod was dat in de tijd, geen id of dat nog bestaat
Xurion    posted on 11-11-2010 22:20
Poster: Pedroz
Tripod was dat in de tijd, geen id of dat nog bestaat

http://www.tripod.lycos.com/
no-rush    posted on 11-11-2010 22:37
je kan beter geen flash sites nemen, veel mensen hebben hier een hekel an en ipad gaat het aleemaal niet zo soepel

grz
ElVrieso    posted on 11-11-2010 23:18
Poster: Hampsink

Klopt, erg fijne site. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
kobuz    posted on 12-11-2010 10:37
Poster: no-rush
je kan beter geen flash sites nemen, veel mensen hebben hier een hekel an en ipad gaat het aleemaal niet zo soepel
grz

Inderdaad, ik zou flash ook weren als ik jou was. ziet er leuk uit, maar voegt in principe niks toe. Je moet je afvragen wat je wilt: makkelijk info geven of alleen maar mooi eruit zien? Als je makkelijk en snel een nette website wilt, die ook makkelijk te updaten is kan je kijken naar tumblr. Heb ik mijn website ook 'gemaakt' (kobuz). Anders kan je met wordpress.org ook vrij makkelijk iets in elkaar zetten, maar dat is wel nets iets lastigers en heb je een eigen hosting nodig.
User edit by kobuz on 12-11-2010 @ 10:38:25 (7%)
Vinnyo    posted on 12-11-2010 16:13

Heel moeilijk? Een van de makkelijkste dingen die je maar kunt doen..

Flash is trouwens wel leuk maar je hebt er niets aan, heel slecht voor SEO, op veel apparaten werkt het niet goed etc etc. Ik raad het dan ook niet aan, dan kun je beter geen website maken..
User edit by Vinnyo on 12-11-2010 @ 16:13:19 (3%)
MrQreeny    posted on 12-11-2010 17:06
Ik zou als ik jou was kijken naar Joomla,
de basis is niet heel moeilijk ofzo en aangezien je bekend bent met photoshop kan je echt wel wat moois maken.

Ik heb bijv. de site www.idiosyncratisch.com gemaakt met joomla en heb zelf nauwelijks dingen gescript/ aangepast in het script.

Ook door professionele webdesigners wordt het gebruikt, hier een indicatie van wat er allemaal kan:
http://www.mijnjoomlasite.nl/
'Music is the universal language of mankind...'
kobuz    posted on 13-11-2010 14:14
Als professioneel designer zou ik toch aanraden om met wordpress aan de slag te gaan ipv joomla, vind dat echt een belabberde CMS. Maarja, ben dan ook geen prof WEBdesigner Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 13-11-2010 15:10
Voor het maken van een Flash site heb je de nodige 'Flash' ervaring nodig. Voor het maken en bewerken van Flash, heb je een programma nodig zoals: Adobe Flash CS5. Een aantal positieve en negatieve punten:

Positief:

- Het belangrijkste van de Flash website: het design. Als je design goed is, en de website goed gescript - dan is je online visitekaartje helemaal goed! Je website vertegenwoordigd namelijk jouw dj naam online.

Negatief:

- Flash sites zijn over het algemeen slecht voor de google indexaties. Bij een HTML of PHP pagina kan je zogenaamde 'meta' tags opgeven, waardoor je site herkent wordt door zoekmachines. Bij een Flash site is het lastig, maar niet onmogelijk om de verschillende pagina's bepaalde tags te geven.
- Veel oude browsers hebben regelmatig problemen met Flash. Zeker als het om de nieuwe actionscript gaat!

Het belangrijkste van alles: Wat is je doel van de website?

Als je website functioneel moet zijn: HTML - PHP >> Wordpress of Joomla als OpenSource raad ik aan.
Als je website informatief moet zijn: FLASH i.c.m. XML.

Voorbeelden van mijn eigen sites:

Als voorbeeld heb ik een FLASH site voor mijn eigen DJ doeleinden: klik >> ik heb hier bewust voor gekozen, omdat de website goed moet ogen voor de bezoekers... het is tenslotte mijn online visitekaartje
Een tweede voorbeeld is een Wordpress site: klik >> je ziet dat de site erg dynamisch is - door middel van het CMS paneel kun je gemakkelijk berichten toevoegen.
Een derde voorbeeld is Joomla: klik >> net als Wordpress erg dynamisch. De reden waarom ik voor deze site heb gekozen voor een Joomla systeem is, omdat er meer complexere systemen zijn.
De plugins voor Joomla zijn veel uitgebreider dan de plugins van Wordpress!

Succes!
Where the music meets the deejay!
EleMentcp    posted on 13-11-2010 20:32
helemaal mee eens, en om heel eerlijk te zijn wie heeft er allemaal een ipad? en voor sommige doeleinde is het beter zoals limbgirlde al heeft uitgelegt, en bijvoorbeeld ik ben nu bezig om me portfolio in flash te maken met xml alleen maar omdat je een goed visitekaartje nodig hebt
Xtremer    posted on 14-11-2010 08:43
Ik zit nu op mijn iPhone. Heb ook een iPad en vind Flash sites 10x niets.
Zie de punten hierboven, als DJ wil je toch gevonden worden of niet? Indexen gaat niet al te makkelijk en je bent afhankelijk van een plugin.

Ik ben zelf druk bezig met HTML5 en jQuery/MooTools. Dit geeft mij de mogelijkheid af te stappen van Flash. Ik gebruik op mijn website HTML5 muziekspelers (zie Safari browser) met een flash fallback mogelijkheid indien HTML5 niet word ondersteund.

Mijn site draait op het opensource CMS Wordpress, als je er goed mee om kunt gaan kun je vrijwel alles. De installatie is onwijs makkelijk. Het enige nadeel kan het aanmaken van de database zijn in PHP MyAdmin. Keuze genoeg met oog op de toekomst, je moet er wel tijd voor willen maken.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Vinnyo    posted on 14-11-2010 11:18
Poster: LimbGirdle
Voorbeelden van mijn eigen sites:

Als voorbeeld heb ik een FLASH site voor mijn eigen DJ doeleinden: klik >> ik heb hier bewust voor gekozen, omdat de website goed moet ogen voor de bezoekers... het is tenslotte mijn online visitekaartje

Waarom flash? Jouw website kan makkelijk in HTML gemaakt worden.. Flash is tegenwoordig helemaal niks, alles kan gewoon in HTML samen met jQuery gemaakt worden. Daarnaast is Flash onhandig voor oude webbrowsers, die nog heel veel mensen gebruiken! (vooral de mensen die jij wilt dat ze jou vinden, daarmee bedoel ik de mensen die moeten zorgen voor dj's op feestjes etc)

Dus ik zeg NIET is flash, het kan makkelijk in HTML en jQuery.
Kortom, flash is voor mensen die geen verstand hebben van websites...
AdenFarleigh    posted on 14-11-2010 12:20
Poster: Hampsink

Das een prima site idd; daar heb ik mijn site ook nu, laat hem binnenkort premium hosten en dan komt ie onder mn eigen domein ook. ( www.wix.com/adenfarleigh/dj ) hij is momenteel nog Under Construction. Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
EleMentcp    posted on 14-11-2010 21:27
Poster: Xtremer
Ik zit nu op mijn iPhone. Heb ook een iPad en vind Flash sites 10x niets.
Zie de punten hierboven, als DJ wil je toch gevonden worden of niet? Indexen gaat niet al te makkelijk en je bent afhankelijk van een plugin.

Ik ben zelf druk bezig met HTML5 en jQuery/MooTools. Dit geeft mij de mogelijkheid af te stappen van Flash. Ik gebruik op mijn website HTML5 muziekspelers (zie Safari browser) met een flash fallback mogelijkheid indien HTML5 niet word ondersteund.

Mijn site draait op het opensource CMS Wordpress, als je er goed mee om kunt gaan kun je vrijwel alles. De installatie is onwijs makkelijk. Het enige nadeel kan het aanmaken van de database zijn in PHP MyAdmin. Keuze genoeg met oog op de toekomst, je moet er wel tijd voor willen maken.

HTML5 lijkt me ook wel wat daar ga ik me binnenkort ook wel effe in verdiepen, als je iets hebt in HTML5 zou ik het graag wel willen zien.

maarja wat je zegt over flash site's ik geef je groot gelijk dat het af en toe gewoon kut bereikbaar is voor bepaalde apparaten, maarja voor sommige ANDERE doeleinde vind ik het echt gewoon gaaf

This is an old Topic

No new postings for 5.292 days.
 Post CommentThat would be 176.4 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 17 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 56.918
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.664.669