bedroom dj speakers (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 14-10-2010 19:33
dj's,

na een tijdje gezocht te hebben op de site ben ik er nog niet helemaal uit.

ik heb een setje krk rp 5 g2's staan in mn kamer, waarmee ik produce en draai. nu is het zo dat deze (voor mij) niet lekker genoeg zijn tijdens het draaien (liever harder en meer bass), het geluid uit de krk's is natuurlijk perfect, maar voor het draaien heb ik liever wat meer aangedikt.

hebben jullie tips voor mij wat een goed setje is om mee te draaien op je kamer? (max 300,- )

bij een welbekende winkel die begint op bax en eindigt op shop kwam ik dit setje tegen: 'omnitronic AS 360' actieve geluidsset. zou dit een goed setje zijn?

mvg,

main/ka?n/k lect
User edit by main on 14-10-2010 @ 19:40:45 (1%)

What do you think about bedroom dj speakers ??

Vote :   

specialm    posted on 14-10-2010 19:52
Ga eens kijken voor 2dehans Dap Speakers.

Omnitronic heb ik zelf goede Ervaringen mee. goed prijs / Kwaliteits verhouding.

MaykFroix    posted on 14-10-2010 19:57
Waarom koop je de KRK RP-10 Sub er niet bij? Dan heb je bass genoeg! Happy, laughing
main    posted on 14-10-2010 20:25
a: hij kost 380,-
b: ik wil graag ook wat meer volume en wat aangedikt geluidSmile

haha, maar misschien komt die update ooit nog voor t producen Winking my eye

ik zat ook naar een dap setje te kijken, maar die omnitronic's zien er toch 10x beter uit!
TH3llC    posted on 15-10-2010 13:47
kijk eens op de site van m*sicstore, als je daar niets vind wat je aanstaat weet ik het niet
main    posted on 15-10-2010 14:44
musicstore is failliet, hoorde ik net van mn broer (werkt bij de bcc). vanmiddag wel gekeken in de brochure die vanochtend op de stoep lag, zaten inderdaad een hoop leuke dingen tussen, maar ik zoek toch meer een simpel setje en bij de musicstore begint het bij de 400,-? maar toch bedankt Winking my eye
T-to-the-J    posted on 15-10-2010 14:48
Koop gewoon een stel PA speakers, die jb dingen kosten 55 euro ps, en doe er dan een leuk versterkertje erbij en dan kan je lekker knallen.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
TH3llC    posted on 15-10-2010 14:51
Poster: main
musicstore is failliet, hoorde ik net van mn broer (werkt bij de bcc). vanmiddag wel gekeken in de brochure die vanochtend op de stoep lag, zaten inderdaad een hoop leuke dingen tussen, maar ik zoek toch meer een simpel setje en bij de musicstore begint het bij de 400,-? maar toch bedankt Winking my eye

failliet?? wat is bcc?
en hun nieuwe gebouwen zijn juist klaar of bijna klaar..
we hebben het toch over musicstore in keulen he?

vind het niet echt duidelijk wat je nu precies zoekt maar hier een voorstel:
2x peavey st-12?? 112? x2
en dan nog een versterker kan je rond de 300 euro houden
User edit by TH3llC on 15-10-2010 @ 14:54:40 (39%)
K0ENE    posted on 15-10-2010 15:15
Ik heb als monitor voor op mijn kamer Mackie SRM450 V2, dat gaat goed hard! Als je even doorspaart is dat miss ook een optie?
User edit by K0ENE on 15-10-2010 @ 15:15:49 (1%)
Awave    posted on 15-10-2010 17:45
Poster: TH3llC

failliet?? wat is bcc?
en hun nieuwe gebouwen zijn juist klaar of bijna klaar..
we hebben het toch over musicstore in keulen he?

vind het niet echt duidelijk wat je nu precies zoekt maar hier een voorstel:
2x peavey st-12?? 112? x2
en dan nog een versterker kan je rond de 300 euro houden

volgens mij snap je sowieso niet zo goed wat ie nou zegt :p
musicstore : http://www.musicstore.nl/
Estacy    posted on 15-10-2010 17:48
emmmm. er is ook een Musicstore in Keulen? en de musicstore in NL verkoopt geen setjes vanaf 400,- zoals Main zegt. edit: excuses, na wat research blijkt dat Musicstore in NL bijna failliet is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 15-10-2010 @ 19:07:52 (71%)
TH3llC    posted on 15-10-2010 20:04
ik zei er juist toch bij dat het over keulen gaat?
Estacy    posted on 15-10-2010 21:43
post boven mij niet Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 15-10-2010 22:14
Poster: Estacy
emmmm. er is ook een Musicstore in Keulen? en de musicstore in NL verkoopt geen setjes vanaf 400,- zoals Main zegt. edit: excuses, na wat research blijkt dat Musicstore in NL bijna failliet is.

even ter verduidelijking: de nlse is bijna failliet dus daar ga ik liever niks kopen. bij de site in keulen (waar ik 99% vandaan haal) begint het ongeveer rond 400,-

@th3llc: ziet er zeker uit als een leuk setje? uit je pm te lezen heb je m zelf ook, dus eigen ervaring geeft aan dat t goeie dingen zijn! maar wat zou jij mij aanraden: een pa setje met versterker (ook handig voor de drive in) of het 2.1 setje van omnitronic?

edit: bcc is een electro store (ook voor witgoed)
zoek maar eens op google Winking my eye
User edit by main on 15-10-2010 @ 22:15:00 (12%)
TH3llC    posted on 15-10-2010 23:51

@th3llc: ziet er zeker uit als een leuk setje? uit je pm te lezen heb je m zelf ook, dus eigen ervaring geeft aan dat t goeie dingen zijn! maar wat zou jij mij aanraden: een pa setje met versterker (ook handig voor de drive in) of het 2.1 setje van omnitronic?

ja ik heb 2x peavey st-15 en 2x peavey pro-sub, en ben er zeker over te spreken zeker voor die lage prijs,
de set die ik je aanrade was 2x peavey st-12 ik denkt dat qua kwaliteit het toch wel ongeveer wel zelfde gaat zijn enkel is dit een 12 inch.
de versterker in die set (Fame amp 600) daar kan ik je helaas niets over vertellen, heb er geen ervaring mee.
ikzelf heb de powermaxx ms 6500 waar is tevreden van ben alleen nu na 2jaar een probleem met de koeling (weet nog niet juist wat er aan scheelt) maar hier is ook een lichtere versie van de powermaxx ms 4000
deze is wel wat zwaarder en kost was meer, maar misschien goed als je toekomst gericht kijk (toevoegen van een subwoofer) is dit misschien toch wel een goede keuze?

ik heb zelf geen ervaring met die set van omnitronic (of iets anders van omnitronic) dus ik ga me er niet over uitspreken.
Tekhead    posted on 16-10-2010 00:22
als Musicstore failliet is, kan je dat toch vinden bij de site van de NL KVK, of niet ?

BTW zag dat ze de Numark mixmeister voor 100,00 neurie's verkopen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 16-10-2010 @ 00:23:34 (80%)
main    posted on 16-10-2010 08:06
Poster: Tekhead
als Musicstore failliet is, kan je dat toch vinden bij de site van de NL KVK, of niet ?

BTW zag dat ze de Numark mixmeister voor 100,00 neurie's verkopen !

ik heb t ook alleen maar van m gehoord, ze waren failliet door een bepaald iets (wat ik me niet 1,2,3 kan herinneren helaas)

@th3llc: ik denk dat ik voor het setje ga dat je me hebt aangeraden, gaat lekker hard en goed voor kleine feestjes.
misschien ga ik nog heel even kijken voor die amp:powermaxx ms4000, en als die echt uit het budget valt ga ik lekker voor de peavey's Winking my eye
Tekhead    posted on 16-10-2010 19:47

ik heb t ook alleen maar van m gehoord, ze waren failliet door een bepaald iets (wat ik me niet 1,2,3 kan herinneren helaas)

@th3llc: ik denk dat ik voor het setje ga dat je me hebt aangeraden, gaat lekker hard en goed voor kleine feestjes.
misschien ga ik nog heel even kijken voor die amp:powermaxx ms4000, en als die echt uit het budget valt ga ik lekker voor de peavey's Winking my eye

Dan bestellen bij musicstore.be of de
ArTy    posted on 16-10-2010 20:02
Volges mij is hier iets niet hemelaal duidelijk wat betreft musicstore.

Musicstore in nederland en belgie heeft helemaal niets te maken met die in duitsland (keulen). Naar mijn weten is die in keulen juist een van de meest verkopende partijen wat muziek apparatuur betreft in Duitsland.

Verder?heeft musicstore ook vaak?een groter assortiment en zijn ze net iets?goedkoper dan andere winkels. Dus ik denk dat je daar wel een aardige set moet kunnen vinden voor 300,-.

Maar wil je nou iets krk achtigs, dus studio monitoren of een p.a. monitor die je vaak in discotheken tegenkomt?
User edit by ArTy on 16-10-2010 @ 20:03:46 (2%)
Lucalicious    posted on 16-10-2010 20:35
heb jij wat met je oren ofzo? die krk's gaan wat mij betreft echt hard genoeg hoor haha Winking my eye
maar als je het echt nodig vind zou ik gewoon een setje actiefjes kopen, kunnen we die ook meenemen met drive-in Cool?
Tekhead    posted on 16-10-2010 21:33
Poster: TH3llC

ja ik heb 2x peavey st-15 en 2x peavey pro-sub, en ben er zeker over te spreken zeker voor die lage prijs,
de set die ik je aanrade was 2x peavey st-12 ik denkt dat qua kwaliteit het toch wel ongeveer wel zelfde gaat zijn enkel is dit een 12 inch.
de versterker in die set (Fame amp 600) daar kan ik je helaas niets over vertellen, heb er geen ervaring mee.
ikzelf heb de powermaxx ms 6500 waar is tevreden van ben alleen nu na 2jaar een probleem met de koeling (weet nog niet juist wat er aan scheelt) maar hier is ook een lichtere versie van de powermaxx ms 4000
deze is wel wat zwaarder en kost was meer, maar misschien goed als je toekomst gericht kijk (toevoegen van een subwoofer) is dit misschien toch wel een goede keuze?

ik heb zelf geen ervaring met die set van omnitronic (of iets anders van omnitronic) dus ik ga me er niet over uitspreken.

De kwaliteit van de omnitronics is niet te vergelijken met Peavey hoor, Peavey is een grote en befaamde naam, omnitronic is? Oem.
T-to-the-J    posted on 16-10-2010 21:43
Je kan ook je RP5 G2's verkopen en 2e hands RP 8 G2 kopen. Heb je nogsteeds je kwaliteit en meer volume (140 watt)
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
TH3llC    posted on 16-10-2010 23:03

ik denk dat ik voor het setje ga dat je me hebt aangeraden, gaat lekker hard en goed voor kleine feestjes.

als je dichterbij woonde zou ik zeggen kom eens lang en luister zelf..
kan geen slecht woord van peavey zeggen, heb in de tijd dat ik gitaar speelde ook altijd een versterker van peavey gehad en ook altijd tevreden van geweest.
persoonlijk vond ik een marshall versterker er niets tegen
main    posted on 16-10-2010 23:06
Poster: Lucalicious
heb jij wat met je oren ofzo? die krk's gaan wat mij betreft echt hard genoeg hoor haha Winking my eye
maar als je het echt nodig vind zou ik gewoon een setje actiefjes kopen, kunnen we die ook meenemen met drive-in Cool

neee man, niet om lekker te mixen, ik wil een discotheek in mn slaap kamerCool trouwens vandaag een setje in ears gekocht: alpine partyplugs, filtertje voor de oren is altijd handig!

@arty: ik heb inderdaad (met de hulp van th3llc) een setje van 284,- gevonden, met peavey 12 || en een fame amp, ik denk dan ook dat ik hiervoor ga!

@tekhead: is peavey een goeie naam? ik ben niet zo bekend in de pa wereld, en op bax leek het me een goed setje (goeie specs, goeie foto's en 1 goeie review, verder niet veel te vinden over het setje)
vandaag nog een keer in de musicstore(.de) catalogus gekeken (die ik om de paar maanden krijg via post) en zag daar het setje staan (voor 300,- maar dit zijn de duitste prijzen) dus in nl voor 284,- en dat was ook duidelijk het goedkoopste setje. maar de musicstore(.de) kennende begint het bij kwaliteit en eindigt het bij perfectie.

@ t-to-the-j: nee, dat kost me teveel moeite, dan ben ik een half jaar verder (tegen die tijd zit ik in mn tussenjaar in ny voor een kwart/half jaar)

@ th3llc: haha, jammer dat je in belgi? woonde, anders kwam ik zo even langs met de trein!
User edit by main on 16-10-2010 @ 23:09:16 (21%)
Ziax    posted on 16-10-2010 23:11
Even zelf ter info van die peavey speakers:

Kun je de kwaliteit vergelijken met een bekender merk ? Die st serie.. is die zoiets als de goedkoopste serie van JB systems, of eerder iets als de vibe serie of ben ik hier nu een hele slechte vergelijking aan het maken?
TH3llC    posted on 16-10-2010 23:11
peavey is niet zomaar een of ander merk, dat kan ik je verzekeren

@Ziax: heb ook 2 speakers van jb systems (geen idee welke) , heb deze kunnen kopen voor een spotprijsje van een kameraad, weet niet vanbuiten over welke serie het gaat(wel een goedkopere) maar 1 ding weet ik zeker, ik zou mijn speakers van peavey er nooit voor inruilen
User edit by TH3llC on 16-10-2010 @ 23:15:35 (100%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

51 Users online: 8 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 22.010
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.895.183